Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Gelijke kansenbeleid bij De Lijn. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127616)

Paulus 24 augustus 2009 21:03

Gelijke kansenbeleid bij De Lijn.

Naar het schijnt moeten alle werknemers die bij De Lijn werken opgeven van welke afkomst ze zijn zodat een strikt "gelijkekansenbeleid" kan gevoerd worden waarbij de populatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen op de werkvloer dezelfde is als in de maatschappij.

Drie vragen.

Kan iemand me zeggen of men wettelijk verplicht is om als werknemer zijn afkomst aan zijn baas bekend te maken?

Kan iemand me zeggen of de verplichte vraag van de werkgever wettelijk is toegestaan?

Kan iemand me zeggen welke kansen, de ene bevolkingsgroep niet krijgt tegenover de andere in onze maatschjappij?

Paulus.

Raven 24 augustus 2009 21:07

Dat kan enkel negatief zijn als je zegt dat je een autochtone man bent. Want die zal zowel voorrang moeten geven aan allochtonen en vrouwen.

Dus ben je een verse meid uit Somalie; werk gegarandeerd

toccata 24 augustus 2009 21:25

Ik ben tegen positieve discriminatie en aanverwanten
Ik wil een job omdat ik competent ben niet omdat ik allochtoon/holebi ben

globalmedia 24 augustus 2009 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4294530)
Ik ben tegen positieve discriminatie en aanverwanten
Ik wil een job omdat ik competent ben niet omdat ik allochtoon/holebi ben

ah dan bent u erook tegen dat die knappe aantrekkelijke vrouw net iets meer heeft dan de andere kandidaten om aangeworven te worden,maw
positieve discriminatie is iets menselijk en natuurlijk

toccata 24 augustus 2009 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4294541)
ah dan bent u erook tegen dat die knappe aantrekkelijke vrouw net iets meer heeft dan de andere kandidaten om aangeworven te worden,maw
positieve discriminatie is iets menselijk en natuurlijk

huh
die redenering snap ik toch niet hoor8O

Dajjal 24 augustus 2009 21:40

Ik ben wit en rij al 20 jaar met de bus. Sorry, we nemen alleen bruinen aan die juist van de boot komen. Nieuwe regels.

Flanelcondoom 24 augustus 2009 21:44

Wat Crowley zei.

Paulus 24 augustus 2009 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4294579)
Ik ben wit en rij al 20 jaar met de bus. Sorry, we nemen alleen bruinen aan die juist van de boot komen. Nieuwe regels.

Ik ben een allochtone lesbische vrouw van 56 jaar en rolstoelgebruiker....

't Is voor een solicitatie...

born2bewild 24 augustus 2009 21:45

sorry, die voor u was transseksueel

globalmedia 24 augustus 2009 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4294596)
sorry, die voor u was transseksueel

een paar jaar jonger...

Dajjal 24 augustus 2009 22:23

Ik zou een ferme :rofl: plaatsen als het eigenlijk niet om te blijten zou zijn :(

gertjan22 24 augustus 2009 22:29

Er zijn nog steeds werkgevers en werkplekken waar er een negatieve sfeer heerst t.o.v vreemdelingen en holebi's!

Ik was onlangs bij een werkgever (omdat ik werkzoekende ben) hij zei letterlijk" geen bruinen hier en jeanetten!" Hij zei dat in het algemeen. Intussen kreeg hij telefoon van de vdab om nog eens 20 kandidaten te sturen...

Dus...geen vooroordelen?

Flanelcondoom 24 augustus 2009 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 (Bericht 4294737)
Er zijn nog steeds werkgevers en werkplekken waar er een negatieve sfeer heerst t.o.v vreemdelingen en holebi's!

Ik was onlangs bij een werkgever (omdat ik werkzoekende ben) hij zei letterlijk" geen bruinen hier en jeanetten!" Hij zei dat in het algemeen. Intussen kreeg hij telefoon van de vdab om nog eens 20 kandidaten te sturen...

Dus...geen vooroordelen?

Door zulke maatregelen in te voeren worden de vooroordelen maar erger.

verdraagzaamheid 25 augustus 2009 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4294579)

Fantastisch toch. Als mensen op weg naar hun werk vriendelijk bediend worden door ene buschauffeur met een bruiner kleurke,in plaats van een saaie blanke, zal dat de mulitculturele samenleving echt doen opbloeien.

wouterv 25 augustus 2009 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door verdraagzaamheid (Bericht 4295073)
Fantastisch toch. Als mensen op weg naar hun werk vriendelijk bediend worden door ene buschauffeur met een bruiner kleurke,in plaats van een saaie blanke, zal dat de mulitculturele samenleving echt doen opbloeien.

Dus blanken zijn saai?
You racist!!

De Lijn is trouwens één grote klucht!
En nu zit die Ingrid Lieten zelfs al in de regering. Dat gaat plezant worden!

Wimpeus 25 augustus 2009 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 (Bericht 4294737)

Dus...geen vooroordelen?

Vooroordelen...zegt degene die zijn ene persoonlijke ervaring met een werkgever vlotjes doortrekt naar alle werkgevers.
Hoe weet die werkgever trouwens dat u een "jeanet" bent? Lijkt mij dus een erg ongeloofwaardig voorbeeld.

alice 25 augustus 2009 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 4294447)
Naar het schijnt moeten alle werknemers die bij De Lijn werken opgeven van welke afkomst ze zijn zodat een strikt "gelijkekansenbeleid" kan gevoerd worden waarbij de populatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen op de werkvloer dezelfde is als in de maatschappij.

Drie vragen.

Kan iemand me zeggen of men wettelijk verplicht is om als werknemer zijn afkomst aan zijn baas bekend te maken?

Kan iemand me zeggen of de verplichte vraag van de werkgever wettelijk is toegestaan?

Kan iemand me zeggen welke kansen, de ene bevolkingsgroep niet krijgt tegenover de andere in onze maatschjappij?

Paulus.

Volgens mij kan een werkgever je niet verplichten om persoonlijke gegevens, die niets te maken hebben met je inhoud van taken op te geven, wees maar zeker dat dit een poging is quota's op te dringen, discriminatie op basis van kleur dus!

verdraagzaamheid 25 augustus 2009 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouterv (Bericht 4295090)
Dus blanken zijn saai?
You racist!!

Wat variatie kan geen kwaad.

verdraagzaamheid 25 augustus 2009 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4295184)
Volgens mij kan een werkgever je niet verplichten om persoonlijke gegevens, die niets te maken hebben met je inhoud van taken op te geven, wees maar zeker dat dit een poging is quota's op te dringen, discriminatie op basis van kleur dus!

Blanken moeten maar eens leren een stapje opzij te doen.

eno2 25 augustus 2009 10:44

Citaat:

Gelijke kansenbeleid bij De Lijn.
Iedereen gelijk onder de tram.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be