![]() |
Gelijke kansenbeleid bij De Lijn.
Naar het schijnt moeten alle werknemers die bij De Lijn werken opgeven van welke afkomst ze zijn zodat een strikt "gelijkekansenbeleid" kan gevoerd worden waarbij de populatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen op de werkvloer dezelfde is als in de maatschappij.
Drie vragen. Kan iemand me zeggen of men wettelijk verplicht is om als werknemer zijn afkomst aan zijn baas bekend te maken? Kan iemand me zeggen of de verplichte vraag van de werkgever wettelijk is toegestaan? Kan iemand me zeggen welke kansen, de ene bevolkingsgroep niet krijgt tegenover de andere in onze maatschjappij? Paulus. |
Dat kan enkel negatief zijn als je zegt dat je een autochtone man bent. Want die zal zowel voorrang moeten geven aan allochtonen en vrouwen.
Dus ben je een verse meid uit Somalie; werk gegarandeerd |
Ik ben tegen positieve discriminatie en aanverwanten
Ik wil een job omdat ik competent ben niet omdat ik allochtoon/holebi ben |
Citaat:
positieve discriminatie is iets menselijk en natuurlijk |
Citaat:
die redenering snap ik toch niet hoor8O |
Ik ben wit en rij al 20 jaar met de bus. Sorry, we nemen alleen bruinen aan die juist van de boot komen. Nieuwe regels.
|
Wat Crowley zei.
|
Citaat:
't Is voor een solicitatie... |
sorry, die voor u was transseksueel
|
Citaat:
|
Ik zou een ferme :rofl: plaatsen als het eigenlijk niet om te blijten zou zijn :(
|
Er zijn nog steeds werkgevers en werkplekken waar er een negatieve sfeer heerst t.o.v vreemdelingen en holebi's!
Ik was onlangs bij een werkgever (omdat ik werkzoekende ben) hij zei letterlijk" geen bruinen hier en jeanetten!" Hij zei dat in het algemeen. Intussen kreeg hij telefoon van de vdab om nog eens 20 kandidaten te sturen... Dus...geen vooroordelen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
You racist!! De Lijn is trouwens één grote klucht! En nu zit die Ingrid Lieten zelfs al in de regering. Dat gaat plezant worden! |
Citaat:
Hoe weet die werkgever trouwens dat u een "jeanet" bent? Lijkt mij dus een erg ongeloofwaardig voorbeeld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be