Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Jongens wilden kankerpatiëntje (5) in brand steken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127629)

Duvelke 25 augustus 2009 09:57

Jongens wilden kankerpatiëntje (5) in brand steken

en kankerpatiëntje van vijf is het slachtoffer geworden van een brutale aanval. Twee jongens hebben geprobeerd om haar in brand te steken. Het meisje dat langzaam blind wordt, verkoopt intussen al haar speelgoed. Ze wil met de opbrengst nog een keer op reis met haar broers en zussen.

Buur brengt redding
De jongens hielden haar op de grond en spoten deodorant in haar gezicht. Ze wilden haar zo in brand steken. Gelukkig voor het meisje konden de buren nog net op tijd ingrijpen. "Het meisje was in de tuin aan het spelen in Halifax toen ze plots benaderd werd door twee jongens. Ze vielen haar aan en gooiden haar op de grond. Daarna spoten ze deodorant in haar gezicht", aldus een woordvoerder van de poltie. "Ze probeerden haar gezicht in brand te steken maar de poging mislukte." Toen Scarlett hulp kreeg van een buur, gingen de twee tieners lopen. De politie zoekt intussen getuigen van het incident.

Speelgoed verkopen voor reis
De moeder van het kind is er het hart van in en wil verhuizen. "Ik wil hier weg. Hoe sneller, hoe liever", aldus Paula (38). "Het is immers niet de eerste keer dat ze aangevallen werd. Haar hersentumor wordt alsmaar groter. Mijn meisje wordt zieker en dit kunnen we dan ook missen als kiespijn." Volgens buurvrouw Adele Brearly (30) stond het kind helse pijnen uit. Ze is al uit een oog blind en verkocht voorbije maand al haar speelgoed. Scarlett wil nog een keer met haar familie op vakantie gaan voor ze helemaal blind wordt. Samen met Nathan (19), Kai (8) Finlay (6) en Hollie (16) wil ze naar een zonnig strand. De Britse krijgt chemo en haar familie hoopt dat ze nog sterk genoeg zal zijn om de reis te maken. (hlnsydney)

--
Zo ziek, maar wat me opvalt is dat ze het met deodorant wouden proberen..waarom met deo?

-------------------------

Gelieve de regels mbt het auteursrecht te respecteren aub. Kan u een duidelijke bronvermelding geven?

De moderatie.

Andro 25 augustus 2009 10:08

Walgelijk!

Txiki 25 augustus 2009 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 4295151)
--
Zo ziek, maar wat me opvalt is dat ze het met deodorant wouden proberen..waarom met deo?

Omdat ze dat thuis in handbereik hadden?

alice 25 augustus 2009 10:21

Verminking van gezicht gebeurt veel in Pakistan, India....vooral meisjes zijn slachtoffers, mogelijk haalden die kinderen ergens inspiratie??
Ik hoop van niet, te walgelijk voor woorden, hopelijk worden die kinderen gepakt en die ouders aangesproken, want uit zichzelf zullen kinderen hier niet opkomen!

abou Anis 25 augustus 2009 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4295196)
Verminking van gezicht gebeurt veel in Pakistan, India....vooral meisjes zijn slachtoffers, mogelijk haalden die kinderen ergens inspiratie??
Ik hoop van niet, te walgelijk voor woorden, hopelijk worden die kinderen gepakt en die ouders aangesproken, want uit zichzelf zullen kinderen hier niet opkomen!

Dat je dit erbij sleurt kan ook tellen als voorbeeld van walgelijkheid.

eno2 25 augustus 2009 10:42

Honderd uur "vrijwilligersdienst" bij de brandweer zullen volstaan (als ze opgepakt worden)

-=EXCALIBUR=- 25 augustus 2009 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 4295151)
en kankerpatiëntje van vijf is het slachtoffer geworden van een brutale aanval. Twee jongens hebben geprobeerd om haar in brand te steken. Het meisje dat langzaam blind wordt, verkoopt intussen al haar speelgoed. Ze wil met de opbrengst nog een keer op reis met haar broers en zussen.

Buur brengt redding
De jongens hielden haar op de grond en spoten deodorant in haar gezicht. Ze wilden haar zo in brand steken. Gelukkig voor het meisje konden de buren nog net op tijd ingrijpen. "Het meisje was in de tuin aan het spelen in Halifax toen ze plots benaderd werd door twee jongens. Ze vielen haar aan en gooiden haar op de grond. Daarna spoten ze deodorant in haar gezicht", aldus een woordvoerder van de poltie. "Ze probeerden haar gezicht in brand te steken maar de poging mislukte." Toen Scarlett hulp kreeg van een buur, gingen de twee tieners lopen. De politie zoekt intussen getuigen van het incident.

Speelgoed verkopen voor reis
De moeder van het kind is er het hart van in en wil verhuizen. "Ik wil hier weg. Hoe sneller, hoe liever", aldus Paula (38). "Het is immers niet de eerste keer dat ze aangevallen werd. Haar hersentumor wordt alsmaar groter. Mijn meisje wordt zieker en dit kunnen we dan ook missen als kiespijn." Volgens buurvrouw Adele Brearly (30) stond het kind helse pijnen uit. Ze is al uit een oog blind en verkocht voorbije maand al haar speelgoed. Scarlett wil nog een keer met haar familie op vakantie gaan voor ze helemaal blind wordt. Samen met Nathan (19), Kai (8) Finlay (6) en Hollie (16) wil ze naar een zonnig strand. De Britse krijgt chemo en haar familie hoopt dat ze nog sterk genoeg zal zijn om de reis te maken. (hlnsydney)

--

Omdat het ontvlambaar is?

alice 25 augustus 2009 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4295238)

Dat is voor jou rekening, want nergens zeg ik dat dit iets zegt over origine van daders, wel dat die kinderen mogelijk via tv, anderen op dit idee zijn gekomen dus hou je preek maar voor je!;-)

Raf 25 augustus 2009 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4295238)

2nd

Raf 25 augustus 2009 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4295439)
Dat is voor jou rekening, want nergens zeg ik dat dit iets zegt over origine van daders, wel dat die kinderen mogelijk via tv, anderen op dit idee zijn gekomen dus hou je preek maar voor je!;-)

Nee, dat is het juist. Je dekt jezelf wel mooi in door het niet met zo veel woorden te zeggen. Ondertussen is de implicatie er wel.

BAH!

Goldband 25 augustus 2009 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4295196)

Je vergist je. Kinderen zijn sociale dieren die elkaar verslinden voor een betere positie of meer schaarse goederen. Wanneer ouders niet voldoende aanwezig zijn (op de juiste manier) dan ontwikkelen die kinderen geen morele rem of geen gezonde empathie. Maar ook bij fijne ouders kunnen de kinderen zich als monsters gedragen. Dat kun je hen niet eens zo kwalijk nemen.

Ooit de kinder-interactie op een speeltuin eens bestudeerd? Het 'onschuldige kind' is een fantasme.

abou Anis 25 augustus 2009 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4295449)
Nee, dat is het juist. Je dekt jezelf wel mooi in door het niet met zo veel woorden te zeggen. Ondertussen is de implicatie er wel.

BAH!

²

abou Anis 25 augustus 2009 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4295439)

Van lef zal ik je inderdaad niet snel beschuldigen.

Immanence³ 25 augustus 2009 14:02

Ben curieus naar de origine. Echt heel curieus.

abou Anis 25 augustus 2009 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Immanence³ (Bericht 4295770)

Volgens mij is dat een Engels meisje, hoor.

Immanence³ 25 augustus 2009 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4295812)
Volgens mij is dat een Engels meisje, hoor.

Neen die twee jonge snaken. Maakt me niet uit welk ras, ik wil graag wat meer weten over de agressors (achtergrond, origine, milieu,..).

Indigo-blues 25 augustus 2009 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Immanence³ (Bericht 4295859)
Neen die twee jonge snaken. Maakt me niet uit welk ras, ik wil graag wat meer weten over de agressors (achtergrond, origine, milieu,..).

Two British thugs sprayed a five-year-old girl battling cancer with a can of deodorant and were about to set on her fire but neighbors fought them off before they struck the matches...

Ga er maar van uit dat het over 2 Britse blanke klojokids gaat!

Indigo-blues 25 augustus 2009 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Immanence³ (Bericht 4295770)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Immanence³ (Bericht 4295859)

Direct wat verbreden als zou blijken dat het niet over 2 Pakistaanse moslims gaat? Het is duidelijk genoeg wat je wou bedoelen met je berichten.

(tussenhaakjes) 25 augustus 2009 15:02

Wat doet die afkomst ertoe?

SDX 25 augustus 2009 15:04

Five-year-old girl battling cancer viciously attacked by yobs who tried to set her on fire

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be