Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoe zou men gereageerd hebben indien GM een Nederlans bedrijf was ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127650)

Derk de Tweede 25 augustus 2009 13:54

Hoe zou men gereageerd hebben indien GM een Nederlans bedrijf was ?
 
Wat blijkt nu, GM wil wellicht Opel helemaal niet verkopen, maar lekker helemaal voor zichzelf houden.
Hoe zou men hiet gereageerd hebben indien GM Nederlands was en het hoofdkwartier in Terneuzen stond langs de nog steeds niet uitgediepte Westerschelde. 8-)

Scherven A. Mok 25 augustus 2009 14:32

Hahaha, VLM zou al haar ongebruikte vliegers op Rotterdam gestort hebben :)

Immanence³ 25 augustus 2009 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4295757)
Wat blijkt nu, GM wil wellicht Opel helemaal niet verkopen, maar lekker helemaal voor zichzelf houden.
Hoe zou men hiet gereageerd hebben indien GM Nederlands was en het hoofdkwartier in Terneuzen stond langs de nog steeds niet uitgediepte Westerschelde. 8-)

Het kan aan m'n disfunctioneel brein liggen, maar ik begrijp het niet zo goed :-)

djimi 25 augustus 2009 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4295757)
Wat blijkt nu, GM wil wellicht Opel helemaal niet verkopen, maar lekker helemaal voor zichzelf houden.
Hoe zou men hiet gereageerd hebben indien GM Nederlands was en het hoofdkwartier in Terneuzen stond langs de nog steeds niet uitgediepte Westerschelde. 8-)

In elk geval niet zoals de Zeeuwen! Dat zijn tenminste èchte Leeuwen, en ik hoop dat ze zich NOOIT gewonnen geven.

Hier zouden de bordkartonnen straatkaters doen zoals ze dat gewoon zijn: vals krijsen maar er wèl mokkend en met de staart tussen de benen van onder muizen als het te heet onder de voeten wordt.

Als je ziet hoe ongelooflijk hard ze hun best doen om hun bloedeigen hoofdstad te kunnen behouden, weet je wel genoeg, zou ik zo zeggen.

koe de poing 25 augustus 2009 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4295757)
Wat blijkt nu, GM wil wellicht Opel helemaal niet verkopen,

Ook in de toekomst gaat Opel dus een merk blijven dat technisch waardeloze auto's bouwt

filosoof 25 augustus 2009 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Immanence³ (Bericht 4295852)
Het kan aan m'n disfunctioneel brein liggen, maar ik begrijp het niet zo goed :-)

Niks van aantrekken.

Derk de Tweede 25 augustus 2009 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Immanence³ (Bericht 4295852)
Het kan aan m'n disfunctioneel brein liggen, maar ik begrijp het niet zo goed :-)

Tip: Westerschelde, Fortis.

Rr00ttt 25 augustus 2009 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4295757)
Wat blijkt nu, GM wil wellicht Opel helemaal niet verkopen, maar lekker helemaal voor zichzelf houden.

Ik zou niet teveel van al die berichten geloven. Ik acht het zeer goed mogelijk dat dit een onderhandse deal is tussen Merkel en GM. Doel: de situatie onduidelijk laten blijven tot na de Duitse verkiezingen.

Freddie 25 augustus 2009 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 4295903)
Ook in de toekomst gaat Opel dus een merk blijven dat technisch waardeloze auto's bouwt

Hier moet ik u tegenspreken! Ik rij al 36 j met Opel (tesamen een kleine 2-miljoen km), en moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik nog nooit in panne heb gestaan. Beter zelfs, nog nooit grote kosten gehad buiten remblokjes, filters, motorolie (de normale dingen) en elke 40.000km een onderhoudje.

Ik geef toe dat de snufjes die franse en italiaanse modellen bieden niet in een standaard opel zitten, maar die heb ik persoonlijk ook niet nodig.

(neo)geopolitiek 26 augustus 2009 13:20

vind persoonlijk het idee belachelijk om de auto industrie en andere "zware" industrie te willen redden. het zou ondertussen zeer duidelijk moeten zijn dat deze geen toekomst hebben in belgië

Henri1 26 augustus 2009 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4295757)
Wat blijkt nu, GM wil wellicht Opel helemaal niet verkopen, maar lekker helemaal voor zichzelf houden.
Hoe zou men hiet gereageerd hebben indien GM Nederlands was en het hoofdkwartier in Terneuzen stond langs de nog steeds niet uitgediepte Westerschelde. 8-)

Doet niets terzake omdat het niet zo is.

Henri1 26 augustus 2009 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 4296433)
Hier moet ik u tegenspreken! Ik rij al 36 j met Opel (tesamen een kleine 2-miljoen km), en moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik nog nooit in panne heb gestaan. Beter zelfs, nog nooit grote kosten gehad buiten remblokjes, filters, motorolie (de normale dingen) en elke 40.000km een onderhoudje.

Ik geef toe dat de snufjes die franse en italiaanse modellen bieden niet in een standaard opel zitten, maar die heb ik persoonlijk ook niet nodig.

Maar je moet toch toegeven dat Opel technisch altijd een achterstand op zijn voornaamste concurrent Volkswagen heeft gehad en dat de modellen een beetje aftands uitzagen.

Ik heb de indruk dat het vanaf de Insignia anders is, let wel tegen Premium prijs uiteraard.

monza 26 augustus 2009 14:08

who cares :)

Garry 26 augustus 2009 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 4296433)
Hier moet ik u tegenspreken! Ik rij al 36 j met Opel (tesamen een kleine 2-miljoen km), en moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik nog nooit in panne heb gestaan. Beter zelfs, nog nooit grote kosten gehad buiten remblokjes, filters, motorolie (de normale dingen) en elke 40.000km een onderhoudje.

Ik geef toe dat de snufjes die franse en italiaanse modellen bieden niet in een standaard opel zitten, maar die heb ik persoonlijk ook niet nodig.

Zijn wel degelijk maar een iets of wat Spartaans vergeleken met de meeste andere merken buit dan juist dikke nekke VW. Daar kan men ook niet al te veel comfort in bespeuren. Zeker niet verhoudingsgezien zijn prijskaartje.

ZWITSAL 26 augustus 2009 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek (Bericht 4297862)
vind persoonlijk het idee belachelijk om de auto industrie en andere "zware" industrie te willen redden. het zou ondertussen zeer duidelijk moeten zijn dat deze geen toekomst hebben in belgië

Dan wordt het hoog tijd voor onze politici ervoor te zorgen dat "die industrie", en industrie in het algemeen hier terug wel toekomst heeft!
Want met diensten, zorgen & kennis proberen te slijten aan horden asielzoekers bvb gaan we het hier echt niet redden op termijn.

TomB 28 augustus 2009 23:30

Ik denk dat als GM een Belgisch bedrijf was, Detroit Luik zou zijn.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be