Het zal nu wel tijd zijn om uit de kast te komen zeker. En verdraagzaamheid in zijn kast opbergen.
Verdraagzaamheid = driewerf.
Verdraagzaamheid is dus géén Rechtse die een Linkse tracht na te doen.
Verdraagzaamheid is wél de opeenstapeling van alle clichés die rechts over links verspreid. Uiteraard Pol en Soc student, uiteraard klant bij de Wereldwinkel, rastakapsel etc.
Of, om de heerlijke omschrijving van Abou Anis aan te halen:
Citaat:
Wist je dan niet dat alle, maar dan ook echt alle, linksen altijd en levenslang in 1° kan Pol & Soc zitten, niets anders doen dan naar hun poster van Che zitten te staren en uiteraard de lofzang van het meedoen aan de ramadan zingen?
Maar écht állemáál hè.
|
(De waarheid is dat ik licentiaat scheikunde ben en in geen jaren meer in een Wereldwinkel ben binnengestapt.)
Maar dat is het minste. Vele Rechtsen en zelfverklaarde islamcritici hebben de ergerlijke gewoonte om links de meest waanzinnige standpunten in de schoenen te schuiven: we zijn islamofielen, zelfislamiseerders, we willen het dhimmistatuut terug invoeren, het eigen volk moet laatst komen, we zijn zelfhaters, alles wat een bruin kleurtje heeft is tof etc. Links keurt het zelfs goed als een blanke in elkaar wordt geslagen. Dit staat letterlijk op het forum te lezen en niemand vond het nodig daarop te reageren. Vooral de termen dhimmi en dhimmistatuut komen met ergerlijke regelmaat terug. Scan de posts van Gilette, Circe, On Line, Smiley en andere “islamcritici” er maar op na. (Uitzondering daarop: Alice.)
In plaats van telkens weer tot in de treure die dwaze clichés te werleggen, wat trouwens vaak geen zin heeft (zie
http://forum.politics.be/showthread.php?t=118540&page=3, de discussie tussen Gilette en driewerf. Ik stel duidelijk
Citaat:
“Laat ons dus iedereen aan de schandpaal nagelen (metaforisch uiteraard) die de vrijheid wil inperken: zowel de ayatollah's die een hoofddoek of sluier verplichten, als de westerlingen die hem willen verbieden.”
|
En toch bladzijden lang blijven volhouden dat ik voor de rechten van de onderdrukkers ben. Begrijpe wie kan.
Dus neen, links is geen homogeen blok. Het loutere feit dat er al minimum 4 linkse (en “linkse”) partijen bestaan, zou moeten doen beseffen dat links niet homogeen is. (In feite is de verdeeldheid bij links legendarisch.) Linksen zijn geen dhimmi’s. Ik ben zelfs niet “pro-allochtoon”. Ik ben anti-racist. In dezelfde zin als een abolitionist in de 19e eeuw niet noodzakelijk “pro-nikker” was, maar gewoon tegen de slavernij.
Waarom ik tegen racisme ben? Omdat ik als marxist voor ene maximale eenheid van de arbeidersklasse ben, over de barrières heen van taal, geloof, huidskleur, nationaliteit etc. Burgerlijke partijen hebben in de jaren zestig en zeventig migranten ingevoerd om hier de lonen te kunnnen drukken, en ze zullen daar maar in blijven slagen als we verdeeld blijven. Enkele dagen geleden schreef ik (als driewerf) nog:
Citaat:
Verdeel en heers - nog nooit van gehoord?
Zoals Hotschidingeske schreef, zijn migranten naar hier gehaald om als goedkope arbeidskrachten te fungeren. Nu kan je daar op twee manieren op reageren
1) je kan ze ene last vinden, elke dialoog weigeren en daarmee trap je in de val die de heersende klasse heeft opgezet
2) je kan ze erkennen als leden van je klasse met wie je willens nillens belangen gemeen hebt, en die je dus als bondgenoot kan gebruiken.
Zolang de arbeidersklasse verdeeld blijft zullen de kapitalisten daarop inspelen. Pas als Belgen en migranten samen front vormen, maw als de ene het werk niet aanneemt dat te slecht is voor ons - als de andere ze gene redenen geeft om dat te doen, kunnen er overwinningen geboekt worden.
Betekent dat dat je migranten leuk moet vinden? Neen. Ik verzet mij zelfs tegen dat soort kleinburgerlijk links dat vindt dat je toch eenmaal in de maand couscous moet eten om toch o zo poco te zijn, maar verder wel in afgeschermde wijken woont.
Maar de enige manier om zaken af te dwingen is door eenheid onder de werknemers te bekomen, en dat zal inderdaad door consequent anti-racist te zijn.
|
Stof genoeg voor een grondige discussie, op basis van de echte standpunten van Links, niet op basis van vermeende standpunten. Het zou al een stap vooruit zijn als enkele zelfuitgeroepen islamcritici, bij het gebruik van het woord “dhimmi” zeer luid clichéééééé typen.
Maar ook dat is misschien al te veel gewenst. In dat geval zal Verdraagzaamheid terug uit de kast gehaald worden.