Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   'Moeten mijn kinderen boeten omdat ik twee vrouwen heb?' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127751)

Jan Rap en z'n maat 27 augustus 2009 20:29

'Moeten mijn kinderen boeten omdat ik twee vrouwen heb?'

*knip*
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...elId=G2P2E74AQ

"'Ik heb twee vrouwtjes en we wonen samen gezellig onder hetzelfde dak."
"Elsje hecht nogal veel belang aan de christelijke waarden."

:-D

Den Ardennees 27 augustus 2009 20:33

wat een BULL SHIT!

als ons "vrome triootje" de christelijke waarden zouden respecteren zouden ze zo'n situatie niet in stand houden

wat mij betreft hebben de priesters gelijk

Dajjal 27 augustus 2009 20:34

Polygamie is verboden. Verhuizen naar Saudi-Arabie die zooi !

toccata 27 augustus 2009 20:35

Wat is er mis met als trio (of meer) leven?

lomeanor 27 augustus 2009 20:36

Enerzijds leven deze mensen in zonde samen en kunnen priesters dat dus niet goedkeuren.

Anderzijds mogen die kinderen daar niet voor boeten door ongedoopt door het leven te gaan. Ook vroeger werden bastaards en kinderen van ketters gedoopt. Het feit dat hun ouders in zonde leven zou voor de priesters geen argument mogen zijn om de kinderen niet op te nemen in de gemeenschap van God. Het gaat immers om het zielenheil van de kinderen.

filosoof 27 augustus 2009 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4300825)

Niets, als je de zegen van meneer pastoor maar niet vraagt.

lomeanor 27 augustus 2009 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4300825)

Mag de katholieke kerk daar al niets meer tegen hebben? Ze miskennen het recht van deze mensen niet om zo te leven. Ze zeggen alleen maar dat het in in overeenstemming is met het katholieke geloof.

lomeanor 27 augustus 2009 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4300828)
Niets, als je de zegen van meneer pastoor maar niet vraagt.

Klopt!

Jazeker 27 augustus 2009 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Rap en z'n maat (Bericht 4300813)
"'Ik heb twee vrouwtjes en we wonen samen gezellig onder hetzelfde dak."
"Elsje hecht nogal veel belang aan de christelijke waarden."

:-D

Wat mij betreft mogen ze met 50 vrouwen en 1 man onder 1 dak wonen. De katholieke kerk verbiedt polygamie en qua andere dingen doen de meeste staten dat ook. Dus als het hem niet zint dan wijkt ie maar uit naar S-A. Daar kan dat wel, maar is zijn geloof minder ontvankelijk voor hem. Ergens een raar religieus nest in de VS misschien?

Komkommertijd is the place to be voor freaks.

toccata 27 augustus 2009 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 4300830)
Mag de katholieke kerk daar al niets meer tegen hebben? Ze miskennen het recht van deze mensen niet om zo te leven. Ze zeggen alleen maar dat het in in overeenstemming is met het katholieke geloof.

je hebt gelijk
ik heb te snel gereageerd:oops:

filosoof 27 augustus 2009 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 4300827)
Enerzijds leven deze mensen in zonde samen en kunnen priesters dat dus niet goedkeuren.

Anderzijds mogen die kinderen daar niet voor boeten door ongedoopt door het leven te gaan. Ook vroeger werden bastaards en kinderen van ketters gedoopt. Het feit dat hun ouders in zonde leven zou voor de priesters geen argument mogen zijn om de kinderen niet op te nemen in de gemeenschap van God. Het gaat immers om het zielenheil van de kinderen.

Mijn moeder was niet gedoopt, mijn vader enkel omdat mijn grootmoeder "iets" met de koster schijnt gehad te hebben.:lol:
Ik ben niet gedoopt, wij zijn niet voor de kerk getrouwd,
mijn zoon idem
boeten door ongedoopt door het leven te gaan. :rofl::rofl:

ROFLMAO

filosoof 27 augustus 2009 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4300824)
Polygamie is verboden. Verhuizen naar Saudi-Arabie die zooi !

Wil jij een pint betalen aan alle Vlaamse triotjes?
(ik ben daar niet rijk genoeg voor)

Dajjal 27 augustus 2009 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4300849)
Wil jij een pint betalen aan alle Vlaamse triotjes?
(ik ben daar niet rijk genoeg voor)

Neen...maar ze mogen wel emigreren naar een land dat veelwijverij hoog in het vaandel draagt.

lomeanor 27 augustus 2009 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4300842)
Mijn moeder was niet gedoopt, mijn vader enkel omdat mijn grootmoeder "iets" met de koster schijnt gehad te hebben.:lol:
Ik ben niet gedoopt, wij zijn niet voor de kerk getrouwd,
mijn zoon idem
boeten door ongedoopt door het leven te gaan. :rofl::rofl:

ROFLMAO

Ik laat jou jouw waarheid, ik snap niet waarom je de mijne belachelijk hoeft te maken met dat gelach. Bijzonder weinig verdraagzaam van je.

Ik geloof nu eenmaal dat we door het doopsel tot het eeuwig leven komen. En dat gelooft deze moeder hier blijkbaar ook. In dat geval is het inderdaad een straf om ongedoopt door het leven te moeten gaan.

Ik snap niet waarom jij dat moet ridiculiseren.

huismus 27 augustus 2009 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4300868)
Neen...maar ze mogen wel emigreren naar een land dat veelwijverij hoog in het vaandel draagt.

daar zitten ze al. :mrgreen:

(alé komaan, hoeveel mannen eten er hier nu niet stiekem van 2 of meerdere walletjes? no hypocrisy, please.)

filosoof 27 augustus 2009 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4300868)

Salt Lake City (UT) bvb

Depth of Field 27 augustus 2009 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 4300827)
Anderzijds mogen die kinderen daar niet voor boeten door ongedoopt door het leven te gaan.

Het heeft geen zin een kind te dopen als de ouders het kind niet gelovig gaan opvoeden.

filosoof 27 augustus 2009 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 4300876)
Ik laat jou jouw waarheid, ik snap niet waarom je de mijne belachelijk hoeft te maken met dat gelach. Bijzonder weinig verdraagzaam van je.

Ik geloof nu eenmaal dat we door het doopsel tot het eeuwig leven komen. En dat gelooft deze moeder hier blijkbaar ook. In dat geval is het inderdaad een straf om ongedoopt door het leven te moeten gaan.

Ik snap niet waarom jij dat moet ridiculiseren.

Die kinderen kunnen zich toch laten dopen zo gauw ze wensen: de kinderen zondigden niet dus hebben ze ook niets op te biechten. Waar is 't probleem dan? Dat er nù geen doopplechtigheid is. Dus niet "ongedoopt door 't leven gaan" maar nù geen doopfeest in de kerk.
Zie je dan zélf niet waar dat wringt? Dat koppel wil "experimenteel doen", maar toch de tralala van het doopfeest in de kerk.

filosoof 27 augustus 2009 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field (Bericht 4300903)
Het heeft geen zin een kind te dopen als de ouders het kind niet gelovig gaan opvoeden.

Laat dat kind erover beslissen als 't volwassen is.

Den Ardennees 27 augustus 2009 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field (Bericht 4300903)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4300916)
Die kinderen kunnen zich toch laten dopen zo gauw ze wensen: de kinderen zondigden niet dus hebben ze ook niets op te biechten. Waar is 't probleem dan? Dat er nù geen doopplechtigheid is. Dus niet "ongedoopt door 't leven gaan" maar nù geen doopfeest in de kerk.
Zie je dan zélf niet waar dat wringt? Dat koppel wil "experimenteel doen", maar toch de tralala van het doopfeest in de kerk.

voila, te langen leste laten vele mensen hun kind dopen, niet omdat ze gelovig zijn, of het gelovig wensen op te voeden, maar omdat ze toch denken dat het kind dan ergens beschermd zal worden door een soort hogere macht.

Eerlijkgezegd, de Kerk heeft groot gelijk dat ze dan weigert mee te stappen in zo'n (letterlijk) schijnheilige poppenkast

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be