Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Mainstream Media (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127761)

Zeikstraal 28 augustus 2009 04:09

Mainstream Media

Dit zegt het helemaal

http://www.youtube.com/watch?v=jTWY14eyMFg

Johan Bollen 29 augustus 2009 01:10

Ik heb ooit eens een CNN team 2 dagen 'mogen' rondleiden toen die een reportage kwamen maken in Honduras over kinderprostitutie. Ik stond versteld dat die een 'scenario' bij hadden waarbij de inhoud reeds vaststond. Er werden gewoon wat hoofden gezocht om de woorden te zeggen. Je kan je al voorstellen hoe gedirigeerd die interviews verliepen. Een show inderdaad.

Over de journalistieke ethiek en diepgang van National Public Radio daarentegen kon ik zeker niet klagen.

Hoe gevoeliger het thema hoe groter de subjectiviteit in het algemeen.

Tussen haakjes Youtube zelf doet ook mee aan de vorming van de publieke opinie via censuur van politiek 'niet correcte' videos.

Johnny Blaze 29 augustus 2009 01:22

holy fuck, Wells stijl war of the worlds. Nog geen moeite gedaan om die bluescreen in te vullen. Alles op stage.
Nog een aanrader is Spin van Brian Springer. Die kerel heeft een tijd lang satelite feeds opgenomen. Fijn als ge eens wilt horen wat er achter de schermen gezegd wordt.

@ johan, lekker he, zo voor tv werken. Uw ogen gaan open, nee?

Sodomis 29 augustus 2009 09:24

Ik denk dat "iedereen" die al eens een gebeurtenis - kranten- of ander media waardig - bijwoonde WEET dat de kwaliteit van de berichtgeving op geen ballen trekt... toch?

Johan Bollen 29 augustus 2009 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 4303190)
holy fuck, Wells stijl war of the worlds. Nog geen moeite gedaan om die bluescreen in te vullen. Alles op stage.
Nog een aanrader is Spin van Brian Springer. Die kerel heeft een tijd lang satelite feeds opgenomen. Fijn als ge eens wilt horen wat er achter de schermen gezegd wordt.

Ik werkte toen ten voordele van die kinderen.;-)

Johan Bollen 29 augustus 2009 17:43

Les journalistes, nouveaux acteurs des relations internationales

globalmedia 29 augustus 2009 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4303188)
Ik heb ooit eens een CNN team 2 dagen 'mogen' rondleiden toen die een reportage kwamen maken in Honduras over kinderprostitutie. Ik stond versteld dat die een 'scenario' bij hadden waarbij de inhoud reeds vaststond. Er werden gewoon wat hoofden gezocht om de woorden te zeggen. Je kan je al voorstellen hoe gedirigeerd die interviews verliepen. Een show inderdaad.

Over de journalistieke ethiek en diepgang van National Public Radio daarentegen kon ik zeker niet klagen.

Hoe gevoeliger het thema hoe groter de subjectiviteit in het algemeen.

Tussen haakjes Youtube zelf doet ook mee aan de vorming van de publieke opinie via censuur van politiek 'niet correcte' videos.

de televisiesector is maar kleine stap naar de filmindustrie

globalmedia 29 augustus 2009 20:53

...

Jazeker 30 augustus 2009 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 4303190)

Is dat nodig dan? Iedereen weet dat Freya haar gestuntel in Terzake mocht overdoen na een telefoontje van den baard. Ik heb dat enkel in Knack kunnen lezen en daarna ergens achterin een krant (ik heb moeten zoeken want ze hadden er een kruiswoord puzzel en een horoscoop over gekleefd).

Vandaag moet je het nieuws zelf maken. Alleen zorgen dat je betrouwbaar oogt of je bent afgedaan als "stomme blogger".

Jazeker 30 augustus 2009 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4304266)
de televisiesector is maar kleine stap naar de filmindustrie

Hollywood krijgt klappen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be