Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Online Nikkah (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127841)

Uh-Huh 29 augustus 2009 20:44

Online Nikkah

Online nikkah, oftewel een online islamitisch contract tussen bruid en bruidegom. Een grappige parodie van een moslim (d.m.v. een msn-gesprek) op islamitische huwelijken die via het internet worden/werden afgesloten. Blijkbaar was/is dat bij bepaalde groepen moslims erg in:

http://maniacmuslim.com/2004/12/21/online-nikkah/

:-D

From_Vlaanderen 29 augustus 2009 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 4304428)
Online nikkah, oftewel een online islamitisch contract tussen bruid en bruidegom. Een grappige parodie van een moslim (d.m.v. een msn-gesprek) op islamitische huwelijken die via het internet worden/werden afgesloten. Blijkbaar was/is dat bij bepaalde groepen moslims erg in:

Hoe was't ginder Uh-Huh?

Uh-Huh 29 augustus 2009 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4304429)
Hoe was't ginder Uh-Huh?

Bwa... ik leef nog.

Grapje! Het was ginder eigenlijk heel tof, merci. Ik heb veel meer bijgeleerd over de mensen, cultuur van m'n land (klinkt grappig) en heb een pak meer vriendjes nu. :-)

From_Vlaanderen 29 augustus 2009 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 4304443)
Bwa... ik leef nog.

Grapje! Het was ginder eigenlijk heel tof, merci. Ik heb veel meer bijgeleerd over de mensen, cultuur van m'n land (klinkt grappig) en heb een pak meer vriendjes nu. :-)

Allez nog wat Pakistaanse facebookers erbij. Toch 't midden oosten, daar is wapenbezit wel meer maatschappelijk aanvaard :rofl:.

Uh-Huh 29 augustus 2009 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4304458)
Allez nog wat Pakistaanse facebookers erbij. Toch 't midden oosten, daar is wapenbezit wel meer maatschappelijk aanvaard :rofl:.

Nadeel is wel dat ik nu de vooroordelen ook wel harder zie. :?

From_Vlaanderen 29 augustus 2009 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 4304468)
Nadeel is wel dat ik nu de vooroordelen ook wel harder zie. :?

Zoals?

Flanelcondoom 29 augustus 2009 21:06

Citaat:

Bwa... ik leef nog.

Misschien niks voor K&K, maar: hoe is de situatie daar nu?

Uh-Huh 29 augustus 2009 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4304477)
Misschien niks voor K&K, maar: hoe is de situatie daar nu?

Eerlijk gezegd vind ik dat er weinig veranderd is sinds de laatste keren dat ik er ben geweest (8 en 6 jaar geleden). Er zijn een klein beetje meer voorzieningen voor de mensen, betere wegen, meer luxe voor iedereen, prijsstijgingen... nog altijd veel corruptie en armoede. In de hoofdstad waren om veiligheidsredenen sommige wegen wel afgesloten en er was meer "blauw" op straat in de steden. Voor de rest geen toestanden meegemaakt, ofzoiets.

Maar was er op vakantie, dus heb ik amper tot niet het nieuws gevolgd. Ik kan dus bitter weinig zeggen over de politieke situatie, e.d.

Jazeker 30 augustus 2009 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 4304506)
Eerlijk gezegd vind ik dat er weinig veranderd is sinds de laatste keren dat ik er ben geweest (8 en 6 jaar geleden). Er zijn een klein beetje meer voorzieningen voor de mensen, betere wegen, meer luxe voor iedereen, prijsstijgingen... nog altijd veel corruptie en armoede. In de hoofdstad waren om veiligheidsredenen sommige wegen wel afgesloten en er was meer "blauw" op straat in de steden. Voor de rest geen toestanden meegemaakt, ofzoiets.

Maar was er op vakantie, dus heb ik amper tot niet het nieuws gevolgd. Ik kan dus bitter weinig zeggen over de politieke situatie, e.d.

Best wel jammer. Pakistan is een land vol van trotse burgers. Het is jammer dat ze worden meegesleurd in die midden-Oosten toestanden. Ik had graag wel een verslagje van je gelezen in een beter passend subforum.

420yeahbaby 30 augustus 2009 10:23

Citaat:

Bwa... ik leef nog.

Grapje!

Zijde dan dood? :p

Kallikles 30 augustus 2009 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 4304428)

Zeer grappig...

Ik zie dat je ook linkt naar Islam Channel. Ik vind dat dit bijna een exacte kopie is van de Amerikaanse "televangelistische" zenders...

Uh-Huh 30 augustus 2009 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4305019)
Best wel jammer. Pakistan is een land vol van trotse burgers. Het is jammer dat ze worden meegesleurd in die midden-Oosten toestanden. Ik had graag wel een verslagje van je gelezen in een beter passend subforum.

Ik zou een reisverslag schrijven moest ik (kunnen schrijven en) ginder echt de toerist hebben uitgehangen maar het grootste deel van de tijd heb ik met familie, vrienden doorgebracht. Weinig stof voor een serieus verslag.

Uh-Huh 30 augustus 2009 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4305103)
Zeer grappig...

Ik zie dat je ook linkt naar Islam Channel. Ik vind dat dit bijna een exacte kopie is van de Amerikaanse "televangelistische" zenders...

Tja, sommige zenders lijken nu eenmaal op elkaar maar ik kan je verzekeren dat de inhoud compleet verschillend is. ;-)

Flanelcondoom 30 augustus 2009 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 4306009)
Tja, sommige zenders lijken nu eenmaal op elkaar maar ik kan je verzekeren dat de inhoud compleet verschillend is. ;-)

Op 1 profeet na.

Uh-Huh 30 augustus 2009 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4306089)
Op 1 profeet na.

Het gaat om één en dezelfde God, dus lijkt het me logisch dat er overeenkomsten zijn. So? Ik heb (i.t.t. jullie?) overigens niets tegen christelijke zenders of programma's. Er is een programma van de BBC "Songs of praise" dat ik als moslim ook best kan smaken.

Den Ardennees 30 augustus 2009 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 4306006)
Ik zou een reisverslag schrijven moest ik (kunnen schrijven en) ginder echt de toerist hebben uitgehangen maar het grootste deel van de tijd heb ik met familie, vrienden doorgebracht. Weinig stof voor een serieus verslag.

hoe denken de mensen daar over Europa en de Europeanen?

Raf 30 augustus 2009 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 4306111)
Het gaat om één en dezelfde God, dus lijkt het me logisch dat er overeenkomsten zijn. So? Ik heb (i.t.t. jullie?) overigens niets tegen christelijke zenders of programma's. Er is een programma van de BBC "Songs of praise" dat ik als moslim ook best kan smaken.

*huivert*

Bobke 30 augustus 2009 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 4306111)

Gaat het niet bij elk geloof om dezelfde god ?
Alleen de verhaaltjes van de profeten verschillen

Uh-Huh 30 augustus 2009 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4306112)
hoe denken de mensen daar over Europa en de Europeanen?

Goh, nogal moeilijke vraag. Ik kan niet voor iedereen spreken maar de meeste mensen die ik daar ken hebben m.i. wel een relatief correct beeld van Europa of Europeanen. Alé, ik kwam daar toch met veel mensen goed overeen maar misschien ben ik volgens u geen Europeaan? :-P Enfin, het is opvallend dat zij veel minder vooroordelen/frustraties hebben over Europeanen dan omgekeerd. Waarschijnlijk is dat te verklaren doordat er jaarlijks duizenden westerlingen (van Pakistaanse afkomst) er op vakantie gaan waardoor er "informatie" en "ervaringen" kunnen worden uitgewisseld, er zo goed als geen Europese allochtonen in het land zitten (niet zoveel culturele wrijvingen of subculturen i.t.t. hier), nogal liberaal land (geen echte politieke, economische middenklasse) dus ook minder mensen bezorgd om hun belastingcenten, enzovoort.

Jedd 30 augustus 2009 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 4306176)
Goh, nogal moeilijke vraag. Ik kan niet voor iedereen spreken maar de meeste mensen die ik daar ken hebben m.i. wel een relatief correct beeld van Europa of Europeanen. Alé, ik kwam daar toch met veel mensen goed overeen maar misschien ben ik volgens u geen Europeaan? :-P Enfin, het is opvallend dat zij veel minder vooroordelen/frustraties hebben over Europeanen dan omgekeerd. Waarschijnlijk is dat te verklaren doordat er jaarlijks duizenden westerlingen (van Pakistaanse afkomst) er op vakantie gaan waardoor er "informatie" en "ervaringen" kunnen worden uitgewisseld, er zo goed als geen Europese allochtonen in het land zitten (niet zoveel culturele wrijvingen of subculturen i.t.t. hier), nogal liberaal land (geen echte politieke, economische middenklasse) dus ook minder mensen bezorgd om hun belastingcenten, enzovoort.

ik ga er van uit dat je niet uit de tribale zone komt.
indien dat zo is : hoe kijkt de rest van Pakistan daar tegen aan ?

welkom terug trouwens (hoe lang ben jij weggeweest ???)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be