Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Omgaan met geld zoals gynaecologen omgaan met vrouwen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127890)

Rudy 31 augustus 2009 12:23

Omgaan met geld zoals gynaecologen omgaan met vrouwen

Een citaat van beursgoeroe Geert Noels uit DS van dit weekend:

'Financieel ben ik een eunuch. Ik speel niet met geld. Mensen vertrouwen mij het hunne toe en ik ga ermee om zoals een gynaecoloog met vrouwen. Dat is een heel andere houding dan die van een pooier tegenover hoeren: zakelijk, respectvol, met grote ernst. Ik mag zelfs niet de betrachting voelen om rijkdom te verwerven. Het helpt als je zelf onafhankelijk bent.'

Is deze vergelijking terecht ?

hotschizodiscocop 31 augustus 2009 12:29

Wat een misogynistische stelling, foei foei.

Bovenbuur 31 augustus 2009 12:49

Ik voel aan mensen hun geld, geniet ervan, schrijf vreemde behandelingen voor en vertel ze dat er iets mis is met hun geld.

Jedd 31 augustus 2009 13:01

.

Uh-Huh 31 augustus 2009 15:40

Ik snap 'm niet. :(

Uh-Huh 31 augustus 2009 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4306922)
Ik voel aan mensen hun geld, geniet ervan, schrijf vreemde behandelingen voor en vertel ze dat er iets mis is met hun geld.

En dan is men verbaasd dat veel vrouwen een vrouwelijke gynaecoloog willen. 8O

Rudy 31 augustus 2009 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 4307243)

Uh-Huh. Veel is relatief hé, op een bevolking van een paar miljard.

Waar het mij om gaat Uh-Huh is dat de beursgoeroe even zakelijk zou kunnen zijn met andermans geld, net als een mannelijke gynaecoloog die beweert enkel seksueel geprikkeld te worden door zijn eigen vrouw.

Ben ik nu rijp voor de psychiater ?

Bambina 31 augustus 2009 17:28

Ik denk niet dat je volledig zakelijk met eender wat op deze planeet kan omgaan. De emoties uitschakelen kan gewoon niet.
Meneer Noels noemt spijtig genoeg twee heel goede voorbeelden waarin men doorsnee de rationaliteit snel verliest: op de beurs en als gynaecoloog.

Rudy 1 september 2009 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bambina (Bericht 4307410)
Meneer Noels noemt spijtig genoeg twee heel goede voorbeelden waarin men doorsnee de rationaliteit snel verliest: op de beurs en als gynaecoloog...

... zolang de arts gynaecoloog zich niet beroept op een roeping uit zijn tienerjaren.

However. Als de binnenmuisarchitect zich profileert als de beursgoeroe die met andermans geld 'speelt', dan gaat het om blindelings vertrouwen waar beiden enkel beter van worden.

mdf 1 september 2009 13:11

Is deze vergelijking terecht ?

alleen als de gynekoloog regelmatig in het zwart werkt

filosoof 1 september 2009 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 4307243)

mijn vrouw niet.(maar dat wordt:offtopic:)

filosoof 1 september 2009 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bambina (Bericht 4307410)
Ik denk niet dat je volledig zakelijk met eender wat op deze planeet kan omgaan. De emoties uitschakelen kan gewoon niet.
Meneer Noels noemt spijtig genoeg twee heel goede voorbeelden waarin men doorsnee de rationaliteit snel verliest: op de beurs en als gynaecoloog.

gynaecoloog die
Citaat:

"de rationaliteit snel verliest"
??

nihao 1 september 2009 13:18

Heb wel eens gehoord dat men een volbloed vrouwenhatende sadist moet zijn om een goeie gynaecoloog te worden.
Als Noels zijn vergelijking opgaat zou hij beter zijn job afstaan aan een Amadees !

netslet 1 september 2009 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4308930)
Heb wel eens gehoord dat men een volbloed vrouwenhatende sadist moet zijn om een goeie gynaecoloog te worden.
Als Noels zijn vergelijking opgaat zou hij beter zijn job afstaan aan een Amadees !

Van Rossem refereert toch steevast naar zichzelf als marxist. :-P

Rudy 1 september 2009 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4308930)

Er is een verschil tussen sadisme en legitiem perverse behoeften kunnen invullen.

eno2 5 september 2009 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 4309015)
Er is een verschil tussen sadisme en legitiem perverse behoeften kunnen invullen.

En Jouw behoeften zullen wel legitiem pervers zijn, en niet sadistisch???

eno2 5 september 2009 13:39

Het niveau van deze vraagstelling lijkt mij zelfs K&K niet waard.

Rudy 7 september 2009 16:18

Eno. Ik begrijp dat empathie niet je beste vak is. Je bestendigt enkel mijn vermoeden: de massa meelopers ziet geen probleem in schending van intimiteit of privacy.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be