![]() |
Erkenning Boeddhisme
Iemand enig idee hoe het daar nu mee staat ?
|
Hoeft toch niet erkend te worden om persoonlijk te worden geapprecieerd?
|
Ik weet van een bepaalde bron dat ze helemaal niet erkend willen worden.
|
Citaat:
|
Voor zover ik weet is het boeddhisme hier sinds mei 2009 erkend.
|
Voor zover ik weet trek ik het mij voor geen zier aan. Ik heb geen overheidstoestemming nodig voor mijn spiritualiteit.
|
Citaat:
|
Kunnen religies niet gewoon beschouwd worden zoals private organizaties als dan niet met 'winstoogmerk', dan hoeven die toch 'erkenningen' niet. Dan kunnen misschien ook religieuze praktijken die tegen de rechtstaat ingaan beter aangepakt worden, zoals bv. permanente verminkingen van kinderen.
|
Subsidie...subsidie...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volledig mee akkoord! :-) |
Citaat:
|
Wij doen dat prevelen en zo gewoon hier. Zolang hier nog wat vrijheid van van alles en nog wat overblijft, tenminste. En nee, erkenning hoeft niet. Maar het is wel gek om je belastinggeld te zien verhuizen naar andere vormen van geprevel....
|
Erkenning Boeddhisme
Citaat:
Het Boeddhisme is dan ook niet te vangen in religieuze context in de gebruikelijke zin van het woord, maar is eerder te beschouwen als een bevrijdingsleer, al wist u dat wsl al. Alsof Scheppende Leegte enige 'erkenning' zou behoeven...:-) |
Om om het even wat te beoefenen in groep zijn er wel enkele praktische beslommeringen. Bijvoorbeeld zou je zo'n ruimte kunnen bouwen. Voor erkende vormen is dat relatief goedkoop : ze kunnen in gebied voor gemeenschapsvoorzieningen en openbaar nut terecht, en worden daar bovendien ook voor gesubsidieerd. Niet erkende vormen kunnen zelf alles ophoesten en moeten dan maar in woongebied een betaalbaar stekje zoeken.
'Non-discriminatie' is niet enkel een boeddhistisch streefdoel, maar ook ééntje van behoorlijk bestuur... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Boeddhisme is iets meer dan een religie, het is een levenshouding. Met prevelen alleen geraak je niet ver in het boeddhisme. De uitdaging is je hele manier van zijn en doen te leren doordringen van de boeddhistische attitude. Ni simpel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be