Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Geert Bourgeois is boos (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127936)

Mitgard 1 september 2009 18:18

Geert Bourgeois is boos

Geert bourgeois is boos.
dat komt zo: het muzikale gezelschap 'clouseau' (die twee jongens op wiens guitigheid de tijd minder vat heeft dan op de megalieten van stonehenge) hebben een liedje gemaakt dat 'belgië' heet. maar in plaats van te zingen over hoe slecht het gaat in belgië, zingen ze gewoon dat het hier best nog meevalt. alsof er hier geen volk onderdrukt wordt. alsof er hier geen financiële genocide plaatsvindt dag in dag uit.
kortom, een slag in het gezicht van alle hardwerkende vlamingen.
'pure propaganda' vindt geert voorts.
de jongens van clouseau proberen de gemoederen intussen te bedaren met uitspraken als 'We zijn fiere Belgen en ook fiere Vlamingen. Het één sluit het andere niet uit', maar daar heeft geert vooralsnog geen oren naar.
nee, ze hebben er gelegen bij Geert.
Het is dat hij geen minister van media meer is, want anders zou die hele clouseau (wat klinkt dat frans) geeneens meer op de radio gedraaid worden.
of toch niet meer in prime time.
om vier uur 's nachts misschien.
wanneer de hardwerkende vlaming toch slaapt.
want verraad aan de vlag, daar lacht een Geert Bourgeois niet mee.

Zwartengeel 1 september 2009 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 4309560)
Geert bourgeois is boos.
dat komt zo: het muzikale gezelschap 'clouseau' (die twee jongens op wiens guitigheid de tijd minder vat heeft dan op de megalieten van stonehenge) hebben een liedje gemaakt dat 'belgië' heet. maar in plaats van te zingen over hoe slecht het gaat in belgië, zingen ze gewoon dat het hier best nog meevalt. alsof er hier geen volk onderdrukt wordt. alsof er hier geen financiële genocide plaatsvindt dag in dag uit.
de jongens van clouseau proberen de gemoederen intussen te bedaren met uitspraken als 'We zijn fiere Belgen en ook fiere Vlamingen. Het één sluit het andere niet uit', maar daar heeft geert vooralsnog geen oren naar.
Het is dat hij geen minister van media meer is, want anders zou die hele clouseau (wat klinkt dat frans) geeneens meer op de radio gedraaid worden.

Tja, de voornaamste bekommernis van de broertjes Wauters is dan ook dat ze morgen nog met hun flitsende GT's hun rondjes kunnen rijden in het Belcar-kampioenschap op Zolder of Francorchamps, nietwaar?

toccata 1 september 2009 18:38

Wie luistert er trouwens nog naar Geert Bourgeois:roll:

Mitgard 1 september 2009 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4309583)
Tja, de voornaamste bekommernis van de broertjes Wauters is dan ook dat ze morgen nog met hun flitsende GT's hun rondjes kunnen rijden in het Belcar-kampioenschap op Zolder of Francorchamps, nietwaar?

ongetwijfeld.
maar ik vind geert bourgeois een kleinzerige zeurpiet.

Zwartengeel 1 september 2009 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4309592)

Zijn vrouw?

lomeanor 1 september 2009 18:44

Koentje Wouters ambieert waarschijnlijk een lintje en misschien zelfs een adellijk titeltje van zijne majesteit le roi...

Tavek 1 september 2009 18:49

Ongeveer hetzelfde als de Klu Klux Clan die negatieve commentaar geeft op Pride van U2.

Negeren dus.

(Niet dat ik de muzikale capaciteiten wil vergelijken ;))

Vette Pois(s)on 1 september 2009 19:04

Het gat in uw begroting, zal niet lang een gat meer zijn,
want dit is la belgique en de redding is het clouseau refrein.

Geert C 1 september 2009 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 4309611)
Koentje Wouters ambieert waarschijnlijk een lintje en misschien zelfs een adellijk titeltje van zijne majesteit le roi...

Neen, dat krijg je alleen als je zingt over 'Vlaanderen, m'n land'. ;-)

globalmedia 1 september 2009 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 4309560)
Geert bourgeois is boos.

wat een mietje8O

Dronkoers 1 september 2009 19:28

Vlagfetishisten ;-)

Cisalpina 1 september 2009 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4309592)

en naar clouseau :roll:

ik vind Geert een bekwame politicus, maar soms lijkt hij het moeilijk te hebben om de dingen in het juiste perspectief te zien.

ps: Bourgeois is trouwens nooit boos, die is gegriefd.

lomeanor 1 september 2009 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4309670)
Neen, dat krijg je alleen als je zingt over 'Vlaanderen, m'n land'. ;-)

Ik zie koentje echt wel nog een lintje krijgen van de monarchie. Zeker na dit liedje.

lomeanor 1 september 2009 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4309697)
wat een mietje8O

Ik vind koen inderdaad ook een mietje.

van Maerlant 1 september 2009 20:13

Ik wist niet dat die Wauters zo een nationalistisch stuk uitschot was. Oubollige vendelzwaaier!

Zwartengeel 1 september 2009 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 4309840)
Ik wist niet dat die Wauters zo een nationalistisch stuk uitschot was. Oubollige vendelzwaaier!

Al vergeten dat hij op 0110 samen met Tom Barman 'België' van Het Goede Doel gecoverd heeft?

van Maerlant 1 september 2009 20:25

Ik was dat al vergeten, ja :p Die 0110-concerten hebben niet echt een blijvende indruk nagelaten bij mij.

toccata 1 september 2009 20:27

0110 was nochtans een feestje zenne :-D

Zwartengeel 1 september 2009 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 4309869)
Ik was dat al vergeten, ja :p Die 0110-concerten hebben niet echt een blijvende indruk nagelaten bij mij.

Bij mij ook niet, afgezien van de opinie van Pelgrim die volledig bewaarheid werd:

http://forum.politics.be/showpost.ph...03&postcount=1

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Iedereen zal al wel van die fameuze 0110 concerten hebben gehoord. Ik weet niet tegen wat die concerten nu precies georganiseerd zijn ('onverdraagzaamheid' in het algemeen of VB in het bijzonder?) maar één ding is wel duidelijk: het zal niet met zoveel woorden gezegd worden maar de boodschap is 'verdraagzaam' = 'belgië', dit is eigenlijk een initiatief tegen de 'racistische en onverdraagzame' flamingante fascisten. De veel gebruikte taktiek: door verdraagzaamheid en Belgique te associëren stelt men de Vlaamse beweging in zijn geheel als associaal en racistisch voor.

van Maerlant 1 september 2009 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4309875)
0110 was nochtans een feestje zenne :-D

Ik hou niet van al dat negatieve "anti"-gedoe. Dat vervuilt mijn aura.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be