![]() |
Wat is de door jou gewenste toekomstige staatsstructuur voor Vlaanderen?
Tweede poging.
EDIT: Oef! EDIT 2: Godverdomme, dat laatste moet dus een unitaire Groot-Nederlandse staat zijn. Kutforum! |
federaal groot-nederland als eindhalte.
vlaams-nederlandse confederatie als tussenstap. |
Liefst zou ik een soort losse confederatie van alle nederlandstalige gebieden in de wereld zien. (Yep, wil nog altijd emigreren naar Aruba.)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat ook nooit zal gebeuren ;) |
Citaat:
|
Citaat:
aangezien de provincies bijna gelijk staan met de nationale overheid. |
realistisch: een échte confederatie van Vlaanderen, Wallonië, Brussel (wat beterft gewestbevoegdheden) en de Oostkantons.
niet-realiseerbaar: een (con-)federatie van de Lage Nederlanden (Friesland, Holland, Gelderland, Brabant, Limburg, Vlaanderen, Brussel + eventueel Wallonië en "Groot-Luxemburg" (= GH Lux + Provincie Lux + Oostkantons) |
Citaat:
|
Ik mis een Europese optie...
|
Ik mis:
1) Een federale Belgische staat met logisch verdeelde bevoegdheden tussen de overheden. 2) Een federale staat België+Nederland(+Luxemburg) met logisch verdeelde bevoegdheden tussen de overheden. EDIT: zoals vlijmscherp hieronder opmerkt staat 2) er wel bij. sorry EDIT2: volgens Zwartengeel dan weer niet ... :-) EDIT3: ze zijn het eens geworden, mijn 2) mag blijven staan. :-) EDIT4: het leek me vanzelfsprekend dat in mijn optie 2) België ook federaal samengesteld blijft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
jommer jommer, we moeten duidelijkheid hebben hé. zit Wallonië en Luxemburg in Groot-Nederland of niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
dan mis ook ik die optie en heb ik verkeerd gestemd.... |
On topic: een federale staat Nederland + Vlaanderen + Wallonië (dus NIET: België) + Luxemburg.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat een onzin. Nederland is een unitair land. De provincies zijn al bestuurslaag verouderd en ovebodig geworden. Nederland heeft dringend modernisering van het bestuur en overheid nodig om bestuurbaar te blijven in de toekomst. Een samengaan van Nederland en Vlaanderen is daarom in mijn optie alleen wenselijk als het een unitaire staat gaat worden. Een federatie, is misschien goed voor Vlaanderen ,omdat ze niet anders gewend zijn ,maar het is slecht voor Nederland. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be