Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Israël: Zahar nieuwe Hamas-leider (https://forum.politics.be/showthread.php?t=12795)

Antoon 26 april 2004 14:19

Citaat:

Mahmoud Zahar is de nieuwe leider van de radicale Palestijnse Hamas-beweging. Verschillende Israëlische kranten hebben dat maandag bericht op gezag van bronnen binnen het leger.

Zahar zou de opvolger zijn van Abdel Aziz Rantisi, die eerder deze maand werd geliquideerd door het Israëlische leger. De chirurg Zahar geldt als een prominente hardliner. Rantisi was de tweede Hamas-leider binnen een maand die door Israël werd vermoord. Hamas-oprichter sjeik Ahmed Yassin ging hem voor. Uit vrees dat ook de nieuwe sterke man wordt gedood, weigert de Hamas diens naam bekend te maken.

De Israëlische legerchef Moshe Yaalon zegt maandag in een interview met de krant Yediot Ahronot dat de nieuwe Hamas-leider zijn benoeming met tegenzin heeft aanvaard. De gehele Hamas-leiding staat op de nominatie om te worden geliquideerd, maar als de nieuwe Hamas-leider zich niet met terrorisme inlaat, kan zijn leven gespaard blijven, gaf Yaalon aan, zonder de naam van Zahar te noemen.

De Hamas weigert te bevestigen dat Zahar de nieuwe leider is. Volgens een woordvoerder probeert Israël de Hamas uit de tent te lokken door namen van mogelijke nieuwe leiders te laten uitlekken.
En die vent zijn waarschijnlijke toekomst :

PlastiekBeertje 26 april 2004 14:22

Ik geef hem 10 dagen ... 6 mei dus.

Lnger leeft ie niet.

Wie biedt meer?

Kunnen we op de een of andere manier iets inzetten? :lol:

FrontNieuwBelgie 26 april 2004 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Mahmoud Zahar is de nieuwe leider van de radicale Palestijnse Hamas-beweging. Verschillende Israëlische kranten hebben dat maandag bericht op gezag van bronnen binnen het leger.

Zahar zou de opvolger zijn van Abdel Aziz Rantisi, die eerder deze maand werd geliquideerd door het Israëlische leger. De chirurg Zahar geldt als een prominente hardliner. Rantisi was de tweede Hamas-leider binnen een maand die door Israël werd vermoord. Hamas-oprichter sjeik Ahmed Yassin ging hem voor. Uit vrees dat ook de nieuwe sterke man wordt gedood, weigert de Hamas diens naam bekend te maken.

De Israëlische legerchef Moshe Yaalon zegt maandag in een interview met de krant Yediot Ahronot dat de nieuwe Hamas-leider zijn benoeming met tegenzin heeft aanvaard. De gehele Hamas-leiding staat op de nominatie om te worden geliquideerd, maar als de nieuwe Hamas-leider zich niet met terrorisme inlaat, kan zijn leven gespaard blijven, gaf Yaalon aan, zonder de naam van Zahar te noemen.

De Hamas weigert te bevestigen dat Zahar de nieuwe leider is. Volgens een woordvoerder probeert Israël de Hamas uit de tent te lokken door namen van mogelijke nieuwe leiders te laten uitlekken.
En die vent zijn waarschijnlijke toekomst :

Laat ons hopen Antoon 8) . Wie terroristische activiteiten tegen een democratisch land pleegt moet de gevolgen zelf dragen.

Jozef Ostyn 26 april 2004 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PlastiekBeertje

Lnger leeft ie niet.

Wie biedt meer?

Komaan zeg ...

Persoonlijk geloof ik dat Israel het recht heeft om terroristen en hun leiders uit te schakelen. Maar een weddenschap voorstellen omtrent het doden van een mens (wat voor mens dan ook) is vrij ziekelijk. Het gaat op dit forum gewoon steeds verder.

Antoon 26 april 2004 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PlastiekBeertje

Lnger leeft ie niet.

Wie biedt meer?

Komaan zeg ...

Persoonlijk geloof ik dat Israel het recht heeft om terroristen en hun leiders uit te schakelen. Maar een weddenschap voorstellen omtrent het doden van een mens (wat voor mens dan ook) is vrij ziekelijk. Het gaat op dit forum gewoon steeds verder.

Daar ben ik het in principe mee eens. Vandaar dat ik er niet op reageerde. Maar als je bij koetjes&kalfjes gaat kijken dan vind je er een topic met weddingschappen over de bekende doden van het jaar.
't Is dus geen nieuw fenomeen op onze politics.be :wink:

Herman Desmedt ©HD 27 april 2004 02:48

Hij pakt beter geen auto om zich te verplaatsen !

Guderian 27 april 2004 05:38

Laat ons wapens leveren aan Hamas! :D

Mustapha 27 april 2004 07:38

De "leiders" komen precies allemaal van de wereld der geneeskunde.
Wat toch al meteen bewijst dat we hier te maken met intellectuelen.

Wisten jullie dat hamas met de steun van Israel is opgericht?
Oorspronkelijk als tegenhanger tegen het PFLP (communisten).

Antoon 27 april 2004 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha

Da's allemaal goed en wel. Het neemt niet weg dat leiders die moordaanslagen organizeren en laten uitvoeren op vrouwen en kinderen in Israel geklasseerd worden als terroristenleiders en worden geliquideerd. Wie ze zijn en welke opleiding ze hebben gehad is niet relevant. Dat is naar mijn mening een juiste politiek. Als die Zahar wilt blijven leven dan is het heel eenvoudig : hij moet geen doodseskaders sturen naar Israëlische kindertuinen, scholen, bussen en pizzeria's.

FallenByTheHand 27 april 2004 10:44

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha

Da's allemaal goed en wel. Het neemt niet weg dat leiders die moordaanslagen organizeren en laten uitvoeren op vrouwen en kinderen in Israel geklasseerd worden als terroristenleiders en worden geliquideerd. Wie ze zijn en welke opleiding ze hebben gehad is niet relevant. Dat is naar mijn mening een juiste politiek. Als die Zahar wilt blijven leven dan is het heel eenvoudig : hij moet geen doodseskaders sturen naar Israëlische kindertuinen, scholen, bussen en pizzeria's.

alleen maar doodseskaders naar de kolonies sturen dan ???? voor zover ik weet heeft hamas nog niet zoveel huizen afgebroken...

dagallemaal 27 april 2004 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
alleen maar doodseskaders naar de kolonies sturen dan ???? voor zover ik weet heeft hamas nog niet zoveel huizen afgebroken...

Dat is juist! het waren maar druk bevolkte pizzerias, restaurants, warenhuizen, enz... dus echt geen privé bezit, alleen wat privé levens maar dat telt misschien niet in marxistische leer waar Stalin er ook zo maar een 20 miljoen vermoord heeft.

VlaamseBelg 28 april 2004 12:49

Wat ze daar nodig hebben (aan beide kanten) is een afkoelperiode en leiders zonder bloed aan de handen. Laat ons zeggen 20 jaar, de VN blokkeren de doorgang, zetten de kolonisten over de grens en niemand gaat nog over de grens.

Het heeft in Cyprus ook geholpen, al hadden ze nog wat langer moeten wachten, want de ouwe generatie is nog niet dood, en voor vrede is dat een vereiste spijtig genoeg.

Dus, de boel afsluiten, Arafat, Sharon, en de rest van de klootzakken die hun jongeren het slagveld opsturen, rustig de tijd geven tot hun finaal attackske, en de jongere generatie de kans geven een echte oplossing te zoeken.

Seba 28 april 2004 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
Citaat:

u doet alsof het een pretje is kolonist te zijn in bv. de Gazastrook. Hebt u al eens daadwerkelijk gezien in wat voor een hel die kolonisten daar zelf wonen?

kangoo 28 april 2004 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Hij pakt beter geen auto om zich te verplaatsen !

En beter ook geen rolstoeleke bekleed met islamleer. :twisted: :twisted:

De helicopters zijn al aan het warmdraaien om diene voddekop naar zijn 70 maagden te brengen. :twisted:

Antoon 28 april 2004 15:33

Jozef Ostyn 28 april 2004 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Wat ze daar nodig hebben (aan beide kanten) is een afkoelperiode en leiders zonder bloed aan de handen. Laat ons zeggen 20 jaar, de VN blokkeren de doorgang, zetten de kolonisten over de grens en niemand gaat nog over de grens.

Het heeft in Cyprus ook geholpen, al hadden ze nog wat langer moeten wachten, want de ouwe generatie is nog niet dood, en voor vrede is dat een vereiste spijtig genoeg.

Dus, de boel afsluiten, Arafat, Sharon, en de rest van de klootzakken die hun jongeren het slagveld opsturen, rustig de tijd geven tot hun finaal attackske, en de jongere generatie de kans geven een echte oplossing te zoeken.

Mag ik vragen hoeveel tienduizenden mensen u bereid bent om te brengen om dit waanzinnig scenario te verwezenlijken. En welke troepen mogen al die mensen gaan doodschieten?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be