Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Het tegengewicht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127983)

bgf324 2 september 2009 23:11

Het tegengewicht

Tweedracht. Net als alles in de wereld is er voor al het goede ook het kwade. Voor iedere plus een min... Yin en yang, weet u...
Alles wat bestaat heeft een tegenovergestelde, kwestie van de wereld in ballans te houden. Een soort van tegengewicht op de ballans van het leven, zodat alles in evenwicht blijft.

Probleem
Wegens het toenemend aantal klachten over de 'verjanettering' van de andere topics in K&K zijn we genoodzaakt een draad in het leven te roepen die als tegengewicht zal dienen en het forum terug in evenwicht zal brengen om het van de ondergang te redden.

Concreet:
Post hier al u nuttige bijdragen over de volgende onderwerpen:
- Bier
- Voetbal
- Auto's
- Slayer

Minder nuttige bijdragen en bijdragen in andere onderwerpen dan de hier boven vermelde zijn uiteraard ook welkom.

Dronkoers 2 september 2009 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4312552)
Tweedracht. Net als alles in de wereld is er voor al het goede ook het kwade. Voor iedere plus een min... Yin en yang, weet u...
Alles wat bestaat heeft een tegenovergestelde, kwestie van de wereld in ballans te houden. Een soort van tegengewicht op de ballans van het leven, zodat alles in evenwicht blijft.

Probleem
Wegens het toenemend aantal klachten over de 'verjanettering' van de andere topics in K&K zijn we genoodzaakt een draad in het leven te roepen die als tegengewicht zal dienen en het forum terug in evenwicht zal brengen om het van de ondergang te redden.

Concreet:
- Bier
- Voetbal
- Auto's
- Slayer

Minder nuttige bijdragen en bijdragen in andere onderwerpen dan de hier boven vermelde zijn uiteraard ook welkom.

:cheer: Bier :cheer:
:-( Voetbal :-(
:cheer: Auto's :cheer:
:cheer: :cheer: Slayer! :cheer: :cheer:

driewerf 2 september 2009 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4312552)

Probleem

Concreet:
- Bier

Ik drink liever een bel cognac
Citaat:

- Voetbal
niet in ge¨nteresseerd
Citaat:

- Auto's
Zolang ze mij van A naar B brengen interessert het mij niet hoe ze marcheren.
Citaat:

- Slayer
Geef mij maar Bach.

Geert C 2 september 2009 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4312560)
Ik drink liever een bel cognac

niet in ge¨nteresseerd

Zolang ze mij van A naar B brengen interessert het mij niet hoe ze marcheren.

Geef mij maar Bach.

Voorwaar, Driewerf heeft smaak. :-D

bgf324 2 september 2009 23:31

Om te beginnen: wat is jullie favoriete bier?

Het bier dat ik gewoonlijk drink op café of hier thuis is Hoegaarden. vind ik een pak smakelijker/frisser dan een pint zoals Jupiler (wat ik afschuwelijk vind). Een Maes lust ik dan weer wel.

Als ik wat meer op mijn gemak zit (familiebezoek ofzo) dan prefereer ik een Blonde Leffe. Ook fris en licht, maar bevat veel meer smaak dan een hoegaarden, waardoor het meer een bier wordt om van te genieten in de zetel met een potje nootjes.

Zelden drink ik ook wel eens een echte trapist. (Ename, Rochefort)

Daarnaast wil ik ook nog 'Tonneken' van de Gaverse Brouwerij Contreras vermelden. Een zeer smakelijk streekbiertje. :cheer:

bgf324 2 september 2009 23:33

Voor iedereen de indruk krijgt dak een zatlap ben, ik drink hooguit 4 keer op een maand bier. En dat is dan in zeer geringe mate.

In de ogen van sommigen kan het een schande zijn, anderen zullen het wel kunnen waarderen... maar ik ben nog nooit vanzelevens zat geweest :| Als ik het begin te voelen in mijn kop begin ik spontaan water/cola te drinken. :?

Dronkoers 2 september 2009 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4312599)

Het bier dat ik gewoonlijk drink op café of hier thuis is Hoegaarden.

:crazyeye:
Citaat:

vind ik een pak smakelijker/frisser dan een pint zoals Jupiler (wat ik afschuwelijk vind).
:cheer:
Citaat:

Een Maes lust ik dan weer wel.
:|

Citaat:

Als ik wat meer op mijn gemak zit (familiebezoek ofzo) dan prefereer ik een Blonde Leffe.
:crazyeye:
Citaat:

Ook fris en licht, maar bevat veel meer smaak dan een hoegaarden,
:?
Citaat:

waardoor het meer een bier wordt om van te genieten in de zetel met een potje nootjes.
:-(
Citaat:

2x :crazyeye:
Citaat:

Daarnaast wil ik ook nog 'Tonneken' van de Gaverse Brouwerij Contreras vermelden. Een zeer smakelijk streekbiertje. :cheer:
Ken ik nie :oops:

Dronkoers 2 september 2009 23:35

Een smiley-antwoord :cheer:

Geert C 2 september 2009 23:37

:cheer: Ze gaan opnieuw Jack-Op brouwen!!! 's Echt waar!!! Stond op teletext!!! :cheer:

bgf324 2 september 2009 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4312601)
Ken ik nie :oops:

8O

Er staat streekbier.
Is slechts te verkrijgen in enkele cafée's in het Gaverse. En als ge gaat aankloppen bij de brouwerij kan je ook wel een hele bak verkrijgen.

In de hopduvel (u wel bekend, op de coupure in Gent) zullen ze dat wss ook hebben.

Jaani_Dushman 2 september 2009 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4312599)

Het bier dat ik gewoonlijk drink op café of hier thuis is Hoegaarden. vind ik een pak smakelijker/frisser dan een pint zoals Jupiler (wat ik afschuwelijk vind). Een Maes lust ik dan weer wel.

Als ik wat meer op mijn gemak zit (familiebezoek ofzo) dan prefereer ik een Blonde Leffe. Ook fris en licht, maar bevat veel meer smaak dan een hoegaarden, waardoor het meer een bier wordt om van te genieten in de zetel met een potje nootjes.

Wat men tegenwoordig allemaal als bier bestempelt... :roll:

Geert C 2 september 2009 23:38

:cheer: Mijn honderd frank moet op aan jenever en Jack-Op! :cheer:

Dronkoers 2 september 2009 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4312614)
Wat men tegenwoordig allemaal als bier bestempelt... :roll:

En als "Echte trappist" :?

Jaani_Dushman 2 september 2009 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4312610)
:cheer: Ze gaan opnieuw Jack-Op brouwen!!! 's Echt waar!!! Stond op teletext!!! :cheer:

!nBev. :|

Geert C 2 september 2009 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4312621)
!nBev. :|

Neen, 't is ne kleine lokale brouwer die het mag doen. :-D

bgf324 2 september 2009 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4312616)
:cheer: Mijn honderd frank moet op aan jenever en Jack-Op! :cheer:

Met honderd frank kunt ge mij ook es trakteren op een Jack-Op:-P

Dronkoers 2 september 2009 23:41

Voor als het nog niemand opgevallen is: drink ik vele bieren graag, proef graag onbekende bieren (stout en lambik wel minder, pils heel wa minder ;-)), zolang het geen InBev is ;-)

Da mag ik nie drinken van mijn godsdienst :-P

Jaani_Dushman 2 september 2009 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4312630)
Da mag ik nie drinken van mijn godsdienst :-P

Vertel eens wat meer over jullie doopselviering. :-P

Dronkoers 2 september 2009 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4312633)
Vertel eens wat meer over jullie doopselviering. :-P

Dat is nog steeds bezig :mrgreen:

Geert C 2 september 2009 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4312626)
Met honderd frank kunt ge mij ook es trakteren op een Jack-Op:-P

Als Obama naar Tremelo komt. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be