Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Geen Franse luxewagens meer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127993)

Descartes Jr 3 september 2009 13:42

Geen Franse luxewagens meer

De Franse automarkt ligt haast plat
door de economische sabbat.
Men stopt nu urgent
met 't luxesegment.
Kiest Sarko's Carla straks voor Fiat ?

filosoof 3 september 2009 14:14

'k was toch al niet van plan om schulden aan te gaan om een luxewagen te kopen.

Vette Pois(s)on 3 september 2009 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4313381)
'k was toch al niet van plan om schulden aan te gaan om een luxewagen te kopen.

Trap maar lekker door :-)

filosoof 3 september 2009 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4313384)
Trap maar lekker door :-)

Al eens gefietst door Bruxelles? Steile hellingen en zo, geen fietspaden. Mijn fiets is al 5 jaar ongebruikt. Een MIVB Deluxe (met chauffeur) voor korte afstanden en NMBS Deluxe (met chauffeur) voor langere afstanden.

Ama-gi 3 september 2009 19:30

Als je van 1 product niet genoeg verkoopt is het economisch logisch om er niet langer te produceren.
En voor het bedrijf zelf hoeft dit niks te betekenen, de broertjes Aldi zijn ook stinkend rijk met hun geniale formule.

djimi 3 september 2009 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4313394)
Al eens gefietst door Bruxelles? Steile hellingen en zo, geen fietspaden. Mijn fiets is al 5 jaar ongebruikt. Een MIVB Deluxe (met chauffeur) voor korte afstanden en NMBS Deluxe (met chauffeur) voor langere afstanden.

Ik fiets vaak doorheen Bruxelles. Slalommen tussen de files door is erg leuk :lol:

Er zijn een paar steile hellingen, ja. Zolang het gaat 'alles geven' en dat laatste onmogelijke stukje te voet naast de fiets afleggen is mijn devies.
Op de terugweg gaat het dan natuurlijk lekker hard.

Overigens zijn er wèl fietspaden, maar die worden nogal vaak als tweede parkeerstrook beschouwd.

Ook daar heb ik al een antwoord op gevonden: een scherp metalen voorwerp maakt fantastische krassen!

TomB 3 september 2009 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4313991)
Ook daar heb ik al een antwoord op gevonden: een scherp metalen voorwerp maakt fantastische krassen!

Fantastische oplossing ...

djimi 3 september 2009 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB (Bericht 4314147)
Fantastische oplossing ...

Of het een oplossing is, durf ik te betwijfelen, maar ik kan otch moeilijk staan wachten tot meneer/mevrouw de dubbelparkeerder terugkomt, hé?

Eigenlijk zou de politie zich daarmee bezig moeten houden, maar die zit liever in de Quick of de PizzaHut haar frustraties weg te vreten.

Descartes Jr 4 september 2009 05:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4313991)

>Vraag eens bij de Fietsersbond om verwijderbare stickers te laten drukken met het opschrift "Dank u om mijn fietspad te bezetten. Egoïst !" - "Merci de vous emparer de ma voi cyclable. Egoïste !"

En die plak je dan netjes op hun voorruit, recht in het zicht.

djimi 4 september 2009 05:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4314590)
>Vraag eens bij de Fietsersbond om verwijderbare stickers te laten drukken met het opschrift "Dank u om mijn fietspad te bezetten. Egoïst !" - "Merci de vous emparer de ma voi cyclable. Egoïste !"

En die plak je dan netjes op hun voorruit, recht in het zicht.

Dank je voor dit goede idee. Ik zal er de Fietsersbond echter niet mee lastig vallen.

"Wat ik zèlf doe brengt meer plezier!" ;-)

TomB 4 september 2009 18:26

Het zal met evenveel plezier zijn dat ze vroeg of laat uw smoelwerk eens bekrassen als ze u dat zien doen.

djimi 4 september 2009 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB (Bericht 4315995)
Het zal met evenveel plezier zijn dat ze vroeg of laat uw smoelwerk eens bekrassen als ze u dat zien doen.

Alsof zo'n 4X4-tuttebel mijn makakkensmoel zelfs maar zou durven aan te kijken :lol:

Mass13 4 september 2009 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4316482)
Alsof zo'n 4X4-tuttebel mijn makakkensmoel zelfs maar zou durven aan te kijken :lol:

:lolabove:

Heeft soms zo zijn voordelen zo'n smoel :-D

djimi 5 september 2009 06:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 (Bericht 4316550)
:lolabove:

Heeft soms zo zijn voordelen zo'n smoel :-D

Zeker weten :lol:

Yves38 5 september 2009 21:28

En "makakkensmoel"(sic) kan in dit land met alles wegraken, vooral in Brussel en Wallonië, maar wat wil je ook met zo'n mentaliteit.

djimi 6 september 2009 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 4317821)
En "makakkensmoel"(sic) kan in dit land met alles wegraken, vooral in Brussel en Wallonië, maar wat wil je ook met zo'n mentaliteit.

Ik stel voor dat u het voorbeeld van Günther Walraff ("Ik, Ali") volgt, en zèlf uittest welke voor- en nadelen aan een 'makakkensmoel' zijn verbonden.

omaplop 6 september 2009 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4314593)
Dank je voor dit goede idee. Ik zal er de Fietsersbond echter niet mee lastig vallen.

"Wat ik zèlf doe brengt meer plezier!" ;-)

Ik had , toen ik nog in Vlaanderen woonde ook altijd A4-tjes bij met de tekst: U staat in overtreding, dit is een voetpad!! Netjes onder de ruitenwisser van de chauffeur , moest dit wel opvallen.

Descartes Jr 6 september 2009 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 4318868)
Ik had , toen ik nog in Vlaanderen woonde ook altijd A4-tjes bij met de tekst: U staat in overtreding, dit is een voetpad!! Netjes onder de ruitenwisser van de chauffeur , moest dit wel opvallen.

Er bestaat ergens een site waar je foto's van slecht geparkeerde wagens kan publiceren. Spijtig is dat de nummerplaten op de site worden gewist. Betrokken automobilisten blijven dus verder onbestraft.

Ik blijf voorstander van stickers op de voorruit. Het mogen er zelfs zijn die je moeilijk kan verwijderen (met haardroger en ijskrabber bv).

Ik stel me toch steeds de vraag : waarom zijn het meestal BMW's en AUDI's ? Is dat nu echt het merk van de asociale bruut ? Ik ben geneigd het te geloven. Bij mij ritsen ze dus nooit meer in. Al de rest wel.

kelt 6 september 2009 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4318314)
Ik stel voor dat u het voorbeeld van Günther Walraff ("Ik, Ali") volgt, en zèlf uittest welke voor- en nadelen aan een 'makakkensmoel' zijn verbonden.

Een schitterend idee,als ik mij een paar dagen niet scheer kan ik mij,door mijn wat donkerder trekken,uitgeven voor een Taliban! :lol:

djimi 6 september 2009 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4318961)
Een schitterend idee,als ik mij een paar dagen niet scheer kan ik mij,door mijn wat donkerder trekken,uitgeven voor een Taliban! :lol:

Ik wens je veel plezier.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be