Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   SP politiek: liever een kordon dan een goede brug voor de mensen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=128031)

De schoofzak 4 september 2009 08:30

SP politiek: liever een kordon dan een goede brug voor de mensen

Hij verbergt het niet eens.

Het kan hem helemaal niet schelen wat hij denkt dat best is voor de mensen: brug langs hier of tunnel langs daar.

Neen, alleen maar zeker niet samen gezien worden met de mensen die volgens hem aan politieke AIDS lijden.

link: http://www.gva.be/dossiers/oosterwee...oorbroken.aspx

Wat vinden de linkse jongens op dit forum hier eigenlijk van?
Wat vinden de agalev-aanbidders: zouden zij het verdragen om hetzelfde te stemmen als eventueel de blokkers zouden doen ?

Nog even: ik vind dat men de Antwerpenaren zou moeten verbieden hierover een referendum te houden. Als er een referendum moet komen, dan moet het georganizeerd worden voor minstens het Waasland en de Kempen erbij. Eigenlijk gans Oost-Vlaanderen, Antwerpen en Noordelijk Limburg ...

-=EXCALIBUR=- 4 september 2009 08:53

Op radio1 deed hij dezelfde uitspraak. Het is gewoon ziekelijk.

abou Anis 4 september 2009 09:59

Wat is eigenlijk het VB standpunt over de Oosterweelverbinding?

backfire 4 september 2009 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4314889)

Dat er alleen Vlaamse blanken mogen over rijden.

je kan ook hier even kijken

http://www.vlaamsbelangantwerpen.be/page.php?linkID=301

abou Anis 4 september 2009 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4314897)
Dat er alleen Vlaamse blanken mogen over rijden.

Ook niet-Antwerpenaren?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4314897)

bedankt

solidarnosc 4 september 2009 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4314889)

Ik neem aan dat ze er voor iedere gemeente wel één hebben zeker? ;-)

toccata 4 september 2009 10:24

Het feit dat Dewinter bereid was eender wat te stemmen zolang de coalitie maar in problemen kwam vond ik ook redelijk absurd

solidarnosc 4 september 2009 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4314957)
Het feit dat Dewinter bereid was eender wat te stemmen zolang de coalitie maar in problemen kwam vond ik ook redelijk absurd

Vooral het feit dat ie dit zo open en bloot deed. Hierdoor veranderde de discussie over die brug tot een discussie over het cordon sanitaire.

NOEKIE 4 september 2009 10:52

Janssens is ziekelijk: extremisten mogen leerlingen bedreigen. Met alle gevolgen van dien voor de integratie en aanmoediging van de gematigde moslims. Alleen het vlaams belang kloten dat telt voor hem.

http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...-atheneum.aspx

driewerf 4 september 2009 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE (Bericht 4314999)
Janssens is ziekelijk: extremisten mogen leerlingen bedreigen. Met alle gevolgen van dien voor de integratie en aanmoediging van de gematigde moslims. Alleen het vlaams belang kloten dat telt voor hem.

http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...-atheneum.aspx

De naam Janssens komt niet eens voor op de pagina waar je naar linkt.

-=EXCALIBUR=- 4 september 2009 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE (Bericht 4314999)
Alleen het vlaams belang kloten dat telt voor hem. [/url]

Het is obsessief gedrag dat die vertoont.

Zou die in feite nog goed slapen? :lol:

Vette Pois(s)on 4 september 2009 11:32

In het woordje Patrick zit een groot deeltje "ick".

Garry 4 september 2009 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4315078)
In het woordje Patrick zit een groot deeltje "ick".

:-D

abou Anis 4 september 2009 12:40

Citaat:

Dat is waar. Eigenlijk was mijn vraag over een standpunt (hierboven) overbodig. Om een forumgenoot in deze draad te parafraseren: alleen Janssens kloten telt voor hem (Dewinter).

De schoofzak 4 september 2009 15:39

Het verschil is wel dat de Janssens (met de jonge poes) burgemeester is en goed moet besturen.
De Winter moet alleen maar oppozisie voeren. En als ge dat zoveel gemakkelijker vindt dan bestuursverantwoordelijkheid opnemen, ja neem er dan geen op hé.

kelt 4 september 2009 15:47

Meneer janssen heeft vermoedelijk een politieke kemel van formaat geschoten door feitelijk openlijk toe te geven dat hij vooral aan het "gevaar" van een wisselmeerderheid met het VB dacht omtrent de juiste vraagstelling..(wie dacht dat de angst voor het VB weg was vergist zich dus,SpA Antwerpen is doodsbenauwd...)

Zo heeft hij een begrijpelijk dilemma(vanuit Antwerps standpunt) van politici,namelijk wat gaan we juist aan de Antwerpenaren vragen,opnieuw in een worstelpartijtje met het VB veranderd....

Temeer daar VB eigenlijk intern zelf maar lauwwarm loopt over gelijk welke optie,en zelf geen konstruktief idee aangedragen heeft..maar dat is nu allemaal niet meer belangrijk,ze hebben opnieuw punten gescoord dankzij meneer Jansen(iemand die overigens ook in het Vlaams Parlement niet bijzionder opvalt,zelfs niet als het om antwerpse zaken gaat... :roll: )

De coalitie en de rest van de oppositie zullen nu zorgvuldig mogen rijden want hun meerderheid en homogeniteit zijn zeer fragiel!

grimbergen 4 september 2009 15:49

Janssens denkt aan zen stemmen vandaar dat minderjarige mogen brossen om te betogen ipv lessen te volgen op school. Waarom is onze burgemeester ni zo tof geweest als de janssens. Ik heb nooit mogen brossen om het beest uit te hangen. Discriminatie volgens mij. Had ik da geweten ik had me bekeerd tot de islam. Voor efkes toch. Vrouwen ambeteren en leerkrachten bedreigen. Lang leve de islam en janssens de slippendrager.

kelt 4 september 2009 15:52

Citaat:

juist,het VB standpunt is onduidelijk....maar dankzij Meneer janssen is dat allemaal niet meer belangrijk.Dewinter werd slapend rijk....en zonder schreeuwen nog wel :?

kizzy 4 september 2009 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4314732)
Hij verbergt het niet eens.

Het kan hem helemaal niet schelen wat hij denkt dat best is voor de mensen: brug langs hier of tunnel langs daar.

Neen, alleen maar zeker niet samen gezien worden met de mensen die volgens hem aan politieke AIDS lijden.

link: http://www.gva.be/dossiers/oosterwee...oorbroken.aspx

Wat vinden de linkse jongens op dit forum hier eigenlijk van?
Wat vinden de agalev-aanbidders: zouden zij het verdragen om hetzelfde te stemmen als eventueel de blokkers zouden doen ?

Nog even: ik vind dat men de Antwerpenaren zou moeten verbieden hierover een referendum te houden. Als er een referendum moet komen, dan moet het georganizeerd worden voor minstens het Waasland en de Kempen erbij. Eigenlijk gans Oost-Vlaanderen, Antwerpen en Noordelijk Limburg ...

Héél democratisch, die Patrick Janssens met zijn SP-A. Als het erom gaat, primeren de postjes en de politieke vriendjes, NIET de bevolking. Zoveel is duidelijk. Zouden de Antwerpenaren zelf dat nu eindelijk ook eens snappen?

Geert C 4 september 2009 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4314963)
Vooral het feit dat ie dit zo open en bloot deed. Hierdoor veranderde de discussie over die brug tot een discussie over het cordon sanitaire.

Met als gevolg dat Janssens moest inbinden om een crisis binnen het college te voorkomen, want anders zou minstens de indruk ontstaan zijn dat of SP.A of de rest van de meerderheid "met het VB meeheult" om de coalitiepartner(s) buitenspel te zetten. Niet moeilijk dat Janssens zich op z'n tenen getrapt voelt. Het zou met andere woorden misschien niet helemaal onterecht zijn te stellen dat het mede dankzij de tactiek van Dewinter is dat er geen tweede vraag zal zijn bij het referendum, en daar kan Dewinter uiteraard goed garen bij spinnen... :?

Ik vind het wel doodjammer dat het zo moest eindigen, het had echt beter geweest als er twee vragen waren. :-(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be