![]() |
klein mirakel in de moskee
vrede,
wanneer ik in brussel ben voor vergaderingen ga ik vaak bidden in een moskee op de lemonnierlaan. deze week mocht ik daar een klein mirakel meemaken. een GSM ging af en de ringtone was badinerie van de meester zelf. bach in de moskee. daar droomde ik al een tijdje van. de man was aan het bidden en zette het ding niet af. de volle anderhalve minuut hemelse muziek van die protestantse duitser weerklonk in dat islamitische gebedshuis in de marokkaanse buurt bij het brusselse zuidstation. ik ben blij dat ik daar bij mocht zijn. vrede, redwasp |
:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:: cheer::cheer::cheer::cheer:
|
De mirakels zijn niet meer wat ze geweest zijn.
|
het mirakel werd gevolgd door een gewelddadige kloppartij 8-)
|
Citaat:
|
Bach is ok. Ik vind hem echter niet de Grootste Componist ooit, zoals er genoeg zijn die dit beweren.
|
Citaat:
|
Citaat:
(;-)) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ja: ik vind dat je niet alleen lomp maar ook een dommekloot moet zijn om zo met de mensen hun geloof te lachen. Maar bovenstaand verhaal gewoon ter illustratie. |
Citaat:
Niet zodanig om de oord zelf, maar wel omdat er geen (deftig) degelijk 'Liturgisch' instrument beschikbaar is. Daarbij, naar mijn weten, bestaan er geen 'pijporgels' in 1/4 toon gestemd?. noch g.s.m.'s De 'Staccato' voor 'Klavecimbel' van 'Bach', kunnen vrijwel overal beluisterd worden. Dus ook in een 'Moskee' hoewel dat 'Bar - -rock' muziek nogal moeilijk te transponeren is in ' Bur-ka'. Bij deze laatste dient er merendeels wel geïmproviseerd te worden. Het proberen waard. Way not?8-) |
Citaat:
|
Mij niet gelaten, tenzij je natuurlijk liever om de 'jokes' van onze vredelievende 'Redwasp' lacht.
Die met die 'GSM' is wel om op uw knielen van te vallen en de vloer te kussen.:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet eigenlijk ook niet wie U bent. Zullen wij dan met elkaar kennis maken?8-) |
vrede,
Citaat:
ik weet dat dit een kwestie van gouts et couleurs is, maar ik val echt voor het strakke, metrische, quasi-wiskundige van bach. bach was niet alleen een geniaal componist, hij was bovendien een subliem muziek-pedagoog. het valt mij bijvoorbeeld op dat alle muzikanten die ik ken dagelijks bach oefenen, gelijk welk genre ze zelf spelen. ik weet niet of händel diezelfde eer ooit te beurt zal vallen. vrede, redwasp |
vrede,
Citaat:
overigens zijn de meeste GSM-ringtones de dag van vandaag realtones. deze kunnen vanzelfsprekend wel kwarttonen produceren. vrede, redwasp |
Bach - English Suite 2
Brandenburg Concerto No. 3 Luister - en sta perplex. Over Bach en geloof gesproken: Een Duitse bisschop zei eens tegen de organist van de kathedraal dat deze door zijn prachtige vertolkingen van Bach bewees dat God bestond. Het antwoord van de organist was kort: "Monseigneur, waarom zou je nog een God nodig hebben als je eenmaal Bach hebt ontdekt?" |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be