Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   klein mirakel in de moskee (https://forum.politics.be/showthread.php?t=128105)

redwasp 6 september 2009 01:18

klein mirakel in de moskee

vrede,

wanneer ik in brussel ben voor vergaderingen ga ik vaak bidden in een moskee op de lemonnierlaan. deze week mocht ik daar een klein mirakel meemaken. een GSM ging af en de ringtone was badinerie van de meester zelf.

bach in de moskee. daar droomde ik al een tijdje van. de man was aan het bidden en zette het ding niet af. de volle anderhalve minuut hemelse muziek van die protestantse duitser weerklonk in dat islamitische gebedshuis in de marokkaanse buurt bij het brusselse zuidstation.

ik ben blij dat ik daar bij mocht zijn.

vrede,

redwasp

guerin 6 september 2009 02:14

:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:: cheer::cheer::cheer::cheer:

kiko 6 september 2009 09:44

De mirakels zijn niet meer wat ze geweest zijn.

Den Ardennees 6 september 2009 13:05

het mirakel werd gevolgd door een gewelddadige kloppartij 8-)

Geert C 6 september 2009 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4318427)
De mirakels zijn niet meer wat ze geweest zijn.

Behalve het mirakel Bach. :cheer:

kiko 6 september 2009 13:20

Bach is ok. Ik vind hem echter niet de Grootste Componist ooit, zoals er genoeg zijn die dit beweren.

Kallikles 6 september 2009 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4318659)
het mirakel werd gevolgd door een gewelddadige kloppartij 8-)

Ja natuurlijk, want een moskee is een boksring. Zoveel onwetendheid, doet dat soms geen pijn, makker?

Geert C 6 september 2009 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4318676)
Bach is ok. Ik vind hem echter niet de Grootste Componist ooit, zoals er genoeg zijn die dit beweren.

Op de brandstapel met deze ketter! :evil:

(;-))

Kallikles 6 september 2009 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4318665)

Bach is groots, maar Händel is zo mogelijk nog grootser. Die mannelijke kracht die uit zijn muziek stroomt, dat is onbeschrijfelijk.

bruggeman 6 september 2009 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4318665)

Ja en in die 'Moskee' klonk het precies zoals in de "Michiels en Sint-Goedelekathedraal". Echt hemels!!!:oops:

Kallikles 6 september 2009 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman (Bericht 4318876)
Ja en in die 'Moskee' klonk het precies zoals in de "Michiels en Sint-Goedelekathedraal". Echt hemels!!!:oops:

Jij gaat ook al naar de moskee?

Den Ardennees 6 september 2009 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4318685)
Ja natuurlijk, want een moskee is een boksring. Zoveel onwetendheid, doet dat soms geen pijn, makker?

weet je, iemand die ik ken, was op bezoek in een moskee in Turkije, hij vond er niet beter op dan zelf ook op zijn knieën te vallen en met zijn achterwerk omhoog de aanwezige moslims wat te gaan imiteren... Hij heeft vervolgens mogen lopen zoals hij nog nooit heeft gelopen want hij ging het pak slaag van zijn leven krijgen.

En ja: ik vind dat je niet alleen lomp maar ook een dommekloot moet zijn om zo met de mensen hun geloof te lachen. Maar bovenstaand verhaal gewoon ter illustratie.

bruggeman 6 september 2009 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4318878)
Jij gaat ook al naar de moskee?

Toch niet, Bach, zoals iedereen weet, dient in een 'Kathedraal' of 'Basiliek' beluisterd te worden: absoluut niet in een 'Moskee' .
Niet zodanig om de oord zelf, maar wel omdat er geen (deftig) degelijk 'Liturgisch' instrument beschikbaar is.
Daarbij, naar mijn weten, bestaan er geen 'pijporgels' in 1/4 toon gestemd?. noch g.s.m.'s
De 'Staccato' voor 'Klavecimbel' van 'Bach', kunnen vrijwel overal beluisterd worden. Dus ook in een 'Moskee' hoewel dat 'Bar -
-rock
' muziek nogal moeilijk te transponeren is in ' Bur-ka'. Bij deze laatste dient er merendeels wel geïmproviseerd te worden.

Het proberen waard. Way not?8-)

Kallikles 6 september 2009 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman (Bericht 4318917)
Toch niet, Bach, zoals iedereen weet, dient in een 'Kathedraal' of 'Basiliek' beluisterd te worden: absoluut niet in een 'Moskee' .
Niet zodanig om de oord zelf, maar wel omdat er geen (deftig) degelijk 'Liturgisch' instrument beschikbaar is.
Daarbij, naar mijn weten, bestaan er geen 'pijporgels' in 1/4 toon gestemd?. noch g.s.m.'s
De 'Staccato' voor 'Klavecimbel' van 'Bach', kunnen vrijwel overal beluisterd worden. Dus ook in een 'Moskee' hoewel dat 'Bar -
-rock
' muziek nogal moeilijk te transponeren is in ' Bur-ka'. Bij deze laatste dient er merendeels wel geïmproviseerd te worden.

Het proberen waard. Way not?8-)

Moesten we lachen ofzo?

bruggeman 6 september 2009 16:32

Mij niet gelaten, tenzij je natuurlijk liever om de 'jokes' van onze vredelievende 'Redwasp' lacht.

Die met die 'GSM' is wel om op uw knielen van te vallen en de vloer te kussen.:lol:

Flanelcondoom 6 september 2009 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman (Bericht 4318967)
Mij niet gelaten, tenzij je natuurlijk liever om de 'jokes' van onze vredelievende 'Redwasp' lacht.

Die met die 'GSM' is wel om op uw knielen van te vallen en de vloer te kussen.:lol:

Redwasp is een van de betere forummers. Wie jij bent weet ik niet.

bruggeman 6 september 2009 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4318987)
Redwasp is een van de betere forummers. Wie jij bent weet ik niet.

Geuren en kleuren zijn in de natuur, de uwe zijn niet verplicht de mijne.

Ik weet eigenlijk ook niet wie U bent. Zullen wij dan met elkaar kennis maken?8-)

redwasp 7 september 2009 16:20

vrede,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4318835)
Bach is groots, maar Händel is zo mogelijk nog grootser. Die mannelijke kracht die uit zijn muziek stroomt, dat is onbeschrijfelijk.

händel is prachtige muziek. bach overstijgt dat wat men 'muziek' pleegt te noemen.

ik weet dat dit een kwestie van gouts et couleurs is, maar ik val echt voor het strakke, metrische, quasi-wiskundige van bach.

bach was niet alleen een geniaal componist, hij was bovendien een subliem muziek-pedagoog. het valt mij bijvoorbeeld op dat alle muzikanten die ik ken dagelijks bach oefenen, gelijk welk genre ze zelf spelen. ik weet niet of händel diezelfde eer ooit te beurt zal vallen.

vrede,

redwasp

redwasp 7 september 2009 16:38

vrede,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman (Bericht 4318917)

zoals ik in mijn beginpost al meldde speelde 'badinerie' (uit de tweede suite voor fluit en orkest, BWV 1067) van bach uit die GSM. ik kan me vergissen, maar om dat stuk te spelen, moet men geen kwarttonen uit zijn instrument kunnen jagen. het feit dat ikzelf, en met mij vele anderen dit stukje op melodica kunnen spelen zou al een hint in die richting zijn. bij nalezen van de partituur, word dit vermoeden van mij bevestigd. ik snap dus eerlijk gezegd de reden van je opmerking niet.

overigens zijn de meeste GSM-ringtones de dag van vandaag realtones. deze kunnen vanzelfsprekend wel kwarttonen produceren.

vrede,

redwasp

Queensburry 7 september 2009 18:47

Bach - English Suite 2
Brandenburg Concerto No. 3
Luister - en sta perplex.

Over Bach en geloof gesproken: Een Duitse bisschop zei eens tegen de organist van de kathedraal dat deze door zijn prachtige vertolkingen van Bach bewees dat God bestond.
Het antwoord van de organist was kort: "Monseigneur, waarom zou je nog een God nodig hebben als je eenmaal Bach hebt ontdekt?"

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be