![]() |
De Gordel 2009
Na de haast beschamende IJzerbedevaart en de VB-variant, de IJzerwake, begint vandaag De Gordel met meer dan 70.000 inschrijvingen, het dubbele van het aantal bezoekers van Belgavox.
Om een aantal dwaze dicussies te vermijden:
Citaat:
|
Sedert 1963 wachten we in spanning de splitsing van die kieskring af ;-)
|
Ik kom net terug van Zaventem. Toffe sfeer daar op het plein met concerten van Kid Coco -de man achter Dinky Toys - die huidige en oudere hits coverde en van Mama's Jasje.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heeft iemand een historisch overzicht van het aantal deelnemers aan de gordel?
|
Citaat:
Citaat:
|
10.000 deelnemers meer dan vorig jaar is leuk natuurlijk Niessen :-D, maar ik zoek een overzicht van de deelnemersaantallen van alle edities.
Citaat:
Gewoon een gezond sportief dagje uit.:-D |
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat mij vooral over welke thema's kranten behandelen (bv de bijna dagelijkse informatiestroom over de Mexicaanse griep vind ik belachelijk) en welke consequent niet (ik lees bitter weinig over de rellen in Molenbeek en Anderlecht, hoewel in andere bronnen beweerd wordt dat de toestand er op zijn zachtst gezegd nog altijd zeer gespannen is), en ook over de gehanteerde invalshoeken. En in een aantal gevallen (dus over de thema's die wel uitvoerig behandeld worden) wordt er inderdaad een loopje genomen met "de waarheid". Er staan nog altijd goede artikelen in onze kranten, al neemt dat aantal langzaam maar zeker af, samen met het aantal echt kritische journalisten. Ik ben niet blij met deze evolutie die nu volgens mij nu minstens een decennium aan de gang is. Zie bv http://www.anarchiel.com/index.php/d..._in_nederland/ * * * Als cijfers "juist" zijn (is sowieso moeilijk te bepalen door buitenstaanders) is er geen probleem. In een aantal gevallen worden cijfers achteraf bijgesteld, meestal als ze niet meer zo relevant zijn omdat er weer nieuwe cijfers zijn. :lol: Bv de maandelijkse Amerikaanse werkloosheidscijfers. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
a) de Francofonen uit de Rand de Vlaamse autoriteit in het gebied de rug toekeren. M.a.w. ze betwisten eigenlijk dat ze in Vlaanderen wonen; b) ze met de lokale bevolking en haar politieke vertegenwoordigers niets willen te maken hebben. "Rien �* voir avec les nègres flamands!". Als jij nu verwacht dat we zoiets zullen blijven slikken, dan heb je alle zin voor realiteit verloren. |
Citaat:
|
Het zou toch spijtig zijn dat ze BVH splitsen want dan stoppen ze met de gordel :)
|
De Ijzebedevaart, en de Ijzewake, zijn een lachertje. Zelfs voor Vlaams-nationalisten.
Ik heb medelijden met de meelopers. De prominenten worden betaald om prominent te zijn. De meelopers als koeien op de ijzerwei, achterhaald. |
Citaat:
|
Citaat:
Bericht uit De Standaard van vandaag : Voor franstaligen is de Gordel te extreem. Deze lokte slechts een paar franstaligen volgens de krant. Volgens mij is een gewone fietsdag toch iets anders, alhoewel het in de eerste plaats vooral een sportieve manifestatie blijft. Toch een Vlaams "randje" aan? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be