Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Zeeuws-terug-bij-Vlaanderen ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=128131)

nihao 7 september 2009 08:00

Zeeuws-terug-bij-Vlaanderen !

Als ik dat goed gelezen heb in de Knack zou de (onafwendbare, volgens Balkeeneindje) verdragssschending door Nederland ertoe kunnen leiden dat we Zeeuws-Vlaanderen terugkrijgen ?!

Daar moeten we toch eens bij stilstaan. Zijn we dan niet beter af als de Nederlanders niet beginnen te baggeren ?
Gewoon deadline afwachten en daarna hebben we de hele problematiek in eigen handen...

(En dan nog de fransen zo gek krijgen dat ze Frans-Vlaanderen inruilen voor Wallonië...)

Boduo 7 september 2009 08:04

Balkenende

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4320092)
Als ik dat goed gelezen heb in de Knack zou de (onafwendbare, volgens Balkeeneindje) verdragssschending door Nederland ertoe kunnen leiden dat we Zeeuws-Vlaanderen terugkrijgen ?!

Daar moeten we toch eens bij stilstaan. Zijn we dan niet beter af als de Nederlanders niet beginnen te baggeren ?
Gewoon deadline afwachten en daarna hebben we de hele problematiek in eigen handen...

(En dan nog de fransen zo gek krijgen dat ze Frans-Vlaanderen inruilen voor Wallonië...)

Wat Knack allemaal schrijft over o.a. Balkend eendje, moet je niet altijd geloven hoor !
"Gazettenpraat" zegde ons moeder.
;-)

Zwartengeel 7 september 2009 08:11

Citaat:

Ik denk niet dat ze er in Zeeuws-Vlaanderen op zitten te wachten om bij een onland als België gevoegd te worden, hoor.

Sidharta 7 september 2009 09:00

Citaat:

Het zou logischer zijn ,dat Nederland eindelijk eens Vlaanderen terug krijgt van de Fransen.

lomeanor 7 september 2009 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4320100)
Ik denk niet dat ze er in Zeeuws-Vlaanderen op zitten te wachten om bij een onland als België gevoegd te worden, hoor.

Ik zou daar ook niet op zitten te wachten mocht ik daar wonen...

nihao 7 september 2009 13:29

Jullie gaan wel erg snel voorbij aan het feit dat veel Zeeuwen op eenof ander manier met ons Vlaanderen verbonden zijn, door er te gaan werken, school (en uniev) te lopen, te winkelen, te rijden (E34) en zelfs te gaan wonen...

Heel-Nederlander 7 september 2009 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4320472)
Jullie gaan wel erg snel voorbij aan het feit dat veel Zeeuwen op eenof ander manier met ons Vlaanderen verbonden zijn, door er te gaan werken, school (en uniev) te lopen, te winkelen, te rijden (E34) en zelfs te gaan wonen...

En jij gaat even voorbij aan het feit dat deze truc al in 1918 is geprobeerd door Belziek ... en dat de Zeeuwen toen masaal voor Nederland waren (wat terug te vinden is in het Zeeuwse volkslied). In een zin: "blijf dromen".

lomeanor 7 september 2009 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4320472)

Verbonden met Vlaanderen, dat wel.

Maar niet bereid om er de Belgische schoonmoeder bij te nemen. Een vereniging van Vlaanderen met Zeeuws-Vlaanderen kan pas mogelijk zijn nadat die verschrikkelijke schoonmoeder is komen te overlijden.

JuBiLaTe 7 september 2009 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander (Bericht 4320475)
En jij gaat even voorbij aan het feit dat deze truc al in 1918 is geprobeerd door Belziek ... en dat de Zeeuwen toen masaal voor Nederland waren (wat terug te vinden is in het Zeeuwse volkslied). In een zin: "blijf dromen".

Ela manneke! Een beetje beschaafd blijven éh, ik zeg ook niet 'Dol'land'. Of 'Nederigland'. :x
Trouwens Zeeuwsvlaanderen is een stukje Vlaanderen dat Nederland ons ooit ontnomen heeft.

Zwartengeel 7 september 2009 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JuBiLaTe (Bericht 4320860)
Ela manneke! Een beetje beschaafd blijven éh, ik zeg ook niet 'Dol'land'. Of 'Nederigland'. :x
Trouwens Zeeuwsvlaanderen is een stukje Vlaanderen dat Nederland ons ooit ontnomen heeft.

Correctie: Zeeuws-Vlaanderen is een stukje Vlaanderen dat door Nederland gered is van belgique.

Shadowke 7 september 2009 17:16

en enkel in een Vlaams-Nederlandse federale/unitaire staat zal Zeeuws-Vlaanderen terug naar de provincie Vlaanderen (Oost- en West-Vlaanderen) gaan.

stab 7 september 2009 17:26

Citaat:

Zeeuws Vlaanderen is dat stukje Vlaanderen dat de Spanjaarden niet terug hebben kunnen heroveren.
Er is dus geen sprake van enige annexatie door Nederland.
edit: er was er weer ene mij min of meer voor...:|

Den Ardennees 7 september 2009 21:04

ik zou liever Nederlands-Limburg zien terugkomen naar ons land

Busse87 7 september 2009 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4320890)
en enkel in een Vlaams-Nederlandse federale/unitaire staat zal Zeeuws-Vlaanderen terug naar de provincie Vlaanderen (Oost- en West-Vlaanderen) gaan.

Bon , wanneer gaat dit dan eindelijk eens gebeuren ??

Ik w8 elke dag spannend af op het nieuws dat Belgie zo goed als failliet is en dat Balkenende in Brussel staat om ons te redden van de ondergang....

Shadowke 7 september 2009 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4321255)
ik zou liever Nederlands-Limburg zien terugkomen naar ons land

wachten op een federaal/unitair groot-nederland.
dan zal ook limburg terug één zijn en niet eerder

Shadowke 7 september 2009 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 4321258)
Bon , wanneer gaat dit dan eindelijk eens gebeuren ??

Ik w8 elke dag spannend af op het nieuws dat Belgie zo goed als failliet is en dat Balkenende in Brussel staat om ons te redden van de ondergang....

eerst moet belgie barsten.

Busse87 7 september 2009 21:11

Hoelang nog ongeveer ??

Dat word nu al jaren geroepen maar het blijf toch rustig bestaan .

Shadowke 7 september 2009 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 4321270)
Hoelang nog ongeveer ??

Dat word nu al jaren geroepen maar het blijf toch rustig bestaan .

gezien de laatste feiten gaat het nu wel zeer snel achteruit.
mss haalt het 2011 nog.

Depth of Field 7 september 2009 21:33

Citaat:

Zoek eens op in uw geschiedenisboek: De Keteloorlog

Infowarrior 7 september 2009 22:41

Citaat:

Wie is "ons"? De Spaanse inquisitie in de vorm van Fabiola? Of de Italiaanse maffia uit "La Bella Italia"?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be