Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Storme neemt ontslag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=12823)

Jean Suys 26 april 2004 22:11

heb net telefoon van de betrokken persoon gehad

hij heeft ontslag genomen in het partijbestuur

spijtig

Philips Inc. 26 april 2004 22:30

kon moeilijk anders hé ...

Hans1 26 april 2004 22:35

Moet die u daarvoor telefoneren? :wink:

Fribre 26 april 2004 22:36

Gezamenlijke mededeling partijbestuur en Matthias Storme (26/04/04)

Matthias Storme trekt zich vanaf heden terug uit het partijbestuur. Dat zijn Storme zelf en het partijbestuur van de N-VA in onderling akkoord overeengekomen. Storme blijft partijlid en betuigt zijn steun aan de N-VA en de partijleiding. Hij ziet af van zijn lidmaatschap van het partijbestuur om te vermijden dat zijn loyauteit als lid van de partijtop nog in conflict zou treden met de uiting van zijn mening als academicus.

De N-VA herhaalt dat de partij geen probleem heeft met de veroordeling van de anti-racismewet door Matthias Storme en zijn kritiek op de gerechtelijke vervolging van politieke partijen.
Maar wel dat Storme als partijbestuurslid onrechtstreeks opriep om te stemmen voor een andere partij, zonder overleg of voorafgaande kennisgeving.
Storme benadrukt dat hij enkel wou reageren tegen de te verregaande beperking van onze vrijheden door de anti-racismewet en het stilzwijgen van de politiek hierover.

Zowel Storme als het partijbestuur betreuren het incident, maar beschouwen de zaak nu als gesloten. Er wacht immers een belangrijkere taak: de Vlamingen een positief alternatief bieden zodat we na 13 juni werk kunnen maken van een degelijk en betrouwbaar beleid voor alle Vlamingen en dus van meer bevoegdheden voor diezelfde Vlamingen.

Want wie wil dat er na 13 juni iets verandert, stemt op het Vlaams kartel van CD&V en N-VA.

Auteur:
Matthias Storme, Geert Bourgeois
Nieuw-Vlaamse Alliantie

Meer informatie:
Contactpersoon: Ben Weyts, woordvoerder
Telefoon: 02/219.49.30
Fax: 02/217.35.10
E-post: [email protected]
Url: www.n-va.be

Rr00ttt 26 april 2004 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fribre

Want wie wil dat er na 13 juni iets verandert, stemt op het Vlaams kartel van CD&V en N-VA.

Ik en héél veel vlamingen willen dat die veroordeling onmiddelijk ongedaan wordt gemaakt en die wet afgeschaft of op zijn minst herzien. Ik zou willen dat CD&V/N-VA, naast een klein klein beetje morele support voor Prof Storme, die een zéér dapper man is, ook duidelijk eens zouden zeggen. 'wij maken deze schande ongedaan'".

Zolang zij dit niet doen kan ik niemand aanraden zijn stem uit te brengen op een kartel dat niet zijn uiterste prioriteit ervan maakt om te beletten dat we zeer binnenkort in een Vlaanderen met label 'waar 1 op 5 Vlamingen zijn mening niet luidop mag zeggen' gedrocht zullen wonen. Het niet uiten van deze uiterlijke belofte kan niet anders dan geïnterpreteerd worden als de impliciete goedkeuring ervan en wie wil nu in godsnaam in dat Vlaanderen leven?

thePiano 26 april 2004 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jean Suys

spijtig

Als hij zich haast kan hij nog rap op een lijst gaan staan van het VB, naast die andere 'onafhankelijke' collaborateur Jurgen Verstrepen. :P

Dilbert 26 april 2004 22:56

Citaat:

spijtig

Tiens, mij heeft hij nog niet gebeld. :roll: :wink:

Bloxbuster 26 april 2004 22:57

De NV-A heeft zijn eer gered ! 8) bruine zakken buiten :lol:

Seba 26 april 2004 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fribre

Ik en héél veel vlamingen willen dat die veroordeling onmiddelijk ongedaan wordt gemaakt en die wet afgeschaft of op zijn minst herzien. Ik zou willen dat CD&V/N-VA, naast een klein klein beetje morele support voor Prof Storme, die een zéér dapper man is, ook duidelijk eens zouden zeggen. 'wij maken deze schande ongedaan'".

Zolang zij dit niet doen kan ik niemand aanraden zijn stem uit te brengen op een kartel dat niet zijn uiterste prioriteit ervan maakt om te beletten dat we zeer binnenkort in een Vlaanderen met label 'waar 1 op 5 Vlamingen zijn mening niet luidop mag zeggen' gedrocht zullen wonen. Het niet uiten van deze uiterlijke belofte kan niet anders dan geïnterpreteerd worden als de impliciete goedkeuring ervan en wie wil nu in godsnaam in dat Vlaanderen leven?

mooi zo, dus de voorwaarde waarom men op het Vlaams Kartel zou moeten stemmen is dat ze als uitvoerende macht even een gerechterlijke veroordeling gaan vernietigen. En dan maar reklameren over de "ondemocratische veroordeling" :roll:

Rr00ttt 26 april 2004 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
mooi zo, dus de voorwaarde waarom men op het Vlaams Kartel zou moeten stemmen is dat ze als uitvoerende macht even een gerechterlijke veroordeling gaan vernietigen. En dan maar reklameren over de "ondemocratische veroordeling" :roll:

Seba, ik zou willen dat de politici het eergevoel hadden om, al is het dan maar tussen de lijnen en niet openlijk, te zeggen dat ze hier een énorme fout begaan.

Er is toch geen schande aan het maken van een vergissing? Het weigeren van die vergissing recht te zetten, omdat je bang bent dat iedereen ziet dat er een vergissing gemaakt is, dat zou pas een echte schande zijn.

Dat betekent echt wel het einde van België als 'échte democratie' in Europa hoor. Dit kan niet meer stilgehouden worden. Onderdrukt???? Dat is ook een héle riskante gok imo. Met énorme risico's.

Doe er nu iets aan straks is het te laat!

thePiano 26 april 2004 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:

spijtig

Tiens, mij heeft hij nog niet gebeld. :roll: :wink:

Mij heeft hij wel gebeld, maar toen ik zijn stem hoorde heb ik mijn telefoontoestel door het raam gegooid. Gelukkig is er het internet nog :)

Dilbert 26 april 2004 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Mij heeft hij wel gebeld, maar toen ik zijn stem hoorde heb ik mijn telefoontoestel door het raam gegooid.

Op nen Blokker zijnen kop durf ik wedden ? 8)
:wink:

thePiano 27 april 2004 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:

Mij heeft hij wel gebeld, maar toen ik zijn stem hoorde heb ik mijn telefoontoestel door het raam gegooid.

Op nen Blokker zijnen kop durf ik wedden ? 8)
:wink:

Daar is 1 op 3 kans toe geweest :)

Karl 27 april 2004 00:30

Citaat:

Citaat:

spijtig

Als hij zich haast kan hij nog rap op een lijst gaan staan van het VB, naast die andere 'onafhankelijke' collaborateur Jurgen Verstrepen. :P

:lol: :lol: :lol:

Herman Desmedt ©HD 27 april 2004 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karl
Citaat:

:lol: :lol: :lol:

Dan heeft hij alvast zelf een bijkomende reden om VB te stemmen.

Zorro 27 april 2004 07:21

en dan spreekt men van freedom of speech.

UA EN KUL OVER UITSPRAAK VAN STORME
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
De Universiteit Antwerpen start geen
procedure tegen professor Matthias
Storme, tenzij er een klacht komt.

Dan kan een tuchtcollege onderzoeken in
welke mate de oproep van Storme om voor
het Vlaams Blok te stemmen, schade
heeft toegebracht aan de universiteit.

De KULeuven, waar Storme ook hoogleraar
is, gaat de zaak bestuderen. Dat heeft
rector Oosterlinck gezegd.

Volgens hem hebben academici het recht
om vrij en kritisch deel te nemen aan
het maatschappelijke debat maar moet
dat gebeuren binnen de perken van de
opdracht van de universiteit.

SCHANDALIG!
Blijkbaar mag men ook al zijn eigen mening niet meer vertellen.
Wat moeien die uniefen zich met wat Storme buiten de lesuren doet!
Blijkbaar mogen we nog steeds onze mening niet zeggen....

Erg vind ik da...

pope 27 april 2004 08:13

Zielig, alweer ene die zijn broek laat zakken uit schrik verbannen te worden.
Als je nu nog op de NV-A stemt, ben je ofwel exhibitionist ofwel goed ZOT!!!
NV-A is het toonbeeld van een partij zonder kloten. We gaan er nog lang mee lachen, zo een gezichtsverlies.
'k Zie Boer Zwa nog staan roepen voor de Vlaamse Zaak, lang voordat hij de pot vaseline van Leterme in ontvangst mocht nemen.

Knuppel 27 april 2004 08:22

Storme heeft niet alleen ontslag genomen uit het partijbestuur van de N-VA, hij trok ook zijn woorden in én riep op om voor het kartel te stemmen.
Resultaat:
Er zal door de KUL geen klacht meer tegen hem neergelegd worden.

We zijn goed op weg...

Luddo 27 april 2004 10:40

Het is moeilijk iemand van iets te overtuigen als zijn broodwinning ervan afhangt van niet overtuigd te worden... OF ZOIETS IN DIE AARD.

Vroeger had iemand in een ander forum iets dergelijks als onderschrift maar ik weet niet meer wie en hoe hij dat juist formuleerde.

CONTRA 27 april 2004 11:03

Citaat:

Citaat:

spijtig

Jarloerse bok..... :evil:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be