Jazeker |
9 september 2009 22:05 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
(Bericht 4325836)
Tuurlijk staat er in hun contract niets.
Maar in theorie...zou je dan met een advocaat en aangetekend schrijven ook niets kunnen eisen? Het staat trouwens op papier dat ze te laat zijn. Volgens mij is iedereen verplicht om interesten te betalen bij te late betalingen, ook bedrijven. Niet?
Nu, ik zou het zelf ook niet doen, veel te veel moeite voor wat?
Ik denk dat het spelen via de media sneller en beter resultaat heeft. Maarja, dan moet je ook nog graag op tv willen komen.
|
Nuance (en ik wil Electrabel niet verdedigen, want het is een vies ding), maar Electrabel zegt op de afrekening dat ze zullen betalen voor 6 september. Dat is een blaadje papier. U tekent een contract met Electrabel waarin u zich akkoord verklaart met hun regels en u tekent daar zelfs voor met datum, handtekening, e.d... U heeft een rekening met een bewering, zij hebben een contract met een handtekening van de persoon die zich akkoord verklaart met de regels. Je moet goed zot zijn om daar een advocaat voor in te schakelen. De tijd en het geld dat je erin zal steken is die 5 euro toen je te laat betaalde volgens contractueel bepaalde normen niet waard. Mocht Electrabel me ineens een factuur van 100.000 euro voor de laatste maand leveren, dan zou ik dat wel nog eens willen proberen want de rechter weet ook wel dat zulks bedrag me kan vernielen terwijl 5 euro voor dagje eerder of dagje te laat een tergend geding is.
Zoek op in het contract binnen welke periode Electrabel zich contractueel verbindt tot het betalen van een som bij latere betaling dan aangegeven op de factuur. Dan heb je een punt. Indien je dat niet kan vinden, dan heb je geen schijn van kans en tover je enkel een glimlach op het gezicht van mensen die de Post nog leefbaar willen houden en advocaten die je voor hun eerste advies al snel een flink deel van die vertraagde euros gaan achterhouden. Laat staan dat je zo gek bent om het echt voor de rechtbank te trekken want dan sta je al snel voor sommen waarmee je je huis voor een flink aantal jaren van elektriciteit kan voorzien.
|