Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   electrabel versus klant (https://forum.politics.be/showthread.php?t=128240)

marcvt63 9 september 2009 18:55

electrabel versus klant
 
Ik krijg een afrekening op 28 augustus 2009.Ik krijg bijna 400 euro terug die ik teveel heb betaald .Het bedrag zal gestort worden voor 6 september 2009.Op 8 september blijkt dat het geld nog niet op mijn rekening staat! Ik neem contact op met electrabel en vraag wanneer zij het geld gaan storten.Volgens de klantendienst werd het net vandaag( 8 sept 2009) gestort.Ik vraag of ik ook 5,16 euro nalatigheidsintrest krijg,want zij vragen 5,16 aan de klant wanneer deze te laat betaald.De klantendienst zegt dat dit niet geld.Ik maak me boos en zij vraagt mijn telefoonnummer want er zal iemand mij terug contacteren.Op 9 september nog steeds geen telefoontje???
Heb ik recht op 5,16 of niet??

illwill 9 september 2009 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcvt63 (Bericht 4325436)
Ik krijg een afrekening op 28 augustus 2009.Ik krijg bijna 400 euro terug die ik teveel heb betaald .Het bedrag zal gestort worden voor 6 september 2009.Op 8 september blijkt dat het geld nog niet op mijn rekening staat! Ik neem contact op met electrabel en vraag wanneer zij het geld gaan storten.Volgens de klantendienst werd het net vandaag( 8 sept 2009) gestort.Ik vraag of ik ook 5,16 euro nalatigheidsintrest krijg,want zij vragen 5,16 aan de klant wanneer deze te laat betaald.De klantendienst zegt dat dit niet geld.Ik maak me boos en zij vraagt mijn telefoonnummer want er zal iemand mij terug contacteren.Op 9 september nog steeds geen telefoontje???
Heb ik recht op 5,16 of niet??

Misschien als je dit via advocaat en met aangetekend schrijven doet?

Den Ardennees 9 september 2009 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcvt63 (Bericht 4325436)
Ik krijg een afrekening op 28 augustus 2009.Ik krijg bijna 400 euro terug die ik teveel heb betaald .Het bedrag zal gestort worden voor 6 september 2009.Op 8 september blijkt dat het geld nog niet op mijn rekening staat! Ik neem contact op met electrabel en vraag wanneer zij het geld gaan storten.Volgens de klantendienst werd het net vandaag( 8 sept 2009) gestort.Ik vraag of ik ook 5,16 euro nalatigheidsintrest krijg,want zij vragen 5,16 aan de klant wanneer deze te laat betaald.De klantendienst zegt dat dit niet geld.Ik maak me boos en zij vraagt mijn telefoonnummer want er zal iemand mij terug contacteren.Op 9 september nog steeds geen telefoontje???
Heb ik recht op 5,16 of niet??

Geen kans, in het contract dat u heeft met Electrabel staat dat zij u die rappelkosten zullen aanrekenen bij te late betaling, er staat niets in van de omgekeerde situatie, en aangezien u u daarmee akkoord hebt verklaard om klant te kunnen worden...

Txiki 9 september 2009 21:07

Wat een debiele vraag. Nee, natuurlijk. En gij gelooft dat iemand u zou terugbellen? :? Vraag een volgende keer misschien naar Godot.

Jazeker 9 september 2009 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4325737)
Wat een debiele vraag. Nee, natuurlijk. En gij gelooft dat iemand u zou terugbellen? :? Vraag een volgende keer misschien naar Godot.

2

Bovendien heb jij 14 dagen om je maandelijkse factuur te betalen, een periode waarbinnen Electrabel ook jou betaald heeft. Nog los van het feit dat u waarschijnlijk geen rekening houdt met een mogelijke verwerkingsfout bij de bank. Qua het klieven van haren kan uw woede-uitbarsting best wel tellen. Beetje te veel tijd? Ik ben al heel blij als ik er eens in de twee weken aan toe kom om mijn paperassen en bankzaken te regelen.

Ik krijg dat gevoel dat men op seniorennet.be iemand heeft geband die geen baardmoppen meer kon herinneren om nog in Powerpoint presentaties te gieten en dus op zoek moest naar een andere creatieve invulling van z'n tijd.

illwill 9 september 2009 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4325717)
Geen kans, in het contract dat u heeft met Electrabel staat dat zij u die rappelkosten zullen aanrekenen bij te late betaling, er staat niets in van de omgekeerde situatie, en aangezien u u daarmee akkoord hebt verklaard om klant te kunnen worden...

Tuurlijk staat er in hun contract niets.
Maar in theorie...zou je dan met een advocaat en aangetekend schrijven ook niets kunnen eisen? Het staat trouwens op papier dat ze te laat zijn. Volgens mij is iedereen verplicht om interesten te betalen bij te late betalingen, ook bedrijven. Niet?
Nu, ik zou het zelf ook niet doen, veel te veel moeite voor wat?
Ik denk dat het spelen via de media sneller en beter resultaat heeft. Maarja, dan moet je ook nog graag op tv willen komen.

Jazeker 9 september 2009 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4325836)
Tuurlijk staat er in hun contract niets.
Maar in theorie...zou je dan met een advocaat en aangetekend schrijven ook niets kunnen eisen? Het staat trouwens op papier dat ze te laat zijn. Volgens mij is iedereen verplicht om interesten te betalen bij te late betalingen, ook bedrijven. Niet?
Nu, ik zou het zelf ook niet doen, veel te veel moeite voor wat?
Ik denk dat het spelen via de media sneller en beter resultaat heeft. Maarja, dan moet je ook nog graag op tv willen komen.

Nuance (en ik wil Electrabel niet verdedigen, want het is een vies ding), maar Electrabel zegt op de afrekening dat ze zullen betalen voor 6 september. Dat is een blaadje papier. U tekent een contract met Electrabel waarin u zich akkoord verklaart met hun regels en u tekent daar zelfs voor met datum, handtekening, e.d... U heeft een rekening met een bewering, zij hebben een contract met een handtekening van de persoon die zich akkoord verklaart met de regels. Je moet goed zot zijn om daar een advocaat voor in te schakelen. De tijd en het geld dat je erin zal steken is die 5 euro toen je te laat betaalde volgens contractueel bepaalde normen niet waard. Mocht Electrabel me ineens een factuur van 100.000 euro voor de laatste maand leveren, dan zou ik dat wel nog eens willen proberen want de rechter weet ook wel dat zulks bedrag me kan vernielen terwijl 5 euro voor dagje eerder of dagje te laat een tergend geding is.

Zoek op in het contract binnen welke periode Electrabel zich contractueel verbindt tot het betalen van een som bij latere betaling dan aangegeven op de factuur. Dan heb je een punt. Indien je dat niet kan vinden, dan heb je geen schijn van kans en tover je enkel een glimlach op het gezicht van mensen die de Post nog leefbaar willen houden en advocaten die je voor hun eerste advies al snel een flink deel van die vertraagde euros gaan achterhouden. Laat staan dat je zo gek bent om het echt voor de rechtbank te trekken want dan sta je al snel voor sommen waarmee je je huis voor een flink aantal jaren van elektriciteit kan voorzien.

globalmedia 9 september 2009 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4325836)
Tuurlijk staat er in hun contract niets.
Maar in theorie...zou je dan met een advocaat en aangetekend schrijven ook niets kunnen eisen? Het staat trouwens op papier dat ze te laat zijn. Volgens mij is iedereen verplicht om interesten te betalen bij te late betalingen, ook bedrijven. Niet?
Nu, ik zou het zelf ook niet doen, veel te veel moeite voor wat?
Ik denk dat het spelen via de media sneller en beter resultaat heeft. Maarja, dan moet je ook nog graag op tv willen komen.

er zijn meer dan genoeg klachten over Electrabel om er een succesvolle mediazaak van te maken

Jazeker 9 september 2009 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4325895)
er zijn meer dan genoeg klachten over Electrabel om er een succesvolle mediazaak van te maken

Oh... wat zijn we weer media zeg.

420yeahbaby 9 september 2009 23:03

Uitpakken tegen Electrabel voor een luttele 5 euro is pissen tegen de wind he.

Dronkoers 9 september 2009 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcvt63 (Bericht 4325436)
Ik krijg een afrekening op 28 augustus 2009.Ik krijg bijna 400 euro terug die ik teveel heb betaald .Het bedrag zal gestort worden voor 6 september 2009.Op 8 september blijkt dat het geld nog niet op mijn rekening staat! Ik neem contact op met electrabel en vraag wanneer zij het geld gaan storten.Volgens de klantendienst werd het net vandaag( 8 sept 2009) gestort.Ik vraag of ik ook 5,16 euro nalatigheidsintrest krijg,want zij vragen 5,16 aan de klant wanneer deze te laat betaald.De klantendienst zegt dat dit niet geld.Ik maak me boos en zij vraagt mijn telefoonnummer want er zal iemand mij terug contacteren.Op 9 september nog steeds geen telefoontje???
Heb ik recht op 5,16 of niet??

Welcome to the real world

marcvt63 10 september 2009 07:28

Het is niet de bedoeling om die 5 euro te krijgen.Maar gewoon een afspraak is een afspraak.
Het staat in 'koeien' van letters dat het teveel betaalde bedrag wordt terugbetaald voor 6 september.
7 september is té laat doodsimpel.

Jazeker 10 september 2009 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcvt63 (Bericht 4326178)
Het is niet de bedoeling om die 5 euro te krijgen.Maar gewoon een afspraak is een afspraak.
Het staat in 'koeien' van letters dat het teveel betaalde bedrag wordt terugbetaald voor 6 september.
7 september is té laat doodsimpel.

Ja... dat moet de wereldwijde economische crisis verklaren. En de drugs natuurlijk. Heeft Electrabel ooit contractueel gezegd dat ze betalen op de dag dat hun factuur aangeeft? Ik kan dan verder gaan... De bank van mijn werkgever was ooit fout en had mijn loon gestort op de rekening van een collega met een achternaam die erg lijkt op de mijne. Ik heb toen naar HR gebeld en niet beginnen jammeren over 5 euro. Het ongemak van mijn bancontact kaart niet te kunnen gebruiken als ik ging winkelen was me erger. Maar soit... Ik zal je eens een baardmop doorsturen waar je weer een volle dag mee aan de slag kan om er een vreselijke Powerpoint presentatie van te maken en dat kan doorsturen naar iedereen. Vergeet bij de clou geen irritant "hahahahaha" geluidje in te voegen want anders ben je niet echt mee.

Jazeker 10 september 2009 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcvt63 (Bericht 4326178)
Het is niet de bedoeling om die 5 euro te krijgen.Maar gewoon een afspraak is een afspraak.
Het staat in 'koeien' van letters dat het teveel betaalde bedrag wordt terugbetaald voor 6 september.
7 september is té laat doodsimpel.

Ik heb het tegenwoordig doorgaans te druk om nog te weten welke dag het is. Enkel bij het ontwaken kan ik nog even wat zagen op p.be en laat nadat ik thuis kom.

Welke onherstelbare schade heeft u geleden door het betalen op 7 ipv. 6 september? Ben je Renaat?

Txiki 10 september 2009 07:45

Heb je je 400 euro terug? Ok, stop dan met zeuren. 't Is niet omdat het een half uur duurt eer je bij Electrabel iemand aan de lijn krijgt dat je daarom hier maar moet komen zagen over een paar dagen wachten op 400 euro.

Had je nu echt gedacht dat je hier op medelijden kon rekenen? Shit zeg...

Djiezes 10 september 2009 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4325701)
Misschien als je dit via advocaat en met aangetekend schrijven doet?

Dat gaat ietsje meer dan €5,16 kosten...

Firestone 10 september 2009 07:51

Leve de mondige burger! :cheer:

Go for it!

Knipp 10 september 2009 12:20

Electrabel is een verdoken manier om burgers te belasten.
Vechten voor elke cent !

Sammael 10 september 2009 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4325701)
Misschien als je dit via advocaat en met aangetekend schrijven doet?

Een advocaat? Voor het ronkende bedrag van 5,16 €?

:rofl:

Knipp 10 september 2009 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 (Bericht 4326689)
Een advocaat? Voor het ronkende bedrag van 5,16 €?

Dus ik mag u een jaar lang drie keer per dag belazeren in schellekens van 5,16 euro ?
Je zal het lijdzaam ondergaan ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be