Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   weldra betalend online kranten lezen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=128256)

vandaele 10 september 2009 10:59

weldra betalend online kranten lezen?

Google werkt aan betaalsysteem voor online kranten.

bron: de standaard

Dit vind ik een goede zaak. Er kruipt veel tijd en energie in het online en uptodate houden van een krant. Waarom zou daar niet voor betaald worden?
Beter dat dan storende reclames her en der.

Flanelcondoom 10 september 2009 11:20

Wie leest er nu kranten?

captain jack 10 september 2009 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vandaele (Bericht 4326482)

Dit vind ik een goede zaak. Er kruipt veel tijd en energie in het online en uptodate houden van een krant. Waarom zou daar niet voor betaald worden?

Het publiek voor kranten slinkt nu al doorheen de jaren. Ik vrees dat kwaliteitskranten zo enkel nog minder toegankelijk zullen worden voor de gewone man.
Tijd om ons allen over te leveren aan het ongecontextualiseerde televisienieuws en de onbetrouwbaarheid van internetblogs.

Flanelcondoom 10 september 2009 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door captain jack (Bericht 4326642)
Het publiek voor kranten slinkt nu al doorheen de jaren. Ik vrees dat kwaliteitskranten zo enkel nog minder toegankelijk zullen worden voor de gewone man.
Tijd om ons allen over te leveren aan het ongecontextualiseerde televisienieuws en de onbetrouwbaarheid van internetblogs.

Waarom zou een forum/blog minder betrouwbaar zijn dan een krant?

Steve_M 10 september 2009 13:04

Is dat nieuw? Ik betaal al jaren voor een online-abo voor een krant, omdat ik dan uitgebreide toegang heb tot het krantenarchief e.d. Blogs vind ik altijd een beetje onbetrouwbaar: als ik daarop zou moeten afgaan, zijn er al duizend keer bewijzen gevonden voor het bestaan van aliens, voor het feit dat Obama in Kenia geboren is en niet in Hawaï en dergelijke meer. Maar goed, kranten zijn inderdaad ook niet altijd even betrouwbaar.

captain jack 10 september 2009 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4326747)
Is dat nieuw? Ik betaal al jaren voor een online-abo voor een krant, omdat ik dan uitgebreide toegang heb tot het krantenarchief e.d. Blogs vind ik altijd een beetje onbetrouwbaar: als ik daarop zou moeten afgaan, zijn er al duizend keer bewijzen gevonden voor het bestaan van aliens, voor het feit dat Obama in Kenia geboren is en niet in Hawaï en dergelijke meer. Maar goed, kranten zijn inderdaad ook niet altijd even betrouwbaar.

Hiervoor dus voornamelijk.
Een krant gaat niet gemakkelijk haar eigen graf delven door valse informatie te verspreiden. Blogs kunnen door iedereen gemaakt worden zonder dat die om zijn reputatie hoeft te vrezen.
Maar goed, hiermee wil ik zeker niet zeggen dat kranten altijd betrouwbaarder zijn dan blogs.

Flanelcondoom 10 september 2009 15:16

Er zijn kutkranten, middelmatige kranten en ok kranten. Idem met blogs. Een verstandige lezer kent het verschil zelf wel.

Bovendien vind ik dat goede blogs doorgaans veel hogere kwaliteit hebben dan goede kranten, dit omwille van een aantal redenen.

captain jack 10 september 2009 15:26

Feit is gewoon dat er meer kutblogs dan slechte kranten bestaan.

Flanelcondoom 10 september 2009 16:10

Omdat er meer blogs bestaan dan kranten.

From_Vlaanderen 10 september 2009 17:53

Citaat:

Ik dacht dat het ging over betalend de krant lezen op het werk:lol:.

Marlboro 10 september 2009 19:13

Zien ze van hier ik daar voor ga betalen.

globalmedia 10 september 2009 19:18

hebben ze in het verleden al geprobeerd en dit werkt gewoon niet

maddox 10 september 2009 20:29

Dan lees ik toch gewoon geen krant meer.

eno2 11 september 2009 09:19

Citaat:

weldra betalend online kranten lezen?
Hoezo weldra?

Nooit.

forzaflandria 11 september 2009 15:54

Ik zie mij ook niet betalen om online kranten te lezen. Als alle Vlaamse kranten betalend worden, zal ik mij misschien tot de titels moeten beperken.

Rudy 14 september 2009 14:22

Citaat:

Abonneer je op een papieren kwaliteitskrant. De online versie krijg je er gratis bij.

toccata 14 september 2009 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 4334376)
Abonneer je op een papieren kwaliteitskrant. De online versie krijg je er gratis bij.

²
Jammer dat dat voor knack niet zo is :-(

hotschizodiscocop 14 september 2009 14:25

pff boeken genoeg om te lezen, de internet corporate fascists hadden maar eerder moeten wakker worden ...

Rudy 14 september 2009 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4334380)
²
Jammer dat dat voor knack niet zo is :-(

Akkoord. Knack is dan ook een weekblad, wel kwaliteitsvol, maar resumeert dan ook op een kwaliteitsvolle manier het nieuws van de week. Enkele originele opiniestukken en commentaren buiten beschouwingen gelaten. Dat is niet wat Google beoogt.

Terzijde: Zelfs de gratis online krant buiten beschouwing gelaten, met DS ben je beter af dan Knack, zowel op het vlak van informatie als van prijs. Vind ik toch.

hotschizodiscocop 14 september 2009 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 4334409)
Akkoord. Knack is dan ook een weekblad, wel kwaliteitsvol, maar resumeert dan ook op een kwaliteitsvolle manier het nieuws van de week. Enkele originele opiniestukken en commentaren buiten beschouwingen gelaten. Dat is niet wat Google beoogt.

Terzijde: Zelfs de gratis online krant buiten beschouwing gelaten, met DS ben je beter af dan Knack, zowel op het vlak van informatie als van prijs. Vind ik toch.

Amai op die website van Knack staat geen reet te lezen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be