![]() |
UFO's in kunst
3 Bijlage(n)
Ik weet niet in hoeverre er hier al over gepraat is, maar valt het niet op dat in ALLE KUNST er heel veel verwijzingen zijn naar UFO's ?
Kijk maar eens naar de onderstaande afbeeldingen, en zo zijn er veel, heel veel !!! Ik ga nu niet zeggen dat elke tekening per definite verwijst naar een UFO, maar die hoeveelheid kan toch niet ontkend worden. Wie is het hiermee eens ? |
zijn UFO's een godsdienst? Een levensovertuiging?
|
In die derde afbeelding bracht de UFO toevallig een duif mee zeker? 8-)
|
Ook een goeie is dit:
![]() Hier zie je een detail uit een religieus schilderij, en de schilder (onbekend), heeft op de achtergrond een UFO geschilderd waarbij je duidelijk een man en een hond ernaar ziet kijken. Dit toont toch wel dat UFO's vroeger ook werden waargenomen. Mss had de schilder ooit wel eens een ufo gezien en wou hij dit incorporeren in zijn schilderij. |
Citaat:
Dus ja, dat hoort hier perfect thuis |
Citaat:
|
Dit zou je er ook in kunnen zien: Een plaatje met de maan, een plaatje met de zon en een beeldje van een (gemaskerde) man.
|
Of men verwonderde zich over de ster, maan, zon etc en vroeg zich dingen af. Dat wijst daarom niet perse dat er ufo's waren. Maar idd, ufo en "aliens" zijn al terug te vinden in de oude beschavingen. Ze whorshipten ook kikkers als goden, waren ze daarom effectief goden?
|
2 Bijlage(n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is een bronzen sculptuur van de beeldhouwer Thom Puckey.
|
Citaat:
Je meot ook de tijdsgeest bekijken. Mss was die toen hetzelfde tegenover UFO's als nu. Een artist die zich bezig houdt met UFO's wordt ook als "niet serieus "beschouwd". |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
tevens eens van de beste... daar ik bij god niet weet wat ik daarvan moet maken Er zijn er meer... steeds weer religieuze hoogtepunten ( kruisiging, geboorte, etc ) we hebben die straal van Crivelli... ik zie er eerder niet meer in dan een goddelijke straal ( bijbel staat er vol van ) vanuit het wolkendek dat zich opensplitst We hebben die twee vliegende tuiges links en rechts van de kruisiging op een fesco ergens in een klooster in kosovo.... lijkt mij eerder op zon en maan De doop van Christus door Aert de Gelder .... ook zo'n straal vanuit de hemel Paolo Uccello en alweer een kruisiging met iets wat veracht goed lijkt op een ufo trend jaren 50-60 maar dan wel op een manier zodat het in de tempelberg is geplaatst dan wel erboven ....ik hou het bij een nietsbeduidende vlek |
Citaat:
wat ik me afvraag wat doen die miniatuur vliegende schotels steeds op de hoofden van die heiligen ? :-) Of mogen we dat als symbool nemen ? |
ook een goeie uit 1913
![]() misschien wel de beste maar tevens eentje dat betwijfbaar is gezien de datum ( er waren toen al tal van ufo-waarnemingen bekend, oa aurora 1847 crash ) en de gehanteerde stijl van de ufo's ze staan daar vol bewondering naar te kijken doch paniek is er niet meteen terwijl die dingen toch wel erg indrukwekkend dichtbij en/of groot lijken. Misschien wel gewoon vliegers ofzo |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be