![]() |
Crisis gedaan of niet?
Even peilen naar wat jullie denken.
Is de crisis gedaan? Ja of nee? Mogelijke antwoorden: * Ja, vanaf nu stijgt de Bel 20 tot ??? binnen het jaar * We blijven kwakkelen rond de 2400 punten * Nee, er zal een kleine correctie komen tot ten laagste 1500 punten * Nee, we gaan nog flink onder de 1500 van maart 2009 Deze peiling sluit binnen een maand. |
De crisis is nog lang niet gedaan, maar wat de beurs gaat doen is een raadsel.
|
Citaat:
|
We krijgen nog een flinke dip.
Zoals ik al zei,geloof ik in een W-recessie. Op de lange termijn vrees ik nog een veel grotere crash.(Rond 1012) Redenen: De laatste loodjes worden nu verschoten. Dat zal enkele jaren wat zuurstof geven maar daarna zal de kas leeg zijn. |
Gisteren een interview gehoord met twee accountants die het failliet van Lehman Bros in Europa afhandelen. Het balanstotaal bedroeg zo'n trijlard dollar. Nu een jaar later zijn er grote tegenpartijen die er nog altijd niet in geslaagd zijn hun positie met Lehman Bros vast te stellen. Kan je dat nu geloven?
|
Ik acht het als bijzonder risicovol om nu nog in te stappen, want ik denk dat Voicelesscharlie gelijk zal krijgen. Toch hoor ik in mijn wijde omgeving tal van mensen die nu pas instappen. Ik hoop voor hen dat het niet zo zal zijn.
Maar ik herinner mij eind 2002, begin 2003. Toen waren de mensen aandelen kotsbeu. Dat gevoel van totale walging die zo kenmerkend is voor het begin van een nieuw reveil van de beurs ontbreekt voorlopig. |
Vraag het eens in 3001. ;)
|
Citaat:
|
We hebben het voorgerecht gehad, de hoofdschotel moet nog komen.
|
Insiders zijn overal druk aan het verkopen. Zie artikel op de Tijd.
|
Citaat:
|
Misschien kunnen de durvers beginnen putopties aan te schaffen? Ikzelf heb daar slechte ervaringen mee, maar ik ben zeker niet representatief voor de gemiddelde belegger.
|
Citaat:
Voor beginners raad ik SHORTTRACKERS aan. Is de timing niet juist dan kan je er nog altijd bijkopen. Voor de meer ervaren beleggers raad ik langlopende putopties aan. |
Is er iets gedaan aan de oorzaken van de crisis?
Nee. Integendeel. Het antwoord op de vraag lijkt me dan ook nogal duidelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mij kan de beurs ook gestolen worden, om de simpele reden dat het tegenwoordige systeem niks meer voorstelt dan een tent waarin een minderheid leeghangers in het donker probeert het bezit van een meerderheid werkenden te ontfutselen en er als dief/oplichter 'dankzij' hun kompanen overheden ongestraft mee wegkomt. Eigenlijk heeft de grote massa sparende Jan Modaals er niets te zoeken, maar ze worden er door de overheden en banken heen gedreven als ze pogen de ontwaarding van hun spaargeld door inflatie/te lage rente/taksen te ontlopen. Zonder dit laatste zou het beurs-systeem vanzelf ophouden te bestaan, immers, zonder grote massa gedupeerden valt er ook geen gemakkelijke winst meer te rapen. Winst zou moeten voortvloeien uit evenredige prestatietoename en door niks anders. Het huidige beurssysteem heeft nauwelijks nog iets met prestatie te maken, al wat het doet is het eigendom van de ene verschuiven naar de andere zijn zak. Een dergelijk systeem kan zelfs nog bestaan als iedereen zich vanaf vandaag in zijn zetel legt te maffen. Tot natuurlijk de bel klapt wanneer de realiteit lege winkelschappen toont. Een economische crisis is maar op één manier op te lossen: handen uit de mouwen en meehelpen om die winkelschappen gevuld te krijgen. De rest is bullshit. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Deze crisis zal nog decennialang blijven na-ijlen, door het uit de brand helpen van banken met een omvang die vaak meerdere malen is van die van een overheid. Tegen beter weten in zijn we Zimbabwaanse geldpolitiek gaan voeren. Linkse politiek krijg je helaas altijd als een taart in het gezicht teruggesmeten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be