Zoethout002 |
12 september 2009 01:24 |
Halsema: Vrouwen, slinger hoofddoek af
Femke Halsema heeft 'moeite met de hoofddoek'. Ze kan 'niet wachten' totdat de vrouwen die er een dragen 'in vrijheid hun hoofddoek zullen afslingeren'.
Dat zegt de GroenLinks-leider in een interview met Dagblad De Pers.
In het interview geeft ze aan als feministe moeite te hebben met de gesluierde vrouwen in Amsterdam-Oost waar haar kinderen naar school gaan. 'Ik geloof niet dat welke god ook kledingeisen stelt. Dat zijn de mannen geweest die het geloof uitleggen. Ik zie het liefst elke vrouw in Nederland hoofddoekloos en volstrekt vrij.'
Wel zal ze altijd het recht van vrouwen die vrijwillig een hoofddoek willen dragen verdedigen. 'Ik zal hun rechten niet aantasten daarin.'
Ze heeft er over nagedacht haar kinderen van hun zwarte school te halen: 'Ik zet kinderen niet op school als sociaal experiment. Als ze niet maximale kansen krijgen en gelukkig zijn, gaan ze eraf.'
Imam
Ook de islam in het algemeen komt aan bod in het interview: 'Ik merk het in mijn wijk: natuurlijk is de islam een probleem. Overigens met name de islam in combinatie met ongeletterdheid. Het is: weinig opvattingen hebben over het goede leven. Weinig houvast hebben aan opleiding en werk, angstig zijn voor onze samenleving en daarbij heel bevattelijk worden voor wat de imam vindt, die dan vaak heel conservatief is.'
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Po...ofddoek-af.htm
Ik lach me rot hier :lol: opeens is dat mens tegen de hoofddoek en vind ze de islam een probleem.
|