Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Halsema: Vrouwen, slinger hoofddoek af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=128351)

Zoethout002 12 september 2009 01:24

Halsema: Vrouwen, slinger hoofddoek af

Femke Halsema heeft 'moeite met de hoofddoek'. Ze kan 'niet wachten' totdat de vrouwen die er een dragen 'in vrijheid hun hoofddoek zullen afslingeren'.

Dat zegt de GroenLinks-leider in een interview met Dagblad De Pers.

In het interview geeft ze aan als feministe moeite te hebben met de gesluierde vrouwen in Amsterdam-Oost waar haar kinderen naar school gaan. 'Ik geloof niet dat welke god ook kledingeisen stelt. Dat zijn de mannen geweest die het geloof uitleggen. Ik zie het liefst elke vrouw in Nederland hoofddoekloos en volstrekt vrij.'

Wel zal ze altijd het recht van vrouwen die vrijwillig een hoofddoek willen dragen verdedigen. 'Ik zal hun rechten niet aantasten daarin.'

Ze heeft er over nagedacht haar kinderen van hun zwarte school te halen: 'Ik zet kinderen niet op school als sociaal experiment. Als ze niet maximale kansen krijgen en gelukkig zijn, gaan ze eraf.'

Imam
Ook de islam in het algemeen komt aan bod in het interview: 'Ik merk het in mijn wijk: natuurlijk is de islam een probleem. Overigens met name de islam in combinatie met ongeletterdheid. Het is: weinig opvattingen hebben over het goede leven. Weinig houvast hebben aan opleiding en werk, angstig zijn voor onze samenleving en daarbij heel bevattelijk worden voor wat de imam vindt, die dan vaak heel conservatief is.'

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Po...ofddoek-af.htm

Ik lach me rot hier :lol: opeens is dat mens tegen de hoofddoek en vind ze de islam een probleem.

redwasp 12 september 2009 01:47

vrede,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 (Bericht 4330396)
Ik zie het liefst elke vrouw in Nederland hoofddoekloos en volstrekt vrij.'

dus vrouwen zijn volstrekt vrij wanneer ze krak hetzelfde denken over de hoofddoek als madam halsema. vrijheid van mening, zolang het de mening van femke is.

vrede,

redwasp

redwasp 12 september 2009 01:47

vrede,

nog even dit: http://www.petitiononline.com/onderwys/petition.html

vrede,

redwasp

Zoethout002 12 september 2009 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redwasp (Bericht 4330434)
vrede,

nog even dit: http://www.petitiononline.com/onderwys/petition.html

vrede,

redwasp

Kijk eens in die spiegel, naar je afkomst, en kijk dan naar de arabische religie, vreemd toch ?

redwasp 13 september 2009 01:17

vrede,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 (Bericht 4331879)
Kijk eens in die spiegel, naar je afkomst, en kijk dan naar de arabische religie, vreemd toch ?

een boom is zo veel meer dan zijn wortels. jammer dat je niet verder kunt zien dan iemands afkomst. ik dacht dat de tijd dat je afkomst alles bepaalde ver achter ons lag. blijkbaar is dat niet voor iedereen zo.

vrede,

redwasp

SDX 13 september 2009 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redwasp (Bericht 4332137)
vrede,

een boom is zo veel meer dan zijn wortels. jammer dat je niet verder kunt zien dan iemands afkomst. ik dacht dat de tijd dat je afkomst alles bepaalde ver achter ons lag. blijkbaar is dat niet voor iedereen zo.

vrede,

redwasp

Ik dacht dat de tijd van een 'onzichtbaar' vriendje dat verlangt dat je zijn slaafje bent, ver achter ons lag!

Zoethout002 13 september 2009 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redwasp (Bericht 4332137)
vrede,

vrede,

redwasp

De islam was gemaakt om alle Arabische stammen te verenigen, het is en blijft een puur Arabisch iets, jij heb er een new age iets van gemaakt omdat je niet zelf nadenkt wie je bent en je een voorgekauwde valse identiteitsgevoel wilt hebben.

forzaflandria 13 september 2009 16:49

In de jaren zestig verbrandden de feministen hun beha's.
Daarom zouden de vrouwen nu hun hoofddoeken in de fik moeten steken. Hoofddoekverbrandingen ipv boekverbrandingen.

Kodo Kodo 15 september 2009 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redwasp (Bericht 4330433)
vrede,

dus vrouwen zijn volstrekt vrij wanneer ze krak hetzelfde denken over de hoofddoek als madam halsema. vrijheid van mening, zolang het de mening van femke is.

vrede,

redwasp

Redwasp, ik vind dat jij een hoofddoek zou moeten dragen.

redwasp 16 september 2009 09:05

vrede,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 4336763)

ik vind dat ik daar zelf over zou moeten kunnen beslissen. ik draag overigens een kufi, in combinatie met een hoofddoek lijkt me dat niet evident.

vrede,

redwasp

hotschizodiscocop 16 september 2009 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 (Bericht 4331879)

Welke Arabische religie? Er is niet alleen Islam maar bv. ook Zoroastrianisme.

hotschizodiscocop 16 september 2009 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 4336763)

Niemand kan hier zomaar de vestimentaire code van medeforummers bepalen, dat is je reinste dictatuur.

Kodo Kodo 16 september 2009 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop (Bericht 4337424)
Niemand kan hier zomaar de vestimentaire code van medeforummers bepalen, dat is je reinste dictatuur.

Ik zal dus maar niet zeggen of jouw outfit, als ik op je avatar mag voortgaan, op de komende seizoenen is toegesneden, maar kom niet klagen als je verkouden bent!

hotschizodiscocop 16 september 2009 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 4337551)
Ik zal dus maar niet zeggen of jouw outfit, als ik op je avatar mag voortgaan, op de komende seizoenen is toegesneden, maar kom niet klagen als je verkouden bent!

:lol:

driewerf 16 september 2009 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop (Bericht 4337424)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 4337551)

De outfit van Zoethouts avatar daarentegen...

redwasp 16 september 2009 15:10

vrede,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop (Bericht 4337419)
Welke Arabische religie? Er is niet alleen Islam maar bv. ook Zoroastrianisme.

ik wil niet muggenziften, maar het zoroastrianisme was oorspronkelijk een perzische en geen arabische religie. net als vele andere religies verspreidde deze zich uiteindelijk over verschillende andere volkeren. vrienden van mij, jezidi koerden uit luik, volgen bijvoorbeeld een leer die dicht bij het zoroastrianisme aanleunt.

vrede,

redwasp

the_dude 16 september 2009 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 (Bericht 4330396)
Ik lach me rot hier :lol: opeens is dat mens tegen de hoofddoek en vind ze de islam een probleem.

elke linkse mens is religie niet genegen.

globalmedia 16 september 2009 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 4338360)
elke linkse mens is religie niet genegen.

jump on the bandwagon,oftewel meespringen in het wilders effekt

Bertie 16 september 2009 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4338379)
jump on the bandwagon,oftewel meespringen in het wilders effekt

Effekt of niet, Wilders is eigenlijk een atheist. Hij hoort dus heel gezellig bij "jullie" kamp (goddeloze hippies en/of homo's als globalmedia, driewerf, Andro, Travis,...

globalmedia 16 september 2009 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4338407)
Effekt of niet, Wilders is eigenlijk een atheist. Hij hoort dus heel gezellig bij "jullie" kamp (goddeloze hippies en/of homo's als globalmedia, driewerf, Andro, Travis,...

beetje last van paranoia?
Voor alle duidelijkheid ik behoor niet tot een kamp!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be