Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vrouwvriendelijke Halsema vóór vrouwenhandel en prostitutie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=128437)

Egmond Codfried 15 september 2009 13:00

Vrouwvriendelijke Halsema vóór vrouwenhandel en prostitutie

[Dit is wat mij als inwoner van Nederland altijd heeft verwonderd: hoe kan in een democratische rechtstaat, een zeer menslievende natie, een erg geemancipeerde vrouwenland zoveel openlijke, door de staat gefaciliteerde prostitutie zijn? Wij weten toch dat de 'romantische,' vrije hoer, die een fortuin bij elkaar neukt en vroegtijdig uitstapt helemaal niet bestaat? Het zijn ongeschoolde, misbruikte vrouwen die met geweld worden ontvoerd en vastgehouden in clubs in heel Europa en Nederland. In Nederland schijnen zelf linkse politica's als Halsema vrouwenhandel een goede zaak te vinden. En zich maar druk maken over de onderdrukte vrouwen, helemaal aan de andere kant van de wereld, in Iran!]

Citaat:

Di 14 Aug 2007 - Femke Halsema

Femke Halsema is een knappe fractievoorzitter van Groenlinks. Goed in het debat. Autonoom denkend. Dapper bij tijd en wijle. Hoewel ze naar mijn mening aan de onderhandelingstafel had moeten aanschuiven toen de kans kwam, eerder dit jaar, heeft ze alle interne kritiek goed doorstaan en steekt ze met kop en schouders boven haar kamerfractie uit. Zoals ze zelf in Vrij Nederland zegt: “ik zie geen alternatief voor mezelf”.

In datzelfde interview neemt ze afstand van het Amsterdamse beleid om de Wallen op te schonen. Ze verwijt mij en Karina Schaapman een geheel verkeerde visie op de Wallen. “Mannen zullen altijd naar de hoeren gaan”. Tja. Daar gaat het niet over.

Bovendien moeten vrouwen in alle vrijheid het beroep van prostituee kunnen uitoefenen. Vandaar dat het idee om subsidies te geven aan prostituees wordt ondersteund. Ik vind dat de stelling van Halsema getuigt van naïviteit. Het past bij een beeld van geëmancipeerde vrije vrouwen en mannen die met wederzijds goedvinden en op volwassen manier met elkaar omgaan. Prostitutie als een gewoon beroep.

Maar dit beeld van individuele vrijheid verdraagt zich slecht met de harde praktijk. Ik vind het moeilijk te geloven dat een intelligent politica als Halsema niet door de pijnlijk oppervlakkige glimlach van de raamprostituee heen kijkt. Zij wentelt zich zo in dezelfde illusie als de hoerenloper die immers ook niet wil weten hoeveel geweld, hoeveel dwang en hoeveel onvrijheid er achter die ramen schuilt.

De morele superioriteit van de bescherming van de zogenaamde vrijheid van klant en prostituee staat in de weg aan een realistische kijk op het menselijke drama dat zich al te vaak achter de gevel afspeelt. Zou het dan niet verstandig zijn om dit fenomeen terug te dringen? Halsema is bang dat terugdringen alleen maar zal leiden tot meer ondergrondse en illegale misstanden (mannen blijven immers toch naar de hoeren gaan), maar aanbod schept ook vraag, en zeker op de wallen.

Ik heb er net zo min als Halsema bezwaar tegen als volwassen mensen in vrijheid seksuele diensten aanbieden of afnemen. Maar ik vind dat politici de morele verantwoordelijkheid hebben om onvrijheid te bestrijden, niet alleen in China of Afrika, maar juist ook in onze eigen stad. En juist van Halsema zou ik een veel fellere aanpak van de onderdrukking van vrouwen dicht bij huis verwachten. Het gaat niet over paternalisme, wel over de vraag in wat voor samenleving wij willen leven.

Het kan natuurlijk zo zijn dat ik Femke helemaal verkeerd begrepen heb, tijd voor een gesprek of debat dus...

Gepost op Dinsdag 14 Augustus 2007 door Lodewijk.

http://www.amsterdam.pvda.nl/weblog_...s/lodewijk/449

Citaat:

Voorkeur Femke Halsema: hoofddoek af in Nederland! 15
woensdag 9 september 2009 14:09 door Jos Goedmakers
Tags: islam, amsterdam, school, femke halsema, groenlinks, hoofddoek
Dat valt op te maken uit een interview met GroenLinkse Femke Halsema, dat vandaag in De Pers aandacht heeft gekregen. Haar letterlijke woorden:

'Als ik op de school van mijn kinderen kom, valt het mij wel eens moeilijk – ik kom echt voort uit de feministische beweging – dat ik dan tussen allerlei gesluierde vrouwen zit. Ik zal hun rechten niet aantasten daarin.
Maar ik kan niet wachten op het moment waarop ze in vrijheid hun hoofddoek zullen afslingeren. Ik zie het liefst elke vrouw in Nederland hoofddoekloos.'

Femke windt er ook deze keer duidelijk geen doekjes om.
Zou het hier gaan om grachten-gordelpraat?
Of bestaat de kans dat ze gelijk heeft?
http://www.vkblog.nl/bericht/277018/...f_in_Nederland!

Egmond Codfried 27 mei 2010 16:57

Ik vertrouw Groen Links niet!

grimbergen 27 mei 2010 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 4773829)
Ik vertrouw Groen Links niet!

Ik vertrouw groen rood links helemaal niet. :-D :-D :-D

Bovenbuur 28 mei 2010 10:22

Ik vertrouw mensen die liever zien dat mannen naar compleet niet controleerbare hoerenhuizen vol heroïnehoertjes in een duistere achterbuurt gaan niet. Dus?

Egmond Codfried 1 juni 2010 14:29

Vandaag gaf Halsema eindelijk antwoord op de radio dat zij hoofddoeken inderdaad vrouwonderdrukkend vindt, maar dat niemand een vrouw mag dwingen haar hoofddoek af te doen.

Toch blijf ik met de nare smaak zitten dat zij, een niet-moslima, binnen deze sfeer van Holocaust tegen allochtonen, en de führer die spreekt van kopvoddentax, zo een opmerking tegen hoofddoekdragers moet maken.
Dat had bv Dibi moeten doen, of Naima Azough, want die worden niet geassocieerd met moslimhaat.

Egmond Codfried 1 augustus 2010 13:21

TEGEN SLUITING WALLEN, VOOR BEPERKING VRIJHEID HOOFDDOEKDRAGERS EN VÓÓR EEN POLITIE-MISSIE IN AFGHANISTAN.

Wat mij stoort is dat men spreekt over het ophouden van het principe van vrijheid van godsdienst en tegen etnische registratie is, maar niemand zegt dat alle burgers recht hebben om hier te mogen blijven en dat men tegen plannen is om deze 'anderen' uit te drijven.

Derk de Tweede 2 augustus 2010 08:57

Femke knap ? 8O

Laat de natuur zijn gang gaan.
Zie google afbeeldingen.

Egmond Codfried 4 oktober 2010 11:21

Halsema acht het nieuwe regeeraccord 'discriminerend' maar ik zie haar niet oproepen tot een breed maatschappelijk protest of dat links eindelijk samen gaat werken tegen dit kwaad.

Eberhard Leclerc 4 oktober 2010 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 5014094)
Halsema acht het nieuwe regeeraccord 'discriminerend' maar ik zie haar niet oproepen tot een breed maatschappelijk protest of dat links eindelijk samen gaat werken tegen dit kwaad.

Halsema is een naieve neo liberale kleinburger die vooral met zichzelf bezig is en haar positie in de samenleving.

Geginnegap over welk mannelijk kamerlid het lekkerste kontje heeft. Dat niveau.

Vyvyan 4 oktober 2010 13:02

Femke Halsema moet maar eens keer goed aan alle kanten uitgewoond worden.

Egmond Codfried 4 oktober 2010 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5014302)
Halsema is een naieve neo liberale kleinburger die vooral met zichzelf bezig is en haar positie in de samenleving.

In feite beschouw ik Femke Halsema als typerend hoe de meerderheid omgaat met het actuele gegeven dat allochtonen binnenkort het land met geweld zullen moeten verlaten. Men zal pas op het laatst toegeven dat er al dertig jaar naar deze uitkomst wordt gewerkt. Mensen als Halsema kunnen dan roepen: wij hebben het niet geweten. Overigens hebben Nederlanders al heel lang hun volksmacht prijsgegeven en ik beschouw hen als lijfeigenen. Ik stel mij zo voor dat wanneer de elite een rooftocht had georganiseerd het grauw een snee witbrood met gebakken vis kreeg om hen zoet te houden. Men denkt dus dat de uittocht van de allochtonen hen iets tastbaars zal opleveren.

jeroen122 5 oktober 2010 04:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 5014412)
In feite beschouw ik Femke Halsema als typerend hoe de meerderheid omgaat met het actuele gegeven dat allochtonen binnenkort het land met geweld zullen moeten verlaten. Men zal pas op het laatst toegeven dat er al dertig jaar naar deze uitkomst wordt gewerkt. Mensen als Halsema kunnen dan roepen: wij hebben het niet geweten. Overigens hebben Nederlanders al heel lang hun volksmacht prijsgegeven en ik beschouw hen als lijfeigenen. Ik stel mij zo voor dat wanneer de elite een rooftocht had georganiseerd het grauw een snee witbrood met gebakken vis kreeg om hen zoet te houden. Men denkt dus dat de uittocht van de allochtonen hen iets tastbaars zal opleveren.

bedoelt u de veelplegers die de hele islam een slechte naam geven en 3/4 van de moslims zelf zo beu is?

Citaat:

bedoelt u de veelplegers die de hele islam een slechte naam geven en 3/4 van de moslims zelf zo beu is?

Citaat:

Egmond Codfried 18 januari 2011 18:54

Zo blij dat ze weg is!
Nederlandse troepen in Afghanistan: foei Femke!

Adam Smith 23 januari 2011 01:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4902822)
Femke knap ? 8O

Laat de natuur zijn gang gaan.
Zie google afbeeldingen.

Misschien geen afbeeldingen meer gezien uit dit millenium:-P.

Egmond Codfried 2 januari 2012 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5014302)

Intussen heeft Halsema de politiek verlaten en gaat Stichting Vluchteling leiden.
Een lid van het wetenschappelijk bureau van Groen Links heeft aangegeven dat niet de hele partij eens is met het laissez faire standpunt van Halsema en haar opvolger Jolande Sap, over de Wallen. Er is niets 'spannends,' of 'ondeugend' of 'romantisch' aan prostitutie: het is keiharde mensenhandel. Lodewijck Assher van Amsterdam heeft gedaan gekregen dat de gemeentelijke webside niet meer verwijst naar de Wallen. Ooit sprak ik Portugese toeristen op de Dam, die tijdens een rondleiding te horen hadden gekregen dat de prostituees een heerlijk leven hebben en al vlug genoeg geld hebben verdiend om een huis te kopen etc.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be