![]() |
Waar is Jon Anza?
Op 18 april 2009 verdween de Baskische politieke vluchteling Jon Anza Ortúñez. Dat meldde zijn familie en Askatasuna. Zijn advocaat heeft een onderzoek geëist om de verdwijning op te helderen.
In een interview verweet broer Koldo de communicatiemedia dat zij een opgedrongen stilzwijgen in acht hielden, en zoals het voor journalisten hoort geen enkele druk uitoefenden om de zaak op te klaren. Dat stilzwijgen is mogelijk geworden omdat er een obscure strategie achter schuilgaat. Hij verwijst naar de vuile oorlog van GAL, en is er van overtuigd dat er een nieuwe vuile oorlog gaande is, ditmaal niet ondertekend met namen zoals GAL. Ondertussen is er nog altijd geen spoor, geen nieuws, geen teken van leven. De angst dat het weer om staatsterrorisme zou kunnen gaan, leeft. Ook en vooral nadat gedurende de zomermaanden verschillende jongeren door paramilitaire groepen ontvoerd, vastgehouden, gefolterd en achtervolgd zijn geweest. |
Waar woonde hij?
|
Citaat:
|
Is hij door Frankrijk als politiek vluchteling erkend??
|
Citaat:
|
Per ongeluk geen bommenlegger ?
|
Citaat:
Maar wat telt, is dat hij plots verdwenen is en er van hem nog steeds geen spoor is. Wat is er met hem gebeurd? |
Citaat:
Dat het vrij fout is zich titels of statuten aan te meten die niet stroken met de werkelijkheid? |
Citaat:
|
Wij weten het niet.
Maar, laat me raden, u vermoedt dat hij een Spaanse kerker zit? |
Misschien zit hij bij zijn broer Bon, die een gelijknamige ranch bezit in de VS?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overal ter wereld verdwijnen er dagelijks mensen. Voor hetzelfde geld zit hij nu straalbezopen in een hoerentent in Pamplona. |
Citaat:
|
Citaat:
Geliquideerd hoop ik. Overigens, die ETA jongens hadden misschien een intern conflict en hebben hem zelf afgemaakt ? |
Citaat:
Het eerste laat ik voor jouw eigen rekening. |
Citaat:
Wat is GAL precies? |
Citaat:
Maar om even te vermijden dat iemand me subjectiviteit kan verwijten, een link naar een toch onverdachte bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/141720.stm |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be