![]() |
De ontwaarding van het beroep van treinconducteur
Dit weekend ben ik sinds lang eens met de trein naar de zee geweest. Het is ongelofelijk wat voor een zielige pubers zich tegenwoordig durven presenteren als treinconducteur.
15 jaar geleden was een treinconducteur nogal een statig heerschap die door zijn minzaamheid respect afdwong, maar de arrogantie en vooral agressie van die pubers moet precies compenseren dat deze typetjes helemaal geen respect kunnen afdwingen. Is treinconducteur een knelpuntberoep misschien? |
Citaat:
|
Nog nooit iets van gemerkt trouwens, niet dat ik vaak de trein pak maar soit
|
Is het niet eerder Renesse die 15 jaar ouder is geworden en de heertjes die hij nu pubers aanschouwt, toen als statige heren bekeek? ;-)
Ik heb trouwens liever de puistige pubers. Die knippen gewoon uw kaartje en gaan verder. De statige heren daarentegen durven al eens naar de drank ruiken en blijven staan lallen over dingen die mij niet interesseren. Als ze al langskomen. Heb wat geduld, waarde Renesse. Over enkele seizoenen ontpoppen al die puistjes tot de statige, licht grijzende en onverstoorbare conducteurs van de toekomst. |
Citaat:
Geen wonder dat sommige Marokkanen dit soort pubertjes eens goed mores wil leren. Die durven dat tenminste. |
af en toe komt er zelfs een bevallige jonge dame ons abonnement nakijken!
neen, ik ga toch niet klagen hoor.... |
Citaat:
Als gij nu zwart rijdt, dan vullen ze een papier in. Als ge vroeger zwart reed, dan vulde ze ook een papier in. |
Citaat:
|
de treinconducteur dient tot bijna niets
bij elke vertraging vraag ik steevast de reden van vertraging (als ze deze al niet afroepen in de trein zelf wat heeeel vaak niet gebeurt), meestal, ja meestal weet de conducteur van niets bij controle zeg ik dan meestal grappend, ja ik toon mijn vervoersbewijs, met een onbepaalde vertraging waarvoor ik geen reden geef |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat een zielige mentaliteit. |
Gisteren toevallig een conducteur gehad die behoorlijk verwijfd was.
Doordat ik redelijk dicht bij mijn metgezel zat had die mens zijn gaydar zelf nie nodig :? Die deed dan wel verdacht vriendelijk tegen ons. Praatje slaan enzo "waar moeten jullie naartoe?". Wa moede nog weten? Waar we exact wonen en wat de lengte van onze mel is? :evil: |
Citaat:
² |
Citaat:
Blijkbaar is het verdomd moeilijk om tegenwoordig een goed treinconducteur te zijn. Of zou het eerder aan sommige passagiers liggen? |
Citaat:
|
Citaat:
Treinconducteurs daarentegen zijn, als ik de berichten hier mag geloven, agressieve homoseksuele pubers. |
Citaat:
En ie kon dat trouwens zien op onze Go Pass waar we nrtoe moesten. Gwn om een praatje te kunnen slaan. :evil: De vent was echt oud, lelijk en verwijfd. :| Niet echt het type dat we in een trio'tje willen. :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be