Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   300 banen weg bij Swift (https://forum.politics.be/showthread.php?t=128521)

Scherven A. Mok 17 september 2009 07:00

300 banen weg bij Swift

bron

Langzaamaan beginnen ook de jobs voor hogeropgeleiden hier weg te trekken, daar waar eerst enkel het werk waarvoor we hier niemand vonden werd geoutsourced. Onze hogeropgeleiden gaan zich meer met creatieve zaken moeten bezighouden gaat de theorie. En zich nog hoger opleiden. Boekhouding, IT, administratie, journalistiek, labo, technisch tekenen, ... het kan allemaal goedkoper in het buitenland. Maar weinig jobs zijn nog zeker en voor hoe lang nog ? Moeten we binnenkort tot 40 jaar studeren willen we nog boven het bestaansminimum verdienen ? Hoe lang nog voor deze waanzin op houdt ? Of is er een wereldoorlog nodig om nog eens goed te schiften in de lageropgeleiden. Kunnen ze mij niet gewoon een pilletje geven ?

willem1940NLD 17 september 2009 15:27

Zo te zien gaf je een onjuiste link.

Tavek 17 september 2009 15:46

Citaat:

bron

Langzaamaan beginnen ook de jobs voor hogeropgeleiden hier weg te trekken, daar waar eerst enkel het werk waarvoor we hier niemand vonden werd geoutsourced. Onze hogeropgeleiden gaan zich meer met creatieve zaken moeten bezighouden gaat de theorie. En zich nog hoger opleiden. Boekhouding, IT, administratie, journalistiek, labo, technisch tekenen, ... het kan allemaal goedkoper in het buitenland. Maar weinig jobs zijn nog zeker en voor hoe lang nog ? Moeten we binnenkort tot 40 jaar studeren willen we nog boven het bestaansminimum verdienen ? Hoe lang nog voor deze waanzin op houdt ? Of is er een wereldoorlog nodig om nog eens goed te schiften in de lageropgeleiden. Kunnen ze mij niet gewoon een pilletje geven ?
Dat is al lang hoor. India is bvb een koploper hier in. Maar ik beschouw dat ook niet als hoogopgeleid werk.

netslet 17 september 2009 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4340059)
Dat is al lang hoor. India is bvb een koploper hier in. Maar ik beschouw dat ook niet als hoogopgeleid werk.

India is minder en minder interessant aan het worden op dat vlak. Het salaris daar is dan ook al meer dan 5 jaar op rij met meer dan 10 % gestegen.

Vroeger was de relatie kostprijs-hier:kostprijs-India iets van een 6:1 nu hooguit iets van een 3:1. Als deze trend zich doorzet wordt het dus nog minder interessant om naar daar te gaan outsourcen.

viaSanctus 17 september 2009 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 4340107)
India is minder en minder interessant aan het worden op dat vlak. Het salaris daar is dan ook al meer dan 5 jaar op rij met meer dan 10 % gestegen.

Vroeger was de relatie kostprijs-hier:kostprijs-India iets van een 6:1 nu hooguit iets van een 3:1. Als deze trend zich doorzet wordt het dus nog minder interessant om naar daar te gaan outsourcen.

Niet te vergeten de enorm slechte kwaliteit welke wordt geleverd.

Tavek 17 september 2009 16:31

Outsources van dit soort werk is meestal ook kiezen voor slechte kwaliteit ja.

Freddie 17 september 2009 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 4340107)

En China zal volgen.
Eind zeventiger jaren was het al Japan dat de klok sloeg. Die deden alles beter en stukken goedkoper. Die tijd is ondertussen ook al passé.
Kunnen de kapitalisten nog naar Afrika, maar daar zullen ze hen niet aan het werk krijgen.

Scherven A. Mok 17 september 2009 21:02

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...iveau/1.599100

Jazeker 18 september 2009 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4340554)

Lijkt me relevant voor een draad over Swift.

willem1940NLD 18 september 2009 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4341149)
Lijkt me relevant voor een draad over Swift.

Ja, ik begreep dat ook al niet:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 4340015)
Zo te zien gaf je een onjuiste link.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be