![]() |
Spanje moet incommunicado beëindigen
In een nieuw rapport over het detentiebeleid in Spanje, maakt Amnesty International brandhout daarvan.
Citaat:
Eindelijk! Nu de stilte in de media nog zien te doorbreken. |
Hoezo, Spanje is toch een lid van de EU? Daar is alles toch koek en ei, het toonbeeld van democratie en beschaving?
|
Citaat:
|
Gelijk hebben ze, je komt niet zomaar onverwacht pardoes in een gevangenis terecht, het moeten dus ook geen 5* hotels zijn.
Voorbeeldje; vorig jaar werd er in ons dorp een Italiaanse toeriste vermist, na 1 week werd het meisje vermoord (en verkracht) teruggevonden, na een paar dagen werd de dader (immigrant/allochtoon) gevat, hij werd overgebracht naar de gevangenis in Girona, na een maand - want hij zat gewoon tussen andere gevangenen, niet in een aparte cel of wat dan ook zoals gebruikelijk is in de 'lage landen' bij voorhechtenis - na 1 maand dus was hij vermoord, om het leven gebracht óók niet meer bij de 'levenden' (net als zijn slachtoffer) - ik kan daar niet om rouwen, wél om de nabestaanden van dat vermoorde en verkrachte meisje! Viva España! |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Zo blind dat sommigen hier zijn :roll: |
Citaat:
"National security and public safety" zijn belangrijker dan "Mohamed Mrabet Fahsi who was arrested on terrorism-related charges" die zijn advocaat niet kan bellen! ...en er dan nog snel bijverzint dat hij; "tortured and ill-treated" was. |
Ontsnappen ook in Spanje wel eens gevangenen? Dan moet het toch wel een echt EU-land zijn ...
|
Gewoon zorgen dat ge niet in den bak terecht komt en alles is koek en ei.
Ik vermoed dat iemand die ETA lieverdjes niet graag ziet afzien. |
Een rapport van Amnesty International over Spanje... en jullie geraken niet verder dan een paar simplismen?
|
Dat "Amnesty International" de gevangenissen maar eens "internationaal" gaat controleren - of ze dan nog zo'n grote bek hebben over Spanje - daarginds hébben ze niks te bleiten?
|
Citaat:
En wat doe je met de bevindingen van de Mensenrechtencommissie van de VN? Ook gelul? |
Citaat:
Voor de Basken heb ik de grootste bewondering, en het is heel jammer dat zoveel sympathieke Spanjaarden zo weinig begrip hebben voor de rechtmatige eisen van dat moedige volk. Daardoor beschikken kwaadwillige politici over een vrijbrief om de ETA strenger aan te pakken dan ze verdient. Als de Basken zelfs bij ons Vlamingen nog niet op begrip kunnen rekenen, op wie kunnen ze dan wél rekenen? Ik ga in gedachten onder de eik van Gernika staan en zweer: op mij altijd en overal! |
Citaat:
|
Citaat:
daar waar ze moeten zijn durven ze niet komen of durven ze niets over zeggen. (Darfoer etc... ) daar waar ze niet moeten zijn, gaan ze wat neuten over politieke gevangenen die er helemaal niet zijn en gangsters die slecht behandeld zouden worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Als morgen het overigens denkbeeldige front voor de bevrijding van Vlaanderen het politiekantoor van wemel doet ontploffen waarbij 5 burger slachtoffers vallen , neem ik aan dat u even enthousiast bent ? Dat is het verschil, immers ik als vlaming heb respect voor hun onafhankelijkheidsstrijd, dat ze daarvoor politiekantoren opblazen, ok soms is harde actie al eens nodig maar ze schrikken ook niet terug om gewoon mensen te vermoorden, en dat is er toch wel een beetje over. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik versta jullie reacties niet goed. Ik ken ginder verschillende mensen die opgepakt zijn geweest, voor een week incommunicado hebben gezeten en daar een wreed slechte behandeling hebben gekregen, om nadien onschuldig vrij gelaten te worden. Die maatregelen worden heus niet alleen toegepast op verkrachters, ETA-militanten enzomeer. Ook op totaal onschuldige mensen. En daar vallen jullie helemaal niet over. Ik versta dat niet. Dat gaat mijn petje te boven. Ik versta evenmin waarom sommige mensen hier zo in hun gat gebeten zijn omdat het over Spanje gaat. Nee, ik versta dat niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be