Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kosten van Lange Wapper studies (https://forum.politics.be/showthread.php?t=128538)

BHV 17 september 2009 18:25

Kosten van Lange Wapper studies
 
Weet iemand wat de talrijke studies inzake de Lange Wapper constructie hebben gekost?

Bedankt!

Jantje 17 september 2009 19:06

Dacht dat ze al over de 12.000.000€ zaten voor de studies, zonder dat er nog maar één schup in de grond is gestoken.

BHV 17 september 2009 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4340393)
Dacht dat ze al over de 12.000.000€ zaten voor de studies, zonder dat er nog maar één schup in de grond is gestoken.

Circa 500.000.000 oude Belgische frank is wel een groot bedrag hé! Die dragen zeker wel maat-pakken met veel binnenzakken?
Bam ... iets om bang van te zijn?

Jantje 17 september 2009 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BHV (Bericht 4340412)
Circa 500.000.000 oude Belgische frank is wel een groot bedrag hé! Die dragen zeker wel maat-pakken met veel binnenzakken?
Bam ... iets om bang van te zijn?

bam. een zeer dure instelling.
En je moet dan weten dat als men de liefkenshoektunnel een deftige verbinding met de E17 bezorgd en de tol verlaagd alle problemen zijn opgelost en de huidige voorstellen van bam, B.rengt A.lleen M.iserie totaal niets zal oplossen in Antwerpen.
Want de grootste ellende is er aan de aansluiting van de €313 met de ring richting Gent, Berchem en Wilrijk in de ochtend en 's avonds in omgekeerde richting. En de kleine ring is niet beter, je geraakt bijna Antwerpen centrum niet binnen.

Eens die op en afritten voorbij zijn alle problemen verdwenen richting Gent en richting Nederland.

nihao 17 september 2009 19:51

Dat is het ware mysterie van dit verhaal : waarom de oplossing die al sinds de jaren zestig in de schuif ligt (en juridisch mogelijk is gemaakt) zo taboe is. Is er iemand bang dat als de knoop echt ontward raakt er geen brood meer op de plank zal komen ?

Jantje 17 september 2009 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4340445)
Dat is het ware mysterie van dit verhaal : waarom de oplossing die al sinds de jaren zestig in de schuif ligt (en juridisch mogelijk is gemaakt) zo taboe is. Is er iemand bang dat als de knoop echt ontward raakt er geen brood meer op de plank zal komen ?

Natuurlijk is er iemand heel bang dat de files worden opgelost.
Die brengen de staatskas immers dagelijks veel geld op.

BHV 17 september 2009 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4340445)
Is er iemand bang dat als de knoop echt ontward raakt er geen brood meer op de plank zal komen ?

Het rekenhof of een parlementaire onderzoekscommissie? Maar wellicht hebben alle (politieke) partijen er wel belang bij om alles bedekt te houden.

nihao 18 september 2009 12:36

Citaat:

Natuurlijk is er iemand heel bang dat de files worden opgelost.
Die brengen de staatskas immers dagelijks veel geld op.
Waar komt dat rare geloof vandaan dat files k u n n e n opgelost raken door meer strookjes aan te leggen ?

nihao 18 september 2009 12:39

Noem mij eens een transporteconoom of verkeerskundige die dat beweert, en liefst ook nog kan hard maken, bij voorkeur met een echt uitgevoerd stukje infrastuctuur. Het druist tegen de economische logica in dat de vraag naar automobiliteit zou dalen als je de (tijds-)kost verlaagt... tenzij het een luxeproduct zou zijn dat dan tengevolge van die statusverlaging onaantrekkelijk wordt. (Wie gelooft dat ? En als het zo zou zijn is het ook wel het allerlaatste waaraan we belastingcenten moeten hangen).

En de filekost is er eentje waar de overheid niks voor betaalt. Het zijn de losers in hun auto die betalen met de verspilling van piektijd. De WangeLapper daarentegen...

solidarnosc 18 september 2009 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4340438)
bam. een zeer dure instelling.
En je moet dan weten dat als men de liefkenshoektunnel een deftige verbinding met de E17 bezorgd en de tol verlaagd alle problemen zijn opgelost.

Was ook mijn eerste gedacht. Waarom een nieuwe verbinding over de schelde als er reeds één ligt die wordt onderbenut? Er zal wellicht een goede reden zijn maar daarvan ben ik niet op de hoogte of willen ze persé een "landmark" of zo daar in Antwerpen?

Ideaal zou uiteraard zijn om de E34 door te trekken naar de E17 en vandaar naar de Liefkenshoektunnel en nu we toch bezig zijn naar de E19.... en de E34. En bon ik fantaseer hier niet aangezien die plannen dacht ik al bestonden. Die Lange Wapper is gepruts in de marge. 8-)

Herr Flick 18 september 2009 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4341591)
Was ook mijn eerste gedacht. Waarom een nieuwe verbinding over de schelde als er reeds één ligt die wordt onderbenut? Er zal wellicht een goede reden zijn maar daarvan ben ik niet op de hoogte of willen ze persé een "landmark" of zo daar in Antwerpen?

Ideaal zou uiteraard zijn om de E34 door te trekken naar de E17 en vandaar naar de Liefkenshoektunnel en nu we toch bezig zijn naar de E19.... en de E34. En bon ik fantaseer hier niet aangezien die plannen dacht ik al bestonden. Die Lange Wapper is gepruts in de marge. 8-)

Het is ook de oplossing, een tweede oplossing is een deal maken met de hollanders, een autostrade aanleggen naar hun tunnel richting terneuzen, als zij vanuit terneuzen een autostrade leggen naar rotterdam of een goede aansluiting maken richting Breda, (alhoewel die er ook al ligt. )

langewappers zijn enkel statussymbolen voor een bende heberige politiekers en een stelletje grijpgrage betonboeren.

solidarnosc 18 september 2009 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4341756)
Het is ook de oplossing, een tweede oplossing is een deal maken met de hollanders, een autostrade aanleggen naar hun tunnel richting terneuzen, als zij vanuit terneuzen een autostrade leggen naar rotterdam of een goede aansluiting maken richting Breda, (alhoewel die er ook al ligt. )

langewappers zijn enkel statussymbolen voor een bende heberige politiekers en een stelletje grijpgrage betonboeren.

Nja als ik over het viaduct van Vilvoorde rijdt dan heb ik toch niet het idee van wow dat moeten we ook hebben.



Er zijn zelfs kaarten uitgebracht waar de geplande werken opstonden.

Herr Flick 18 september 2009 15:40

tis dat da ik bedoel het viaduct van vilvoorde is zo een lelijk gedrocht dat ze het voor mijn part direct mogen slopen.

Fille probleem rond brussel valt trouwens ook op te lossen met tunnels onder de stad door.

Wat nut heeft het als ge van Leuven naar Oostende moet van al die afritten te passeren, gewoon tunnelke in, en aan groot bijgaarden er terug uit.

solidarnosc 18 september 2009 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4342051)
tis dat da ik bedoel het viaduct van vilvoorde is zo een lelijk gedrocht dat ze het voor mijn part direct mogen slopen.

Fille probleem rond brussel valt trouwens ook op te lossen met tunnels onder de stad door.

Wat nut heeft het als ge van Leuven naar Oostende moet van al die afritten te passeren, gewoon tunnelke in, en aan groot bijgaarden er terug uit.

Nja eigenlijk zouden alle grote steden twee ringwegen moeten hebben één voor lokaal verkeer en één voor doorgaad verkeer. Brussel heeft niet eens een volwaardige ring. De enigste stad met een ietwat volwaardige ring is Charleroi en laat dit nu net de stad zijn die er het minst een nodig heeft.

Tejokus 18 september 2009 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4340458)
Natuurlijk is er iemand heel bang dat de files worden opgelost.
Die brengen de staatskas immers dagelijks veel geld op.

.... en kosten de bedrijven bakken geld.

Denk ook hierbij aan de verzekeringen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be