![]() |
Kosten van Lange Wapper studies
Weet iemand wat de talrijke studies inzake de Lange Wapper constructie hebben gekost?
Bedankt! |
Dacht dat ze al over de 12.000.000€ zaten voor de studies, zonder dat er nog maar één schup in de grond is gestoken.
|
Citaat:
Bam ... iets om bang van te zijn? |
Citaat:
En je moet dan weten dat als men de liefkenshoektunnel een deftige verbinding met de E17 bezorgd en de tol verlaagd alle problemen zijn opgelost en de huidige voorstellen van bam, B.rengt A.lleen M.iserie totaal niets zal oplossen in Antwerpen. Want de grootste ellende is er aan de aansluiting van de €313 met de ring richting Gent, Berchem en Wilrijk in de ochtend en 's avonds in omgekeerde richting. En de kleine ring is niet beter, je geraakt bijna Antwerpen centrum niet binnen. Eens die op en afritten voorbij zijn alle problemen verdwenen richting Gent en richting Nederland. |
Dat is het ware mysterie van dit verhaal : waarom de oplossing die al sinds de jaren zestig in de schuif ligt (en juridisch mogelijk is gemaakt) zo taboe is. Is er iemand bang dat als de knoop echt ontward raakt er geen brood meer op de plank zal komen ?
|
Citaat:
Die brengen de staatskas immers dagelijks veel geld op. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Noem mij eens een transporteconoom of verkeerskundige die dat beweert, en liefst ook nog kan hard maken, bij voorkeur met een echt uitgevoerd stukje infrastuctuur. Het druist tegen de economische logica in dat de vraag naar automobiliteit zou dalen als je de (tijds-)kost verlaagt... tenzij het een luxeproduct zou zijn dat dan tengevolge van die statusverlaging onaantrekkelijk wordt. (Wie gelooft dat ? En als het zo zou zijn is het ook wel het allerlaatste waaraan we belastingcenten moeten hangen).
En de filekost is er eentje waar de overheid niks voor betaalt. Het zijn de losers in hun auto die betalen met de verspilling van piektijd. De WangeLapper daarentegen... |
Citaat:
Ideaal zou uiteraard zijn om de E34 door te trekken naar de E17 en vandaar naar de Liefkenshoektunnel en nu we toch bezig zijn naar de E19.... en de E34. En bon ik fantaseer hier niet aangezien die plannen dacht ik al bestonden. Die Lange Wapper is gepruts in de marge. 8-) |
Citaat:
langewappers zijn enkel statussymbolen voor een bende heberige politiekers en een stelletje grijpgrage betonboeren. |
Citaat:
![]() Er zijn zelfs kaarten uitgebracht waar de geplande werken opstonden. |
tis dat da ik bedoel het viaduct van vilvoorde is zo een lelijk gedrocht dat ze het voor mijn part direct mogen slopen.
Fille probleem rond brussel valt trouwens ook op te lossen met tunnels onder de stad door. Wat nut heeft het als ge van Leuven naar Oostende moet van al die afritten te passeren, gewoon tunnelke in, en aan groot bijgaarden er terug uit. |
Citaat:
|
Citaat:
Denk ook hierbij aan de verzekeringen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be