![]() |
En weer eens zware rellen in Molebeek
Bron: HLN
andere bron: De Standaard Het wordt misschien vervelend, die rellendraden, maar er zit toch blijkbaar een structureel probleem achter. Iemand mispeutert iets, al dagenlang, wordt dan opgepakt en dat leidt tot zware rellen. Het samenhorigheidsgevoel bij de Molenbekenaars is blijkbaar groot. Kan er daar eens niet met die mensen gepraat worden? "Als iemand opgepakt wordt, hoeven jullie niet het kot af te breken" Als dat al gebeurd is, waarom kan er niet krachtdadiger opgetreden worden tegen die amokmakers? Het gaat van kwaad naar erger. Het zal zover komen dat er doden gaan vallen. (En neen, dit is geen hellend vlak). We mogen niet veralgemenen. Ik heb altijd gehoord dat het om een kleine minderheid van jonge Marokkanen gaat: de meerderheid zijn immers fatsoenlijke mensen. Maar hoe komt het dan dat ganse families zich laten meeslepen in dat geweld? Waarom hebben de politici niet meer ballen en maken zij niet dat er eens echt opgetreden kan worden tegen die relschoppers? Want zij zijn het die dat onmogelijk gemaakt hebben. Gelieve er geen schelddraad van te maken. Ook met gewone woorden kan men zijn punt duidelijk maken. |
Topic bestaat al: http://forum.politics.be/showthread.php?t=127780
|
Citaat:
Je kan nu zeggen: waarom weer een topic over hetzelfde onderwerp? Ik wil hiermee de aandacht vestigen op het feit dat dit blijkbaar structureel aan het worden is. Onze politie kan relschoppers amper nog de baas. |
Dat kan je evengoed in het bestaande topic.
|
Bovendien horen deze topics hier sowieso niet thuis. Ze horen thuis in het onderdeel "immigratie en integratie".
|
neen, de titel van dit topic luidt dan ook: En weer eens zware rellen. Ik wil de nadruk leggen op dat weer. Door verder aan te sluiten op dat andere topic gaat de essentie van mijn boodschap verloren.
|
Interesseert me niet. Het onderwerp is hetzelfde.
|
Citaat:
|
Citaat:
wat hebben zware rellen met immigratie te maken, ? Ze zitten hier al en ze helpen de maatschappij om zeep, ... Maatschappelijk probleem dus. |
Citaat:
Maar ik vermoed dat deze discussie je niet gemakkelijk ligt en dat dat de reden is waarom je er geen draad over wilt. Mijn bedoeling is aan te tonen (of laten weerleggen) dat er een structureel wanbeleid is in die gemeenten. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De flikken moeten daar niet meer komen met een waterkanon, maar met een bataljon parra`s tot de tanden gewapend en dat ze daar elke relschopper maar een rameling met de wapenstok geven die hij voor de rest van zijn leven zal onthouden. Heel da familieke dat daar keet is gaan schoppen oppaken , goederen en huis verbeurd verklaren en den eerste vlieger richting heimat op. Zo lost ge dergelijke problemen op. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou het niet te snel op de vreemden steken, Raf, geen voorbarige conclusies trekken. ;-) Dit ruikt naar vooroordelen. |
Raf, het feit dat jij, zonder te weten om welke mensen het gaat, onmiddellijk denkt aan "vreemdelingen", zegt veel over je manier van denken. Dat heet stigmatiseren. Wie zegt dat het niet om een familie hooligans gaat van "den Anderlecht"?
Jij gaat er a priori van uit dat het om migranten gaat. Zulke denkwijzen zijn er mede de oorzaak van dat mensen van vreemde origine zich onterecht geviseerd voelen. Denk in het vervolg eens na, of lees de artikels in kwestie eens (ik heb er twee gepost). Zelfs een Filip De Winter legt meer terughoudendheid aan de dag, voor hij dergelijke reacties geeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jij gaat er vanuit dat de rellen veroorzaakt zijn door het migrant zijn. Het eerste zou heel misschien waar kunnen zijn. Het tweede niet. |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be