![]() |
Machinist overwerkt, NMBS betaalt taxi
Omdat de machinist zijn 9 uur werken had bereikt, werden de passagiers van een trein in het holst van de nacht in een taxi gezet. Nooit leren plannen bij de NMBS?:evil:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...urt-taxi.dhtml |
Werknemersrechten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan zijn er misschien een klein beetje extra kosten geweest en daar moet dan inderdaad rekening mee gehouden worden. Er zijn dus extra gegevens voorhanden om rekening mee te houden bij het maken/verfijnen van een planning. Jochei! Iedereen content. |
Citaat:
|
Citaat:
En de mensen die jou mening aangedaan waren die avond, die leefden inderdaad samen met hun auto nog lang en gelukkig. Nee, hebt gij eigenlijk persoonlijk iets tegen openbaar vervoer? :-P |
Citaat:
|
Citaat:
Al die zever voor niks getypt. We zullen iedereen gelukkig maken en de discussie als volgt afronden: ik post een foto ter propoganda van de trein en jij mag daaronder een afbeelding van je favoriete autobak posten. |
![]() |
Citaat:
|
Het is verboden voor treinbestuurders om langer dan 9 uur te rijden behalve in bepaalde reeksen van het goederenvervoer (ook adr). Reservebestuurders reizigers zullen op dat uur niet meer voor handen zijn geweest. Taxi's kunnen voor de nmbs gemakkelijk nog goedkoper uitkomen dan het hele treinstel elektriciteit te laten gebruiken voor een klein aantal personen. Iedereen happy behalve de openbaar vervoer bashers.
|
Het lijkt me een pragmatische oplossing die taxi's. En als de trein niet al te vol zat ook een goedkope oplossing. Akkoord, het mag niet gebeuren, maar het lijkt me hier prima opgelost.
De Nederlandse of Britse spoorwegen zouden de reizigers wellicht ergens midden in de nacht 3 uur laten staan wachten. |
Sommige machinisten zijn om niks verlegen eh
|
Citaat:
|
Citaat:
Die machinist kan daar overigens niets aan doen,de regelmenten zijn duidelijk en als hij zich daar niet aan houd, dan is hij verantwoordelijk in geval van een ongeval. Bij piloten gebeurd identiek hetzelfde, als een vliegtuig of een trein dus meer vertraging maakt, kan de maximum "veilige" arbeidstijd overschreden worden en dan mag men niet meer rijden, vliegen, voor truck en bus chaufeurs geld ook dergelijke regeling. |
De vraag is hoe lang het nog duurde alvorens hij op bestemming was. In België kan dit niet lang zijn. Wa ne zeveraar. Als we allemaal de regeltjes elke keer zo strikt naleven, zal er nog veel veranderen.
Geen dokters op speodgevallen want die mogen ook maar 8 uur doen. Ik zou die eens naar huis willen zien gaan. Sorry, de volgende dokter komt binnen 6 uur, even wachten nog. Danke |
Citaat:
spijtig is dat we nog steeds met "nationale" spoorwegen zitten die geen oog hebben voor de grote reizigersvraag op internationale verbindingen - wat het internationaal treinreizen absurd duur maakt in vergelijking met de goedkope luchtvaartmaatschappijen en de internationale lijnbusoperatoren. |
Citaat:
|
Dat wil ik eens zien. Een trein die ontspoort en waar de verantwoordelijkheid in de schoenen van de machinist wordt geduwd, die 9 uur reed. In theorie misschien, in praktijk zal dit toch niet gebeuren??
|
Ik wil dat liever niet zien.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be