Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   (De geschiedenis van) de moderne rassentheorie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=128624)

Kallikles 19 september 2009 12:36

(De geschiedenis van) de moderne rassentheorie

Zoals beloofd aan Hertog, een korte schets, in simplicate cordis, van de ontwikkeling van de moderne rassentheorie.

De moderne rassentheorie is in wezen de ideologie van het kolonialisme, gedomineerd door het Angelsaksische kolonialisme, en is afkomstig van links-liberale voortuitgangstheoretici. Zoals de Engelse staat en samenleving in hun geest de meest ontwikkelde, de meest moderne, de meest "democratische" was, was ook de Angelsakser in hun geest superieur.

Hoe verder van Engeland, hoe minder ontwikkeling en hoe minderwaardiger het ras. België en Frankrijk waren superieur aan Duitsland, Duitsland aan de Slavische landen, de Slavische landen aan de moslimlanden, de moslimlanden aan de Afrikaanse landen, ...

Op dit forum is ooit een grafische illustratie van deze theorie gepost, maar ik kan het niet direct terugvinden.

De nazi's hadden kritiek op het Angelsaksische kolonialisme, en hun alliantie met Japan en afkeer van de Angelsaksers toont aan ze deze Angelsaksische raciale hiërarchie niet klakkeloos overnamen. Toch hebben de nazi's dit racistische gedachtengoed grotendeels behouden en aan hun eigen politiek aangepast.

Als een beweging als de N-SA de stap zet om deze koloniale hiërarchie definitief omvertewerpen en het imperialisme te verwerpen, dan gaan zij veel verder dan alle "progressieve", "weldenkende" stromingen samen, die, onder de praat over tolerantie door, nog steeds de idee van het "civiliseren van de wilden" aanhangen, wil zeggen: het vernietigen van elke traditie en het opleggen van de moderne consumptie-wancultuur.

Het verwijt van racisme aan het adres van N-SA is volledig onterecht, daar zij een differentialisme aanhangen en geen koloniale raciale hiërarchie.

The Syndrome 19 september 2009 13:40

Om het met de woorden van de gedegenereerde mongool charles darwin te zeggen ; beschaafde rassen zullen primitieve uitroeien 8-)

IronChef 19 september 2009 16:53

Interessant.
Kan je misschien een paar auteurs aanraden?

Er is op het eerste zicht niet bijster veel te vinden op het net.
Als ik google op differentialisme is de draad waar deze discussie begonnen is, het vijfde resultaat. :-(

Kallikles 19 september 2009 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4343951)
Interessant.

Als ik google op differentialisme is de draad waar deze discussie begonnen is, het vijfde resultaat. :-(

Dat is omdat Google alles over jou weet, inclusief het feit dat je vaak op politics zit. Differentialisme is een concept dat Alain de Benoist huldigde in de jaren '80. De meeste bronnen hierover zijn evenwel in het Frans... ;-)

IronChef 19 september 2009 17:53

Aj, dat Frans gaat inderdaad een probleem zijn.
Toch bedankt, nu heb ik al een naam en kan ik wat gerichter zoekwerk verrichten.

Edit: Heb ondertussen een paar Engelstalige artikels in pdf vorm gevonden, zoals "What is Racism?"
Dat kunnen we al eens gaan bekijken.

Distel 19 september 2009 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 4343752)
Om het met de woorden van de gedegenereerde mongool charles darwin te zeggen ; beschaafde rassen zullen primitieve uitroeien 8-)

Dat is helemaal niet wat de evolutietheorie zegt. Waarmee we meteen weten wie de gedegenereerde mongool eigenlijk is.

Felix (be) 19 september 2009 19:21

Alle zwarten zijn zwart.
Alle gelen zijn geel.
Alle rooien zijn rood.
Alle blanken zijn blank.
Alle moslims zijn moslim.

Vive la République!
Leve Vlaanderen!

The Syndrome 19 september 2009 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4344126)
Dat is helemaal niet wat de evolutietheorie zegt. Waarmee we meteen weten wie de gedegenereerde mongool eigenlijk is.

Wie heeft het over de evolutietheorie , ik zeg enkel wat darwin werkelijk in zijn boekske schreef .

Distel 19 september 2009 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 4344261)
Wie heeft het over de evolutietheorie , ik zeg enkel wat darwin werkelijk in zijn boekske schreef .

In welke passages? Link? Bron?

The Syndrome 19 september 2009 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4344265)
In welke passages? Link? Bron?

Ik heb het uiteraard over the descent of man :-(

Distel 19 september 2009 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 4344269)
Ik heb het uiteraard over the descent of man :-(

Bij mijn weten zegt Darwin net dat het in onze geëvolueerde natuur ligt om de zwakkeren in de maatschappij te helpen.

The Syndrome 19 september 2009 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4344288)
Bij mijn weten zegt Darwin net dat het in onze geëvolueerde natuur ligt om de zwakkeren in de maatschappij te helpen.

Laat je niet lokken , stem voor de bokken 8-)
Waarom moet ik bewijzen wat simpelweg algemene kennis is :?
http://www.diversiteit.be/?action=on...l&onderdeel=87

The Syndrome 20 september 2009 02:51

Geen bijkomende reacties :-(

Distel 20 september 2009 07:29

Wel, dat stukje tekst had ik van Darwin nog niet gezien, blijkbaar had je gelijk. Maar dat maakt van Darwin nog steeds geen gedegenereerde mongool.

hotschizodiscocop 20 september 2009 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4343951)
Interessant.

H.P. Lovecraft en H.L. Mencken zijn Amerikaanse schrijvers die geloofden in deze Angelsaksische superioriteit. Nu hoop ik dat de mensen slim genoeg zijn om te weten dat omdat je deze auteurs apprecieert op bepaalde gebieden, je geen nazi bent!!! :evil:

hotschizodiscocop 20 september 2009 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4344790)
Wel, dat stukje tekst had ik van Darwin nog niet gezien, blijkbaar had je gelijk. Maar dat maakt van Darwin nog steeds geen gedegenereerde mongool.

Mogool niet nee. Gedegenereerd eventueel wel. :-)

hotschizodiscocop 20 september 2009 08:24

Citaat:

Uiteraard. Dat Christelijke Westerse "altruisme" dat zogezegd mensen wil helpen en dat aan de oorzaak ligt van al de chaos die deze eeuw met zich mee zal brengen.

hotschizodiscocop 20 september 2009 08:25

Citaat:

Moest Darwin echt menen de "zwakkeren" te willen helpen, dan zou hij zijn theorie nooit hebben neergepend.

IronChef 20 september 2009 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop (Bericht 4344866)
H.P. Lovecraft en H.L. Mencken zijn Amerikaanse schrijvers die geloofden in deze Angelsaksische superioriteit.

Bedankt voor de tip!

Citaat:

Nu hoop ik dat de mensen slim genoeg zijn om te weten dat omdat je deze auteurs apprecieert op bepaalde gebieden, je geen nazi bent!!! :evil:
Daar zou ik niet te hard op rekenen. :-(

Distel 20 september 2009 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop (Bericht 4344867)
Mogool niet nee. Gedegenereerd eventueel wel. :-)

Als je jaloers bent op een van de meest briliante wetenschappers ooit, zeg dat dan gewoon.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be