Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   De jongste lijst, jongste lijsttrekker en jongste kandidaat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=12865)

GC 27 april 2004 14:17

Jongste lijst

De gemiddelde leeftijd van de kandidaten bij deze Europese verkiezingen is vrij hoog. De "vernieuwing" werkt blijkbaar niet overal. De "oudste" lijst is die van het Vlaams Blok met een gemiddelde leeftijd van bijna 48 jaar. Ze worden nipt gevolgd door Groen en de VLD (46-47 jaar). Iets jonger zijn PVDA (44), CD&V (41,5) en SPA (41). Het jongste gemiddelde zien we bij de LSP met een gemiddelde leeftijd van 30,4 jaar.

Jongste lijsttrekker

Jean-Luc Dehaene is met zijn 63 de oudste lijsttrekker. De andere partijen kiezen voor lijsttrekkers tussen de 45 en 60 jaar oud. LSP-lijsttrekker Anja Deschoemacker is veruit de jongste met haar 33 lentes.

Jongste kandidaat

Een aantal lijsten hebben studenten als kandidaat. Zo ook de LSP. Stefanie De Berdt, 7e plaats op de LSP-lijst, is de jongste. Zij wordt 9 dagen voor de verkiezingen 21 jaar.

zorroaster 27 april 2004 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GC

Jongste kandidaat

Een aantal lijsten hebben studenten als kandidaat. Zo ook de LSP. Stefanie De Berdt, 7e plaats op de LSP-lijst, is de jongste. Zij wordt 9 dagen voor de verkiezingen 21 jaar.

Als we er een wedstrijdje van gaan maken, dan kan de LSP helaas niet de jongste kandidaat claimen. Ik ben nog steeds 18 op dertien juni en sta ook op de CD&V/N-VA-lijst.

GC 27 april 2004 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:

Jongste kandidaat

Als we er een wedstrijdje van gaan maken, dan kan de LSP helaas niet de jongste kandidaat claimen. Ik ben nog steeds 18 op dertien juni en sta ook op de CD&V/N-VA-lijst.

Enkel de Europese lijsten zijn al officieel. Voor die van de Vlaamse Raad moeten we nog even wachten. We zullen alvast uitkijken voor een kandidaat die zo nipt mogelijk 18 is op 13 juni ;-)

Die gegevens waren niet zozeer om er een wedstrijdje van te maken, maar eerder het resultaat van enige nieuwsgierigheid bij het bekijken van de officiële kandidatenlijsten.

jan hyoens 27 april 2004 14:47

Citaat:

Citaat:

Jongste kandidaat

Amai, hebben ze daar zo'n gebrek aan kandidaten? :lol: :wink:

Spelev 27 april 2004 15:32

Citaat:

Jongste lijst

De gemiddelde leeftijd van de kandidaten bij deze Europese verkiezingen is vrij hoog. De "vernieuwing" werkt blijkbaar niet overal. De "oudste" lijst is die van het Vlaams Blok met een gemiddelde leeftijd van bijna 48 jaar. Ze worden nipt gevolgd door Groen en de VLD (46-47 jaar). Iets jonger zijn PVDA (44), CD&V (41,5) en SPA (41). Het jongste gemiddelde zien we bij de LSP met een gemiddelde leeftijd van 30,4 jaar.

Jongste lijsttrekker

Jean-Luc Dehaene is met zijn 63 de oudste lijsttrekker. De andere partijen kiezen voor lijsttrekkers tussen de 45 en 60 jaar oud. LSP-lijsttrekker Anja Deschoemacker is veruit de jongste met haar 33 lentes.

Jongste kandidaat

PVDA+ in Leuven heeft al een jongere kandidaat op de 2de plaats staan. :lol: Nu al vier mensen onder de 21 zie: http://users.skynet.be/pvda-comac.le...OOR%20PVDA.htm

GC 27 april 2004 15:56

Spelev, het ging om de Europese lijsten. De andere lijsten zijn nog niet officieel ;-)

Het Skill Effect 27 april 2004 15:57

Wat is de gemiddelde leeftijd van de Europeaan?

Vind je meteen de ideale europese partij! :lol:

zorroaster 27 april 2004 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:

In de categorie "goedkoop" kan deze wel tellen. Hopelijk lacht u er zelf mee, da's toch al iemand...

jan hyoens 27 april 2004 17:01

Citaat:

Citaat:

In de categorie "goedkoop" kan deze wel tellen. Hopelijk lacht u er zelf mee, da's toch al iemand...

jongen, als ge ooit in de politiek wilt gaan zal je een dikker vel moeten kweken zulle! Een goede raad van een oude rot in het vak! :wink:

giserke 27 april 2004 17:14

Citaat:

Citaat:

Ja jongen kandidaten vinden die geen marionet zijn is moeilijk hé

jan hyoens 27 april 2004 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

ha, en voor wat gebruiken ze dan de meisjeskandidaten bij jullie?

zorroaster 27 april 2004 17:36

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke

ha, en voor wat gebruiken ze dan de meisjeskandidaten bij jullie?

Meisjeskandidaten? Verwart u ons niet met SP.A-Spirit, beste?

Patriot! 27 april 2004 17:59

Citaat:

Citaat:

Jongste kandidaat

Is 't echt? Op welke plaats stade?

Jean Suys 27 april 2004 18:03

in vlaams brabant staan op de vlaams blok lijst meer dan 7 jongeren

§tijn 27 april 2004 18:18

Gaan we nu vechten om welke partij al dan niet de jongste kandidaat heeft 8O
Jonge kandidaten =/= ervaren kandidaten, verschillende kandidaten; al ben ik niet tegen jonge, nieuwe mensen in de politiek...

Jean Suys 27 april 2004 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door §tijn
Gaan we nu vechten om welke partij al dan niet de jongste kandidaat heeft 8O
Jonge kandidaten =/= ervaren kandidaten, verschillende kandidaten; al ben ik niet tegen jonge, nieuwe mensen in de politiek...

nope

maar kvind het een dom onderwerp

snap niet wat dat hier komt doen

§tijn 27 april 2004 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:

De 36ste,
maar die staat niet op de kieslijst vermeld...

Jean Suys 27 april 2004 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door §tijn
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

De 36ste,
maar die staat niet op de kieslijst vermeld...

kdacht dat ge 21 moest zijn

Kim 27 april 2004 18:23

Zorroaster, ik heb altijd gedacht dat jij ouder was dan 18 :)

Ik val dus met mijn 20 lentes tussen beide... 8)

Patriot! 27 april 2004 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Zorroaster, ik heb altijd gedacht dat jij ouders was dan 18 :)

Ik val dus met mijn 20 lentes tussen beide... 8)

Volgens mij zijt ge de jongste lijsttrekker van 't Land! Proficiat, Kim van de BUB :!: 8)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be