![]() |
Jongste lijst
De gemiddelde leeftijd van de kandidaten bij deze Europese verkiezingen is vrij hoog. De "vernieuwing" werkt blijkbaar niet overal. De "oudste" lijst is die van het Vlaams Blok met een gemiddelde leeftijd van bijna 48 jaar. Ze worden nipt gevolgd door Groen en de VLD (46-47 jaar). Iets jonger zijn PVDA (44), CD&V (41,5) en SPA (41). Het jongste gemiddelde zien we bij de LSP met een gemiddelde leeftijd van 30,4 jaar. Jongste lijsttrekker Jean-Luc Dehaene is met zijn 63 de oudste lijsttrekker. De andere partijen kiezen voor lijsttrekkers tussen de 45 en 60 jaar oud. LSP-lijsttrekker Anja Deschoemacker is veruit de jongste met haar 33 lentes. Jongste kandidaat Een aantal lijsten hebben studenten als kandidaat. Zo ook de LSP. Stefanie De Berdt, 7e plaats op de LSP-lijst, is de jongste. Zij wordt 9 dagen voor de verkiezingen 21 jaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Die gegevens waren niet zozeer om er een wedstrijdje van te maken, maar eerder het resultaat van enige nieuwsgierigheid bij het bekijken van de officiële kandidatenlijsten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Spelev, het ging om de Europese lijsten. De andere lijsten zijn nog niet officieel ;-)
|
Wat is de gemiddelde leeftijd van de Europeaan?
Vind je meteen de ideale europese partij! :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is 't echt? Op welke plaats stade? |
in vlaams brabant staan op de vlaams blok lijst meer dan 7 jongeren
|
Gaan we nu vechten om welke partij al dan niet de jongste kandidaat heeft 8O
Jonge kandidaten =/= ervaren kandidaten, verschillende kandidaten; al ben ik niet tegen jonge, nieuwe mensen in de politiek... |
Citaat:
maar kvind het een dom onderwerp snap niet wat dat hier komt doen |
Citaat:
maar die staat niet op de kieslijst vermeld... |
Citaat:
|
Zorroaster, ik heb altijd gedacht dat jij ouder was dan 18 :)
Ik val dus met mijn 20 lentes tussen beide... 8) |
Citaat:
Volgens mij zijt ge de jongste lijsttrekker van 't Land! Proficiat, Kim van de BUB :!: 8) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be