Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Blauwe-Rode VRT moet VB gelijk behandelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=128731)

BlueThunder 22 september 2009 16:36

Blauwe-Rode VRT moet VB gelijk behandelen

VRT moet Vlaams Belang gelijkwaardig behandelen

BRUSSEL - De openbare omroep VRT moet het Vlaams Belang op dezelfde manier behandelen als elke andere politieke partij. Dat heeft de Raad van State beslist.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090922_068

Ben nu zelf geen vlaams belanger, maar ze hebben we gelijk, de neutraliteit is ver te zoeken bij de VRT en VTM, net een reclamezender voor de rooien en de blauwen, meningen die geweerd worden als in China, Iran en Rusland, een democratie onwaardig.
Ook LDD is hier slachtoffer van...

IronChef 22 september 2009 16:42

:cheer: Mensen die geloven dat nieuws gefinancierd door de staat neutraal kan zijn! :cheer:

Steve_M 22 september 2009 16:54

Ik ben absoluut voor! Anderzijds vind ik wel dat het VB ook niet te veel te klagen heeft: tijdens de Zevende Dag, of tijdens de dagelijkse debatten in de aanloop van de laatste verkiezingen, kwamen ze toch vrij veel aan bod.

Eigenlijk zouden ze de VRT dankbaar moeten zijn, want het lijkt erop dat de optredens van Gerolf Annemans en FDW toen eerder stemmen gekost hebben dan opgeleverd.

Maar kom, VB'ers in debatten zijn leuk voor iedereen: de VB-kiezers blij, want 'de Filip heeft het toch maar weer eens gezegd', de rest van het land blij, want 'we hebben toch weer eens goed gelachen'. Wat mis ik de tijden dat Alexandra Colen regelmatig op tv verscheen! Gouden tijden ...

Zwartengeel 22 september 2009 17:05

Citaat:

Vlaams Belang voelt zich al lang gediscrimineerd door de VRT. De partij bracht de zaak in 2007 voor de Vlaamse Regulator voor de Media. De klacht ging over 'het onwettig en discriminerend weren' van senaatslijsttrekker Johan Vanhecke uit twee lijsttrekkersdebatten op de VRT.
:rofl:

Metternich 22 september 2009 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4349087)
:cheer: Mensen die geloven dat nieuws gefinancierd door de staat neutraal kan zijn! :cheer:

:cheer: Mensen die geloven dat nieuws gefinancierd door de staat neutraal moet zijn! :cheer:

Cisalpina 22 september 2009 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4349118)
Maar kom, VB'ers in debatten zijn leuk voor iedereen: de VB-kiezers blij, want 'de Filip heeft het toch maar weer eens gezegd', de rest van het land blij, want 'we hebben toch weer eens goed gelachen'. Wat mis ik de tijden dat Alexandra Colen regelmatig op tv verscheen! Gouden tijden ...

Onderschat FDW maar niet, die debatteert niet zo slecht (althans niet die enkele keren dat ik hem heb gehoord), is steevast goed voorbereid.

Ben ook geen Blokker, maar vind eveneens dat de VRT iedereen gelijk moet behandelen. Al was het maar om het VB uit de rol van slachtoffer te halen.

De vergelijking met Rusland, China en Iran gaan trouwens niet op, want hier is het het medium zelf dat zichzelf censuur oplegt.

Banzai 22 september 2009 18:13

Allemaal zeer mooi en wel voor de "Democratie" die verworden is tot "De-moquerie" in een mum van tijd.

Maar hoe gaat dat dan concreet in zijn werk? Binnenkort Filip in de Slimste Mens ook eens?

Garry 22 september 2009 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Banzai (Bericht 4349277)
Allemaal zeer mooi en wel voor de "Democratie" die verworden is tot "De-moquerie" in een mum van tijd.

Maar hoe gaat dat dan concreet in zijn werk? Binnenkort Filip in de Slimste Mens ook eens?

Nee, ze hebben schrik dat hij zou winnen.:lol:

Ik vind eerlijk gezegd dat ze zouden moeten stoppen met al die politieker daar ten tonelen te voeren in allerhande domme programma’s en spelletjes. Die zelfde politiekers moeten de koning en de kroonprins indekken tegen al dat soort toestanden maar zelf staan ze als eerste gereed om hun in een of ander programma belachelijk te maken. Die mensen zijn serieus dik betaald om het land te besturen, iets waar dat ze duidelijk te weinig tijd voor hebben aan de resultaten te zien, dus hebben ze zeker geen tijd om de clown uit te hangen. Of het nu VB is of om het even wie uit dat wereldje. :x

Pietje 22 september 2009 19:15

Citaat:

Binnenkort Filip in de Slimste Mens ook eens?

Liefst niet, het moet nog een beetje leuk blijven.

Xenophon 22 september 2009 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4349441)
Liefst niet, het moet nog een beetje leuk blijven.

Hah, dat zou wat zijn he? De Vlaams-Nationalisten die niet naar de BRT kijken en dan de Belgicisten ook niet meer. p:

Rr00ttt 22 september 2009 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4349317)
Nee, ze hebben schrik dat hij zou winnen.:lol:

Ik vind eerlijk gezegd dat ze zouden moeten stoppen met al die politieker daar ten tonelen te voeren in allerhande domme programma’s en spelletjes. Die zelfde politiekers moeten de koning en de kroonprins indekken tegen al dat soort toestanden maar zelf staan ze als eerste gereed om hun in een of ander programma belachelijk te maken. Die mensen zijn serieus dik betaald om het land te besturen, iets waar dat ze duidelijk te weinig tijd voor hebben aan de resultaten te zien, dus hebben ze zeker geen tijd om de clown uit te hangen. Of het nu VB is of om het even wie uit dat wereldje. :x

100% mee eens.

hurricane 22 september 2009 20:11

Ze kunnen beter met stille trom afdruipen. Of liever: Het zinkende schip verlaten. Het is nu wel duidelijk dat die fantastische idealen kant nog wal raken.
Ben onze Russische staatzender al lang beu.

Den Ardennees 22 september 2009 20:22

Citaat:

dat vraag ik me ook af: gaat er concreet iets veranderen?

Shadowke 22 september 2009 20:26

mss laten ze het VB nu wel toe omdat Belgie toch einde rit is.

Xenophon 22 september 2009 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4349645)
dat vraag ik me ook af: gaat er concreet iets veranderen?

Neen.

En de mensen die denken van wel beseffen volgens mij niet goed wat voor fanatieke uitgeselecteerde bende daar werkt.

Den Ardennees 22 september 2009 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4349657)
mss laten ze het VB nu wel toe omdat Belgie toch einde rit is.

of ze doen zoals ik eens op studio Brussel hoorde: "en dan gaan we nu luisteren naar een reactie van Frank Vanhecke", waarna ze "per vergissing" de stem van Adolf Hitler lieten horen:roll::roll:

Herr Flick 23 september 2009 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4349087)

Ja het enige nieuws dat neutraal kan zijn, is datgene waar je zelf voor betaald.

Vrij en vrank voor mensen met een goed hart en een slecht karakter,... ;-)

Herr Flick 23 september 2009 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4349663)
Neen.

En de mensen die denken van wel beseffen volgens mij niet goed wat voor fanatieke uitgeselecteerde bende daar werkt.

Inderdaad, ze zullen wel een of ander foefke uitvinden om hieraan te ontsnappen.

Wimpeus 23 september 2009 08:18

There's no truth in the news and no news in the truth.

50% van het nieuws dat op Tv komt, is gelogen, onjuist of 'politiek aangepast'.
Bij kranten loopt dit soms zelfs op tot 70%.
Iedereen die ooit al eens nauw betrokken geweest is bij zaken die op het nieuws of in de krant komen, zal dit zeker kunnen beamen.

Bob 23 september 2009 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus (Bericht 4350128)
There's no truth in the news and no news in the truth.

50% van het nieuws dat op Tv komt, is gelogen, onjuist of 'politiek aangepast'.
Bij kranten loopt dit soms zelfs op tot 70%.
Iedereen die ooit al eens nauw betrokken geweest is bij zaken die op het nieuws of in de krant komen, zal dit zeker kunnen beamen.

Dat zal zo wel zijn, wat de gesubsidieerde media betreft. De vrt oa is nu eenmaal een regeringszender, bevolkt met overwegend (extreem)linkse journalisten. Daar moet ge geen objectiviteit van verwachten, doch eerder de uitwerking van een massa geheime agenda's, die resulteren in een permanente hersenspoeling. En dit is helaas geldig voor zowat gans de Vlaamse media/pers. Komt daarbij nog dat Vlaanderen geen rechtse pers meer heeft.
Maar dat neemt niet weg dat bvb actua tv toch iets objectiever overkomt. Ook de nos (nederlandse omroep stichting ?) schijnt mij wel objectiever te zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be