![]() |
Veggidag
Na Gent wil ook Hasselt de Veggidag invoeren.
Waar moeien ze zich eigenlijk mee? Een Veggidag zou beter zijn voor het milieu. Natuurlijk zijn het ambtenaarkes die dit vanachter hun bureel bedenken, als ze echte fysieke inspanningen moesten doen zoals mensen in de bouw zouden ze het nogal gauw laten. Waarom willen de Veggi's hun levenswijze aan ons opdringen? Wij, de mensen zijn omnivors, al van in het prille begin. Het moet ieders vrije keuze zijn om al dan niet vegetarier te zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dit is volgens mij de boodschap niet. Ik denk dat er te weinig groenten worden gegeten. Net als melk gedronken. Overschotten worden aan de armen uitgedeeld. Ah, ik zou er niet zo zwaar aan tillen. Ieder weet voor zichzelf wat het beste is. Ik ben roker, en ik weet dat roken niet gezond is. Ben ik nu een masochist? |
Citaat:
|
Dingen zoals deze veggiedag zijn ongelooflijk idioot.
Geen enkel mens dat nog bij zijn gezond verstand is, zou er over denken om meer dan een halve seconde acht te slaan op zo'n progressieve, weldenkende, geheven wijsvingertjes campagne. |
Ik eet graag groenten. Liefst rauw, of in de soep. Rauw, als apperitiefhapje, met wat mayonaise of coctailsaus, en uiteraard met porto (of iets dergelijks)
|
Citaat:
|
Alleen de naam al: veggie ....
|
Te veel vlees is slecht voor uzelf en voor de aarde op alle mogelijke vlakken. En bijna elke westerling eet te veel vlees. Beter een vleesdag invoeren in heel België; enkel vlees op zondag bijvoorbeeld. Eat more plants! http://www.newscientist.com/article/...re-plants.html
|
![]() |
![]() :lol: |
Citaat:
|
Dit heeft helemaal niets met opdringen te maken. Het is een soort van sensibiliseringscampagne waarbij zowel volwassenen als kinderen de positieve kanten en de veelzijdigheid van een vegetarisch dieet leren kennen. Er zijn daar veel te veel vooroordelen rond ontstaan en die wil men hierin tegengaan. Ik denk dat dat zeker geen slechte zaak is. De taak van een overheid is toch om hun bevolking zo gezond mogelijk te houden? En deze campagne heeft ook niet zo'n negatieve sfeer zoals dat bij de campagnes tegen roken het geval is.
|
Citaat:
|
Citaat:
De veggidag heeft niet de ambitie om iets op te dringen. De veggidag heeft enkel de ambitie om mensen eens te doen nadenken. |
[quote=guido 007;4349197]N
Citaat:
Citaat:
Of ging het gewoon om een bewustwording? Een dagje waar het veggie eten even in de kijker wordt gezet? Een campagne waar je al dan niet kunt in meegaan ... |
Veggi, is dat een soort coma toestand?
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat is ongelooflijk keihard en keiveel wel wetenschappelijk bewezen, de hele tijd, .. in mijn vorige post nog artikeltje uit newscientist... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be