Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   KVHV-Antwerpen: Openingsdebat (01/10) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=128756)

xrc 23 september 2009 14:25

KVHV-Antwerpen: Openingsdebat (01/10)

F.Lurk 23 september 2009 19:26

Het begin van het studentenjaar staat voor de deur en zie, die studentenclubs voelen zich weer geroepen met allerhande "debatjes" te zwaaien! Alsof iedereen die losers nog niet kent en de afgezaagde praat die ze voortbrengen. Ze zeggen tenandere allemaal hetzelfde, enkel met wat accentverschillen tussen.......... Zo lang men die sukkels van VLD, CD&V, VB,... een podium blijft bieden, maakt men reclame voor hun onzin, hun bedrog en hun zakkenvullerij. Het toont eigenlijk aan wat voor snobmentaliteit er nu heerst bij de gemiddelde student die z'n luxekot wil en zo snel mogelijk het grote geld wil gaan verdienen.

Breek godverdomme toch eens de kasseistenen weer uit als jongeren in plaats van braafjes naar die losers te gaan luisteren of ze nog een extra podium te bieden.

Flanelcondoom 23 september 2009 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk (Bericht 4351245)
Het begin van het studentenjaar staat voor de deur en zie, die studentenclubs voelen zich weer geroepen met allerhande "debatjes" te zwaaien! Alsof iedereen die losers nog niet kent en de afgezaagde praat die ze voortbrengen. Ze zeggen tenandere allemaal hetzelfde, enkel met wat accentverschillen tussen.......... Zo lang men die sukkels van VLD, CD&V, VB,... een podium blijft bieden, maakt men reclame voor hun onzin, hun bedrog en hun zakkenvullerij. Het toont eigenlijk aan wat voor snobmentaliteit er nu heerst bij de gemiddelde student die z'n luxekot wil en zo snel mogelijk het grote geld wil gaan verdienen.

Breek godverdomme toch eens de kasseistenen weer uit als jongeren in plaats van braafjes naar die losers te gaan luisteren of ze nog een extra podium te bieden.

Ik ben het eens met je.

Geert C 23 september 2009 19:36

Citaat:

Zijdezot? Daar kunt ge een boete voor krijgen! 8O

jevaly 23 september 2009 19:52

Citaat:

voor een keer spreekt flurk ware woorden.

...alleen is het wel ironisch dat er dan in zijn handtekening een oproep staat om lid te worden van het ABVV

Metternich 23 september 2009 20:03

Citaat:

Het begin van het studentenjaar staat voor de deur en zie, die studentenclubs voelen zich weer geroepen met allerhande "debatjes" te zwaaien!

Het zuurgehalte in dit bericht is weer enorm hoog.

Flanelcondoom 23 september 2009 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4351322)
Het zuurgehalte in dit bericht is weer enorm hoog.

Nee maar serieus: het kan beter. Nodig Terreblanche eens uit ofzo. Of Linkola.

nihao 23 september 2009 20:26

Kasseistenen vind je alleen nog in beschermde dorpsgezichten. Waarom is het weer het cultureel patrimonium dat er aan moet geloven ?

xrc 25 september 2009 16:35

Een openingsdebat moet in de eerste plaats volk lokken. In de loop van het jaar komt partijpolitiek doorgaans niet meer aan bod.

An Arkos 25 september 2009 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4351326)
Nee maar serieus: het kan beter. Nodig Terreblanche eens uit ofzo. Of Linkola.

TerreBlanche ken ik niet, maar zelfs zou toch moeten toegeven dat Linkola gewoon gek is.

Flanelcondoom 25 september 2009 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 4354571)
TerreBlanche ken ik niet, maar zelfs zou toch moeten toegeven dat Linkola gewoon gek is.

Waarom? Antikapitalistisch, primitief-anarchistisch, en andere kenmerken die de anarchisten wel zien zitten, dacht ik.

Ik ben het zelf niet eens met Linkola maar zijn gedachten zijn ontzettend interessant op zich. Zelfs jij zou moeten toegeven dat hij interessanter is dan liberale licenciaatjes rechten in stropdas en partijkaart.

AdrianHealey 25 september 2009 20:03

Citaat:

Alsof iedereen die losers nog niet kent en de afgezaagde praat die ze voortbrengen.

De reden is dan ook duidelijk waarom vooral eerste jaars naar dergelijke debatten komen, en waarom clubs deze debatten organiseren. Om zich bekend te maken en om leden aan te werven.

Flanelcondoom 25 september 2009 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4354832)
De reden is dan ook duidelijk waarom vooral eerste jaars naar dergelijke debatten komen, en waarom clubs deze debatten organiseren. Om zich bekend te maken en om leden aan te werven.

Mooie observatie (geen ironie deze keer).

AdrianHealey 25 september 2009 20:06

Is geen observatie; maar gewoon de strategie uitleggen.

Flanelcondoom 25 september 2009 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4354839)
Is geen observatie; maar gewoon de strategie uitleggen.

Ik dacht steeds dat het kwam door de "studentikoziteit" van de verenigingen.

Maar als men ziet dat NSV! na anderhalf jaar nog steeds een banier met een typo niet heeft vervangen lijkt het wel geloofwaardig.

AdrianHealey 25 september 2009 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4354843)
Ik dacht steeds dat het kwam door de "studentikoziteit" van de verenigingen.

De politieke verenigingen hebben een substantieel lager studentikoos gehalte.

Flanelcondoom 25 september 2009 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4354844)
De politieke verenigingen hebben een substantieel lager studentikoos gehalte.

Helaas nooit langs binnen gezien. Ze stralen doorgaans zelden academische kwaliteiten naar buiten uit.. Eerder sloganesk en "wij hebben net ontdekt dat politiek bestaat".

AdrianHealey 25 september 2009 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4354853)
Helaas nooit langs binnen gezien. Ze stralen doorgaans zelden academische kwaliteiten naar buiten uit.. Eerder sloganesk en "wij hebben net ontdekt dat politiek bestaat".

Goh; 2 ex-voorzitters hebben een doctoraat, nog een ander ex-bestuurslid ook, nog een andere voorzitter is met grote onderscheiding afgestudeerd. Laten we zeggen dat het een nogal divers publiek is; met sommigen die wél en anderen die niét echt academische kwaliteiten bezitten.

Sommigen zijn inderdaad niet echt op hun plaats in de academische wereld; anderen dan weer iets beter.

Heb het dan wel over degene waar ik in zit. Ik kan niet spreken over de anderen.

Maar dat zal zo wel zijn in alle studentenverenigingen, zeker?

Flanelcondoom 25 september 2009 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4354861)
Goh; 2 ex-voorzitters hebben een doctoraat, nog een ander ex-bestuurslid ook, nog een andere voorzitter is met grote onderscheiding afgestudeerd. Laten we zeggen dat het een nogal divers publiek is; met sommigen die wél en anderen die niét echt academische kwaliteiten bezitten.

Sommigen zijn inderdaad niet echt op hun plaats in de academische wereld; anderen dan weer iets beter.

Heb het dan wel over degene waar ik in zit. Ik kan niet spreken over de anderen.

Maar dat zal zo wel zijn in alle studentenverenigingen, zeker?

Van de apolitieke hou ik mij zo ver mogelijk. Ik ken maar drie politieke (jullie, KVHV en NSV!). De linksen tel ik niet mee wegens teveel jointen.

AdrianHealey 25 september 2009 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4354870)
Van de apolitieke hou ik mij zo ver mogelijk. Ik ken maar drie politieke (jullie, KVHV en NSV!). De linksen tel ik niet mee wegens teveel jointen.

Bij het Animo valt dat nog wel me. Over ALS & Comac ga ik me niet uitspreken. CDS smoort ook niet zoveel.

En ja, bij ons zijn er inderdaad sommigen die niet echt academisch materiaal zijn. Dan zijn er een paar 'gewone', een paar 'betere', en een paar die wel veel verder kunnen geraken in de academische wereld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be