Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Televisie is geen weerspiegeling van de maatschappij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=128822)

farak 24 september 2009 15:54

Televisie is geen weerspiegeling van de maatschappij

Soms hoort men ergens iemand kraaien dat er ze op TV een goed beeld willen ophangen van de maatschappelijke samenstelling. Daarom moeten er ook wat zwarten op TV (cfr Sandrine op VRT)

Dit is toch larie en apekool. Als men een echt beeld wilt ophangen van de maatschappij, dan moeten er ook lelijke mensen, gehandicapte mensen en moslims op TV. Nu kom je enkel op TV als je een mooi kopje hebt, ongeacht je kwaliteiten.

Ik zeg niet dat dit moet. Ik kijk graag naar TV en dan liefts ook nog een lekker poepke. Ik zou gewoon willen dat men dit argument niet meer gebruikt om bepaalde zaken te kunnen staven.

Of zit ik er naast?

Bhairav 24 september 2009 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door farak (Bericht 4352584)
Soms hoort men ergens iemand kraaien dat er ze op TV een goed beeld willen ophangen van de maatschappelijke samenstelling. Daarom moeten er ook wat zwarten op TV (cfr Sandrine, Leki,...)

Dit is toch larie en apekool. Als men een echt beeld wilt ophangen van de maatschappij, dan moeten er ook lelijke, gehandicapte, moslims op TV.

Ik zeg niet dat dit moet. Ik kijk graag naar TV en dan liefts ook nog een lekker poepke. Ik zou gewoon willen dat men dit argument niet meer gebruikt om bepaalde zaken te kunnen staven.

Of zit ik er naast?

Zelfs al word dit aangehaald en door mensen hun strot geramd, emotioneel blijven mensen TV als kijk op de wereld beschouwen. Dat is te zien aan de overwegend rechtse meningen op dit forum.

Flanelcondoom 24 september 2009 15:56

Verkoop je tv. Koop daar iets nuttig mee, zoals een reeks boeken.

Bhairav 24 september 2009 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4352590)
Verkoop je tv. Koop daar iets nuttig mee, zoals een reeks boeken.

Liefts zonder illustraties.

Flanelcondoom 24 september 2009 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 4352591)

Goed punt. Nog niet eerder aan gedacht.

farak 24 september 2009 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 4352591)

en lekker moeilijk geschreven in zeer kleine lettertjes.
Neen, de discovery channels zijn goed. TV is soms ook leuk om je hersenen even op 0 te zetten. Of tegenwoordig zelfs een beetje onder 0

freespirit 24 september 2009 16:43

Als ik de reality-programma's onder de loep neem, hoop ik er vooral op dat deze geen correct beeld van de gemiddelde Vlaming weergeven. Is het normaal dat ik in de meeste gevallen een plaatsvervangende schaamte voel opkomen? Als ik hoor wat de gemiddelde oplage van 'Dag Allemaal' en 'TV Familie' is, dan wil ik absoluut niet meer geassocieerd worden met de doorsnee geledingen in onze maatschappij.

Jazeker 24 september 2009 16:50

Citaat:

Soms hoort men ergens iemand kraaien dat er ze op TV een goed beeld willen ophangen van de maatschappelijke samenstelling. Daarom moeten er ook wat zwarten op TV (cfr Sandrine op VRT)

Dit is toch larie en apekool. Als men een echt beeld wilt ophangen van de maatschappij, dan moeten er ook lelijke mensen, gehandicapte mensen en moslims op TV. Nu kom je enkel op TV als je een mooi kopje hebt, ongeacht je kwaliteiten.

Of zit ik er naast?

gRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Jazeker 24 september 2009 16:51

En neen... mijn CAPS LOCK stond niet aan.

globalmedia 24 september 2009 16:54

Citaat:

Of zit ik er naast?

je bent voor positieve discriminatie?

farak 24 september 2009 16:55

Een spleet tussen de tanden zou er bij een vrouw op wijzen dat ze heet in bed is. :-)

OK, bij Canvas en de VRT proberen ze nog van tijd eens iets uit te halen. Laatste voorbeeld is Sandrine die op tv mocht omdat ze zwart was. Ge haalt er nu enkele uit die al eeuwen voor tv werken.

Vroeger was het nog niet zo dat elke miss automatisch op tv kwam. Binnen 20 jaar zijn al deze dino's op pensioen en dan zal je zien dat je zelfs geen phara of Frieda meer kan vinden op de nationale tv.

farak 24 september 2009 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4352707)
je bent voor positieve discriminatie?

Neen, ik denk dat als men stopt met hoofdzakelijk alleen naar X factor te krijken bij selectie, tv leuker wordt. Er zouden terug persoonlijkheden staan en niet de zoveelste kopie van britney of een flair gans.

Jazeker 24 september 2009 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door farak (Bericht 4352709)
Een spleet tussen de tanden zou er bij een vrouw op wijzen dat ze heet in bed is. :-)

Ik heb het nochtans niet over haar tanden noch enige andere spleet. Dat mens is gewoon niet bekwaam en kan niet spRRRRRRRRRReken.

Scherven A. Mok 24 september 2009 16:58

Soms denk ik dat de maatschappij een afspiegeling probeert te zijn van de televisie.

globalmedia 24 september 2009 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4352716)
Ik heb het nochtans niet over haar tanden noch enige andere spleet. Dat mens is gewoon niet bekwaam en kan niet spRRRRRRRRRReken.

een slaapverwekkende tante die theekransjes houd,
only in the flanders

farak 24 september 2009 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4352720)
Soms denk ik dat de maatschappij een afspiegeling probeert te zijn van de televisie.

leuke stelling

een argument is toch dat door muziekzenders een uiterst dom en slettig imago naar buiten worden gedragen. Jongeren proberen dat inderdaad na te doen.

farak 24 september 2009 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door farak (Bericht 4352714)
Neen, ik denk dat als men stopt met hoofdzakelijk alleen naar X factor te krijken bij selectie, tv leuker wordt. Er zouden terug persoonlijkheden staan en niet de zoveelste kopie van britney of een flair gans.

en dit geldt steeds meer voor meerdere dingen, zoals bvb ook in de politiek is het de laatste 10 jaar binnengeslopen. Ge moet niet alleen kunnen sjacheren, ge moet er ook nog goed uitzien.

Nee, goed kunnen sjacheren is genoeg! :-)

farak 24 september 2009 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4352729)
een slaapverwekkende tante die theekransjes houd,
only in the flanders

heb je liever deze tisch?

Steve_M 24 september 2009 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door farak (Bericht 4352714)

Je kijkt teveel tv. De X-factor is immers uitgevonden door het domme programma met die naam.

kiko 24 september 2009 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 4352588)
Zelfs al word dit aangehaald en door mensen hun strot geramd, emotioneel blijven mensen TV als kijk op de wereld beschouwen. Dat is te zien aan de overwegend rechtse meningen op dit forum.

Afhankelijk van het TV-programma kan TV probleemloos een venster op de wereld zijn.

Een vertekend, verkleurd, selectief, dubieus venster, maar een venster desalniettemin.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be