![]() |
Moslims kunnen niet lachen met kunstwerk in Brussel
Een kunstwerk heeft in Brussel een pak negatieve reacties uitgelokt.
De installatie, die opgesteld staat in een etalage in de Charles Rogier-passage, zal daarom afgebroken worden. Het werk stelt een moslimgebedplaats voor, met in het midden van mannenschoenen een vrouwenschoen met hoge hakken. Voorbijgangers stoorden zich eraan en gooiden stenen naar de etalage. Er werd ook op gespuugd en er werden beschadigingen aangericht. De laatste dagen werd de etalage met een paneel afgedekt. De kunstenaar zegt dat de moslimgemeenschap de boodschap van het werk misbegrepen heeft. (belga/svm) |
Citaat:
Onbegrijpelijk de NIET tolerantie van de moslims. Echte fascisten zijn het. Gaan ze nu ook al de kunst aanvallen ?? |
Hier kunt u het kunstwerk zien:
http://www.brusselnieuws.be/artikels...es-van-moslims Ik hoop trouwens dat ze nog veel bootgesteld zullen worden aan zulke taboes in de toekomst. Liefst zo onschuldig mogelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De gemeenschap: u en ik. |
Citaat:
|
Citaat:
Vraag dat maar eens aan Salman Rushdie. |
Citaat:
:roll: |
Citaat:
Mehdi-Georges Lahlou = dit een typische Franse naam? (ik vraag maar hoor, heb geen idee) |
Citaat:
Vit et travaille �* Bruxelles. Een echte franstalige dus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een Fransman dus en géén Belg. Ik geloof dat dit het punt is wat moest gemaakt worden. |
taliban toestanden in Brussel
|
Zéér racistisch naar het islamitische ras vanwege een Franstalige. :roll: Nu ja, het "islamitische" ras (als latent aanwezig idee) bestaat eigenlijk wel degelijk, gezien een aandeel van de moderne islamofobie getransponeerd is op afkomst en niet meer enkel gericht is op religie. Vraag dat maar eens aan een christelijke Arabier. Dát is hier uiteraard niet het geval.
Ook antisemitisme (nog zo'n te onpas misbruikte term) is ook maar enkel uit anti-judaïsme ontsproten en hield aanvankelijk geen ethnische basis in. |
Citaat:
Ten tweede: ik heb hier nergens iets geschreven over Franstalig racisme.... Ten derde: jij kan NOOIT in mijn plaats denken en jij kan nooit weten wat ik hier zit te denken. :lol: Het punt is dat het gaat over een Fransman en niet over een Belg. Het is verder mijn vermoeden dat de daders niet wisten dat de kunstenaar een Fransman is noch een Belg. De daders hebben gereageerd tegen kunst die hun niet aanstond. Meer is het niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Beter dan naar het buitenland want dat helpt toch geen bal. Na zestig jaar zie ik nog steeds dezelfde beelden als vroeger. Het is zelfs erger geworden, overal. |
Citaat:
Ik reageerde gewoon tegen Fonne die er het 'franstalige racisme' bijsleepte, hetgene hier natuurlijk niets toe doet aangezien het gaat over moslims en hun lange tenen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be