Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Veel kakka is veel groene energie,100 000 kakka = 51 KW (https://forum.politics.be/showthread.php?t=12888)

Bloxbuster 27 april 2004 19:30

Uitwerpselen van 100.000 man goed voor 51 kilowatt

Menselijk afval kan een bron van hernieuwbare energie worden, zo staat in het populaire wetenschappelijke blad The New Scientist te lezen.

Wetenschappers van de Pennsylvania State University bouwden een speciaal apparaat, de Microbial Fuel Cell (MFC). Het is een vijftien centimeter lange recipiënt met een speciaal arrangement aan elektrodes.

De uitwerpselen worden in de MFC gepompt en afgebroken door clusters van bacteriën. Doordat die gedepriveerd raken van zuustof, komen er elektronen vrij die tussen de elektrodes een voltage opwekken. 8)

Volgens Bruce Rittman van de Northwestern University in Illinois kan deze prille techniek "buitengewone resultaten" opleveren. Op grotere schaal zou gevoeg van 100.000 mensen 51 kilowatt kunnen opleveren

Gargamel 27 april 2004 19:33

Zeer snuggere vent,jij schijt waarschijnlijk heel veel om zoveel onzin uit te kramen :lol:

Mitgard 27 april 2004 19:35

zit reukje aan...

Jean Suys 27 april 2004 19:36

waarschijnlijk weer in zijn broek

wat wil je

met zo'n kont

:lol:

Griffin 27 april 2004 19:36

Ge kunt dan beter varkensmest gebruiken lijkt mij... Daar hebben we er veel meer van ;)

maddox 27 april 2004 19:37

Tja, het zou kunnen, daar niet van.Maar 100 000 mensen voor 51 kw.... dat zijn 38 normale stofzuigers voor een uur. En hoeveel moeite en energie kost het die "accumicroben" te kweken?

het is in alle geval een kleine druppel in een enorme energieoceaan.

Griffin 27 april 2004 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Tja, het zou kunnen, daar niet van.Maar 100 000 mensen voor 51 kw.... dat zijn 38 normale stofzuigers voor een uur. En hoeveel moeite en energie kost het die "accumicroben" te kweken?

het is in alle geval een kleine druppel in een enorme energieoceaan.

Dit interpreteer ik dan zo:

"En wat is jouw beroep?"
"Ik lever energie!"
"Ha zo, ik ook, 51kW na 100.000 dagen!"
"Oh, da's niks, ik lever da al na 95.000 dagen!"
"Wooow"

:lol:

Bloxbuster 27 april 2004 19:39

Is een schande dat een mens beboet worden als hij op straat doen :twisted: Blankenberge zal afschaffen 8) en mestkevers blijf van onze energie :P

Bloxbuster 27 april 2004 19:41

Stel u de mogelijkheden eens voor , outto's die rijden op groene energie 8)

Griffin 27 april 2004 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser
Stel u de mogelijkheden eens voor , outto's die rijden op groene energie 8)

Al schijtend rijden... of omgekeerd :P

Littleman 27 april 2004 19:59

Echt iets voor "groene" schijters

Herman Desmedt ©HD 27 april 2004 20:05

Ik noem dat geen groene maar bruine energie.

En heu: 250000 gezinnen laten schijten om 1 gezin electriciteit te bezorgen, dat is nogal een rendement hoor !
Dan nog liever die Thornton-windmolens !

Griffin 27 april 2004 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Ik noem dat geen groene maar bruine energie.

En heu: 250000 gezinnen laten schijten om 1 gezin electriciteit te bezorgen, dat is nogal een rendement hoor !
Dan nog liever die Thornton-windmolens !

Die windmolens zorgen dan ook nog es voor extra leven in de zee!
"Windturbinetong", "Windturbinekrab", ... ;)

Herman Desmedt ©HD 27 april 2004 20:08

Ge kunt wel makkelijk een extra stukje energie winnen: Door in de WC een rad te installeren zodat de valenergie van de stront gerekupereerd word. Dat geeft mischien maar een maar miliwatt, maar maal 250000 schijters toch nog iets meer dan die 51 KW uit de brandstofcellen.

Griffin 27 april 2004 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Ge kunt wel makkelijk een extra stukje energie winnen: Door in de WC een rad te installeren zodat de valenergie van de stront gerekupereerd word. Dat geeft mischien maar een maar miliwatt, maar maal 250000 schijters toch nog iets meer dan die 51 KW uit de brandstofcellen.

Veel Mexicaans gaan eten, dan hebde toch al een hogere uitstootsnelheid ;) :D

Gargamel 27 april 2004 20:18

Met 2-3 ministers is er al genoeg shit om gans Belgie onder te stromen

Griffin 27 april 2004 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel
Met 2-3 ministers is er al genoeg shit om gans Belgie onder te stromen

Unk? Uw droomlandje daar bij de smurfen is misschien zo klein, maar volgens mij schijt iedereen gemiddeld evenveel... 8O

Nr.10 27 april 2004 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser
Uitwerpselen van 100.000 man goed voor 51 kilowatt

Menselijk afval kan een bron van hernieuwbare energie worden, zo staat in het populaire wetenschappelijke blad The New Scientist te lezen.

Wetenschappers van de Pennsylvania State University bouwden een speciaal apparaat, de Microbial Fuel Cell (MFC). Het is een vijftien centimeter lange recipiënt met een speciaal arrangement aan elektrodes.

De uitwerpselen worden in de MFC gepompt en afgebroken door clusters van bacteriën. Doordat die gedepriveerd raken van zuustof, komen er elektronen vrij die tussen de elektrodes een voltage opwekken. 8)

Volgens Bruce Rittman van de Northwestern University in Illinois kan deze prille techniek "buitengewone resultaten" opleveren. Op grotere schaal zou gevoeg van 100.000 mensen 51 kilowatt kunnen opleveren

Mijne topic over biomassa vergeten :?:
Van waar zal de biomassa komen ?
http://forum.politics.be/viewtopic.p...light=biomassa

BTW : 'gedepriveerd raken van zuurstof', kun je dat eens uitleggen :wink:

doornroosje 27 april 2004 23:11

mijn wasmachien draait er al op maar k'heb soms wa sproeten op mijn hemd :silly:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be