![]() |
In België hebben we 5 regeringen, 7 parlementen, 60 ministers en zo'n 580 parlementairen. Dat noemen ze 'federalisme' ( :roll: ). Bent u tevreden met dit systeem?
|
Lukte het niet bij de communautaire discussies, Hans?
|
De grootste en duurste mogen ze gewoon laten verdwijnen.
|
Citaat:
Maar ik vind idd dat al die overheidsniveaus veel geld nodig hebben... |
Een Vlaamse en een Waalse regering en er zijn nog maar twee regeringen.
Brussel mag kiezen bij wie het wil aansluiten. Of was het niet dat wat jij bedoelde, Hans? |
Als ze al die SP-a en PS mandatarissen al eens laten verdwijnen wordt het al veel overzichtelijker en misschien bestuurbaar. :twisted:
|
Ik ben Hans niet.
Waarom mag Brussel kiezen bij wie ze aansluiten en Wallonië niet? |
Citaat:
Smenwerken leren ze in de kleuterklassen al aan. Dat moet dus lukken. |
Citaat:
|
Maar ik vrees dat de kleuterklassen voor Vlaams-nationalisten toch iets te hoog gegrepen zijn. :wink:
|
Citaat:
:lol: :lol: :lol: :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Denkt ge nu da ge plezant zijt, überbureaucraatje? |
Eén Vlaamse regering volstaat voor mij ook. Daarnaast kan er natuurlijk wel een Waalse + Brusselse regering bestaan in hun eigen specifieke land.
|
Citaat:
Er is maar één land in België, en dat heet... België. Al de rest is zever. |
Citaat:
A) Dit land telt 6 regeringen en geen 5. B) Dit land telt 6 Parlementen (waarvan 1 bicameraal) en geen 7. C) Het juiste aantal ministers ken ik niet uit het hoofd, maar het zijn er minder dan 50. Zelfs als u de staatssecretarissen er bij telt komt u nog niet aan 60. D) Dit land telt 493 parlementairen (de 25 EU-parlementairen en de 3 senatoren van rechtswege niet meegeteld). Voor de federalisering telde ons land bijna 400 parlementairen. Vroegere Belgische regeringen telden vaak 40 ministers en staatssecretarissen of meer. Dit alles maar om te zeggen dat uw cijfertjes gewoon niets bewijzen. Maar als het u toch om minder mandaten te doen is, waarom stelt u dan niet voor om het grootste Parlement en de grootste regering af te schaffen? Kunt u raden welke dat zijn? |
Wist u dat...
Het volledige koningshuis, met dotaties en al inbegrepen aan de Belgische burger kost per maand/burger (op basis van 10.000.000 burgers) 0,0862 euro/maand… één euro/jaar per burger… en hoeveel zouden onze 60 ministers en meer dan 500 parlementairen kosten!? België telt nu het «vrolijke» aantal van niet minder dan [size=7]536[/size] parlementairen. 120 Kamerleden, 71 Senatoren, 124 Vlaamse raadsleden, 92 Waalse raadsleden, 24 Duitstalige raadsleden en 75 Brusselse raadsleden. Nederland met 5.000.000 inwoners meer telt 270 parlementsleden… |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be