![]() |
Afhandeling Dossier BHV
Ik zou wel eens willen weten hoe het nu exact in elkaar zit. Welke procedures kunnen er nog gestart worden om de splitsing van BHV tegen te houden?
(laten we er vanuit gaan dat de DG GEEN belangenconflict inroept) Wanneer wordt BHV dan gestemd? Wat houd de alarmbelprocedure exact in? Wat gebeurd er als de regering valt, voordat BHV gestemd is? Is het juist dat de hele regering akkoord moet zijn met de splitsing van BHV, zelfs als het parlement voor de splitsing heeft gestemd? (dit wordt vaak gezegd, maar lijkt me vrij onwaarschijnlijk) Tegen wanneer is BHV wanneer gesplitst? |
ben ff verder gaan zoeken
op wikipedia staat dat als de procedure gestart wordt, de regering 30 dagen te tijd heeft een advies of alternatief voorstel te doen. Als zij dat niet doen, zal er 30 dagel later gestemd worden. |
Citaat:
http://www.standaard.be/video/videoP...videoId=392961 |
Wie interesseert dat nu ?
Ik denk dat de begroting en de crisis op dit moment prioritair is. |
Citaat:
|
Citaat:
Problemen lossen ze niet op ,maar laten ze verjaren. |
Citaat:
Hoe komt u op dat idee?:roll: |
als ik het goed begrijp duurt een belangenconflict dus ongeveer 4 maand
De DG gaat wrs gene belangenconflict starten... Kan het Brussels hoofdstedelijk parlement dat, of is hier een meerderheid bij de vlaamse Brusselaars voor nodig? Als dat het geval is, zal het Brussels Gewest geen belangenconflict kunnen inroepen. => als het COCOF-belangenconflict afloopt (wanneer??), kan er gestemd worden en zullen de franstaligen de alarmbelprocedure starten (één maand). => tegen november/december(?) is BHV gesplitst? |
Citaat:
|
Weet iemand tot aan welke datum de Duitstalige gemeenschap een belangenconflict kan indienen?
|
Citaat:
|
Citaat:
de toekomst ziet er mooi uit behalve voor de belgiscisten. |
Citaat:
|
Citaat:
wsl daarom dat wallonie al plannen klaar heeft om samen met frankrijk te gaan. het zal dus snel gaan int zuiden van het land. nu het noorden nog zien te overtuigen om op termijn aan te sluiten op nederland. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nog geen 20 % betrouwt politici nog tegenwoordig. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be