freespirit |
2 oktober 2009 17:07 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova
(Bericht 4365105)
Uit onderzoeken is gebleken dat homoseksuele relaties met wederzijdse toestemming tussen personen die geen andere vertrouwensband hebben (vooral familiaal dan, maar ook opvoeders en scoutsleiders b.v.) meestal niet nefast zijn vanaf de puberteit.
Maar je moet sowieso heel de situatie bekijken vind ik (geval per geval). En de gestelde vraag is bijzonder vaag en algemeen.
Als je de vraag zou stellen: "is seks met een leeftijdgenoot OK?" dan zou ik trouwens een antwoord geven dat er sterk op lijkt:
"Uit onderzoeken is gebleken dat relaties met wederzijdse toestemming tussen personen die geen andere vertrouwensband hebben (vooral familiaal dan, maar ook b.v. in werknemer-werkgever relaties) meestal niet nefast zijn vanaf de puberteit."
|
Waarop baseer je je voor deze uitlatingen ? Kan je eens een onderzoek bij naam noemen of zo ? Hoewel ik in het algemeen vrij 'liberaal' sta in de gevoerde discussies i.v.m. jeugd en seksualiteit, leg ik t.o.v. je uitlatingen toch enige terughoudenheid voor de dag.
Als ik je goed versta is seks tussen volwassenen en kinderen toegestaan, volgens jouw opinie, zodra ze de puberteit bereiken ? Dat is een wel zeer vage omschrijving: betekent dat voor jouw dat een meisje die op haar tiende haar menarche heeft (en dus biologisch gezien in de puberteit zit) seks kan/'mag' hebben met een 50-jaar oude man (of vrouw), zolang het maar geen familie of leraar of dergelijk is ? Of dat een vroegrijpe 11-jarige jongen die toevallig al zijn eerste zaadlozing heeft gehad (en dus ontegensprekelijk in de puberteit zit) een homoseksuele relatie mag opbouwen met een volwassen man?
Jouw stellingen behoeven toch wat meer uitleg. Er is voor mij nog een groot verschil tussen het accepteren van kinderseksualiteit en het effectief seksuele betrekkingen toestaan van volwassenen met kinderen jonger dan 16 jaar.
|