![]() |
Samen of gescheiden
Regelmatig wordt hier aangehaald dat Nederland en België al lang van elkaar gescheiden zijn. Daarnaast zijn er mensen die beweren dat Nederland en België 30 jaar samen zijn geweest en 400 jaar gescheiden. Andere mensen beweren dat zelfs als we gescheiden zijn, ons lot nog immer is verbonden.
hoe dan ook, wat is waar? hierbij een gedachte: ruwweg de geschiedenis van onze gebieden. 1384 - 1482 Bourgondische Nederlanden (samen?) 1482 - 1581 Habsburgse Nederlanden (samen?) 1581 - 1795 Republiek en Spaanse Nederlanden (gescheiden?) 1795 - 1815 Franse Tijd (Samen?) 1815 - 1830 VKN (Samen?) 1831 - 2009 Nederland en België (gescheiden?) Dan laat ik de gezamenlijke Romeinse tijd, de Friezen en de gezamenlijke Karel de Grote alsmede de gescheiden late middeleeuwen nog even buiten beschouwing. Kortom, hoe gescheiden, of hoe samen zijn we eigenlijk in het verleden en het heden? |
Ik ben Belg , da's mijn mening hierover !! :-)
Mochtvoor 1830geleefd hebben , misschien Nederlander !! Dus ben niet samensmelting !! Samenwezrking , da's ietsanders , daar ziegeen graten in !! |
Citaat:
|
Wat zegt tie??!?!
|
van de 16e eeuw tot 1830 aan toe waren de Nederlanden gewoon De Nederlanden...maar pas na 1830 de Belgen zonodig opeens een Gallisch stammeke moesten worden begon de echte scheiding. Alleen jammer voor België is dat de eeuwen van DE NEDERLANDEN nooit meer uit te bannen is uit de herinnering van velen. Nederlander zijn in één der Nederlanden is geen leugen, maar Belg zijn in een verzonnen België blijft een leugen tot in den Eeuwigheid. AMEN
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tot die laatste groep behoren hier bepaalde personen zoals onze geliefde Belgiscisten.
ist ni system? |
Citaat:
Wat hebben de Hollanders hier eigenlijk verwezelijkt ? |
Citaat:
nederlandstalig onderwijs in vlaanderen beginnende uitbouw van infrastructuur |
Citaat:
Ik zei net dat de Romeinen hier begonnen zijn met Heierbanen aan te leggen. Ik ken niets maar dan ook niets wat de Hollanders ons zouden hebben bijgebracht. Dus jij gaat me dat nu vertellen, liefst concreet. |
Het kanaal van Gent-Terneuzen.
|
Citaat:
2) je hebt internet en hersens: zoek het op. 3) ik ben het beu om altijd van die domme vragen van belgiscisten te antwoorden die me in het nauw willen drijven 4) Henri, ist nog geen bedtijd voor je? kindjes moeten op tijd gaan slapen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe verklaart U anders dat de Nederlanders file staan om op onze scholen les te kunnen volgen ? |
Citaat:
Dan wacht ik nog steeds op antwoorden wat betreft de S.Z. in uw Groot Nederland, meerbepaald hoeveel de Vlamingen daar gaan moeten inleveren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be