Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Stap mee met Jo Vandeurzen ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=128982)

Descartes Jr 28 september 2009 21:35

Stap mee met Jo Vandeurzen !

Vanachter zijn ministerbureau
lanceerde Jo een gezond motto :
stap daaglijks een uur,
verfraai je figuur
en je conditie van lavabo.

10.000 stappen Vlaanderen

freespirit 29 september 2009 01:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4360125)
Vanachter zijn ministerbureau
lanceerde Jo een gezond motto :
stap daaglijks een uur,
verfraai je figuur
en je conditie van lavabo.

10.000 stappen Vlaanderen

Ik krijg echt het sch**t van heel die geforceerde gezonddoenerij van allerhande BV's en politici tegenwoordig. Heel die aanstellerige looprage is een grande chiqué geworden voor arrogante en soms letterlijk opgeblazen 'bekendheden'. Zonder het positieve gezondheidseffect te betwisten van meer sporten, komt mij heel deze tendens bijzonder paternalistisch en betuttelend over. Informeer de bevolking wetenschappelijk over de positieve effecten van meer sporten en gezonder eten, maar maak er geen sensatiecircus van zoals nu het geval is. Daarenboven, ieder moet voor zichzelf uitmaken of hij al dan niet (on)gezond wil leven. We zijn geen kleuters meer !

Andy 29 september 2009 02:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 4360532)
Ik krijg echt het sch**t van heel die geforceerde gezonddoenerij van allerhande BV's en politici tegenwoordig. Heel die aanstellerige looprage is een grande chiqué geworden voor arrogante en soms letterlijk opgeblazen 'bekendheden'. Zonder het positieve gezondheidseffect te betwisten van meer sporten, komt mij heel deze tendens bijzonder paternalistisch en betuttelend over. Informeer de bevolking wetenschappelijk over de positieve effecten van meer sporten en gezonder eten, maar maak er geen sensatiecircus van zoals nu het geval is. Daarenboven, ieder moet voor zichzelf uitmaken of hij al dan niet (on)gezond wil leven. We zijn geen kleuters meer !

Dat je de sensatiezucht aanklaagt: akkoord. Ik geloof echter niet dat het aanreiken van rationele argumenten (die zijn vandaag reeds beschikbaar) mensen ertoe gaat aanzetten gezonder te leven. Het zijn niet de wetenschappelijke argumenten die mensen ertoe aanzetten gezonder te leven, maar wel de manier waarop je met die info omgaat. (Mijn grootvader bvb redeneert dat indien er niet-rokers zijn die kanker krijgen, dat het niet uitmaakt of je al dan niet rookt. Je loopt in beide gevallen het risico op kanker.) Je zal mensen gewoon met hun neus op de gevolgen moeten drukken, ook al komt dat soms betuttelend over.

Of mensen oud genoeg zijn om zelf te beslissen over hun eigen leven durf ik te betwijfelen. Misschien dat je dat eens kan vragen aan de talrijke cardiovasculaire patiënten die ons land rijk is en hun kenissen?

viaSanctus 29 september 2009 02:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 4360532)

Als we allen nu eens elke positieve uitspraak/daad/intentie aanmoedigen van om het even wie, ipv telkens kritiek te hebben op alles en nog wat, dan zou ons landje een aangenamere plek om vertoeven zijn.

born2bewild 29 september 2009 02:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus (Bericht 4360537)
Als we allen nu eens elke positieve uitspraak/daad/intentie aanmoedigen van om het even wie, ipv telkens kritiek te hebben op alles en nog wat, dan zou ons landje een aangenamere plek om vertoeven zijn.

tja, wat is een positieve daad/uitspraak/daad/intentie? Zal voor iedereen verschillen zeker, pater bosmans?

Ik zie niet in waarom we ministers voor dergelijke onnozelheden moeten onderhouden. Dat geld kent wel een betere bestemming. Bij diegenen waar het van afgepakt is geweest meerbepaald. Dezen zullen vervolgens wel zelf bepalen of ze een rondje gaan lopen ja of neen.

viaSanctus 29 september 2009 02:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4360539)
tja, wat is een positieve daad/uitspraak/daad/intentie? Zal voor iedereen verschillen zeker, pater bosmans?

Ik zie niet in waarom we ministers voor dergelijke onnozelheden moeten onderhouden. Dat geld kent wel een betere bestemming. Bij diegenen waar het van afgepakt is geweest meerbepaald. Dezen zullen vervolgens wel zelf bepalen of ze een rondje gaan lopen ja of neen.

Wat die man deed was positief, daar is geen discussie over mogelijk.

born2bewild 29 september 2009 02:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus (Bericht 4360542)

toch wel, maar niemand verplicht u mee te discussieren.

Descartes Jr 29 september 2009 05:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4360544)
toch wel, maar niemand verplicht u mee te discussieren.

viaSanctus, met born2bewild valt gewoon niet te discuteren. Hij discuteert enkel met zichzelf. Iemand met een afwijkende mening is niet welkom in zijn discussie.

born2bewild 29 september 2009 05:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4360557)
viaSanctus, met born2bewild valt gewoon niet te discuteren. Hij discuteert enkel met zichzelf. Iemand met een afwijkende mening is niet welkom in zijn discussie.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus (Bericht 4360542)

hij beweert nota bene zelf dat er over dit topic geen discussie mogelijk is.
What to do :???: ?

voel jij je wel lekker knaap?
Geen wonder dat vivant in de marginaliteit beland is.

djimi 29 september 2009 06:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4360561)

...

marginaliteit...

Tja, in een 'land' als het onze is 'marginaliteit' langzamerhand een kwaliteitslabel aan het worden.

FDM 29 september 2009 11:52

Als al degene die hij op een ministerie gedropt heeft 1 stap per dag voor hem zetten heeft hij er al 1000 per dag

freespirit 29 september 2009 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus (Bericht 4360537)

Als we enkel nog een ongenuanceerde 'good news show' verkondigen, dan zijn we hersendood :-( Kritisch zijn doet het maatschappelijk debat opleven, en dat is dan weer goed voor onze algemene kennis.

freespirit 29 september 2009 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4360536)
Of mensen oud genoeg zijn om zelf te beslissen over hun eigen leven durf ik te betwijfelen. Misschien dat je dat eens kan vragen aan de talrijke cardiovasculaire patiënten die ons land rijk is en hun kenissen?

So be it, zoals ik reeds zei: iedereen moet zelf over zijn of haar (on)gezondheid kunnen beslissen ! Uiteraard zonder er derden in te schaden of te betrekken. Zo ben ik bijvoorbeeld voor een rookverbod op cafés, want daar komen ook 'onschuldige' niet-rokers. Maar als je verkiest elke avond drie hamburgers te eten en er dan iets aan je hart van te krijgen, is dat een keuze die je zelf maakt. Zo simpel is het. En voor de redenering dat de ziekenkas ook die 'onverantwoorden' moet onderhouden, kan ik daar tegenover stellen dat ze ons veel geld uitsparen, want die vallen waarschijnlijk dood voor hun zestigste, en dan moeten we hen geen pensioenen meer uitbetalen of in een rusthuis opvangen.

Jo Vandeurzen zou zich beter eens gaan bezighouden met de zaken die echt belangrijk zijn op z'n departement en zich van deze zever-acties onthouden.

born2bewild 29 september 2009 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4360536)

Of mensen oud genoeg zijn om zelf te beslissen over hun eigen leven durf ik te betwijfelen.

kan zijn.
Dan zeker niet om zelf te beslissen over andermans leven.

farak 29 september 2009 13:29

Dat Jo Vandeurzen eerst zelf zijn pens wegwerkt alvorens hij mensen gaat warm maken voor beweging. Kies daar gepaste rolmodellen voor zoals de bevallige Evy G.

born2bewild 29 september 2009 13:30

past allemaal blijkbaar in het nieuwe programma van de cvp

voor de verkiezingen kwam dehaene ons laten meegenieten van zijn hongerdieet. Nu komt vandeurzen mij lastigvallen.

och ja, btw voor diegenen die er nog niet van op de hoogte zijn: dit is een thread waarop niet gediscussieerd kan/mag worden

Xenophon 29 september 2009 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door farak (Bericht 4361188)
Dat Jo Vandeurzen eerst zelf zijn pens wegwerkt alvorens hij mensen gaat warm maken voor beweging. Kies daar gepaste rolmodellen voor zoals de bevallige Evy G.

Inderdaad, in het land van slaaf en Waal roepen de vette varkens tegen de bevolking dat ze meer beweging nodig hebben.

freespirit 29 september 2009 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4361190)
past allemaal blijkbaar in het nieuwe programma van de cvp

voor de verkiezingen kwam dehaene ons laten meegenieten van zijn hongerdieet. Nu komt vandeurzen mij lastigvallen.

och ja, btw voor diegenen die er nog niet van op de hoogte zijn: dit is een thread waarop niet gediscussieerd kan/mag worden

De CVP heeft altijd al graag over andermans leven beslist. Nu de impact van De Kerk en De Bijbel zijn verdwenen, probeert men het met 'de gezondheid'. De politiek mag mij gerust informeren over wat het gezondste is, maar daarom moeten ze zich nog niet moeien met mijn levensstijl ! Ik heb het recht om (on)gezond te zijn , ik eis deze zelfbeschikking op. Ik betwijfel overigens of Dehaene zijn crashdieet inderdaad wel gezond is, zou er een jojo-effect zijn ? Dieten en vermageren is overigens geen kunst, drop jezelf een week in de Sahara zonder vet voedsel en je bent dertig kilo afgevallen. Maar levenslang min of meer op een ideaal gewicht blijven is de uitdaging. En dat heeft Dehaene met z'n belachelijk dieet totaal niet bewezen.

viaSanctus 29 september 2009 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4360561)
hij beweert nota bene zelf dat er over dit topic geen discussie mogelijk is.
What to do :???: ?

Als eenvoudige zaken als aanzetten tot meer bewegen en de relatie met een gezonder leven al onduidelijk zijn...dan vrees ik voor de hele zaak.

Het ging er bij mij helemaal niet om wat hij beter wel of beter niet doet, wat hij beter wel of beter niet _had_ gedaan, zelf niet over het feit dat men meer moet gaan bewegen, maar enkel om het feit dat aansporen tot bewegen positief is. En dat we als gemeenschap beter iedereen aanmoedigen tot positivisme, wat zal aanleiding geven tot meer positivisme. Iets wat we duidelijk erg ontbreken.

We worden een bevolking van zondelozen welke al met de steen in de hand klaar staan.

Descartes Jr 29 september 2009 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus (Bericht 4361318)
We worden een bevolking van zondelozen welke al met de steen in de hand klaar staan.

En reken maar dat born2bewild een pak stenen klaarliggen heeft. Meer komt er niet uit dat manneke ..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be