Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Doodseskaders tegen nachtlawaai (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129055)

Flanelcondoom 29 september 2009 22:07

Doodseskaders tegen nachtlawaai

Nachtlawaai, samen met dronken rijden en vuil op straat gooien, acht ik als een plebsarische misdaad. De definitie heb ik al eerder op het forum gezet: het is een misdrijf uit dierlijk onbegrip, waarbij de dader geen inlevingsvermogen heeft en niet begrijpt dat zijn acties schadelijk kunnen zijn.
Daar de daders doorgaans plebejers zijn, is het hopeloos om ermee te praten. Bovendien geloof ik niet dat er iets is als "proportionaliteit van de straf".

Mijn voorstel is dus: als men, bij overdreven nachtlawaai, doodseskaders stuurt die een veldtribunaal houden en de lawaaimakers ter plaatse executeren, zou het zijn dat na enkele invallen nachtlawaai als misdrijf zal ophouden te bestaan?

Flanelcondoom 29 september 2009 22:09

Executies bij dronken rijden en het vervuilen van straten acht ik ook redelijk. Dit laatste is echter een probleem om uit te voeren, daar het vaak dubbelzinnig is wie het vuil juist heeft achtergelaten.

praha 29 september 2009 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4362445)
Nachtlawaai, samen met dronken rijden en vuil op straat gooien, acht ik als een plebsarische misdaad. De definitie heb ik al eerder op het forum gezet: het is een misdrijf uit dierlijk onbegrip, waarbij de dader geen inlevingsvermogen heeft en niet begrijpt dat zijn acties schadelijk kunnen zijn.
Daar de daders doorgaans plebejers zijn, is het hopeloos om ermee te praten. Bovendien geloof ik niet dat er iets is als "proportionaliteit van de straf".

Mijn voorstel is dus: als men, bij overdreven nachtlawaai, doodseskaders stuurt die een veldtribunaal houden en de lawaaimakers ter plaatse executeren, zou het zijn dat na enkele invallen nachtlawaai als misdrijf zal ophouden te bestaan?

Zeer goed voorstel...
echter , mijn voorstel : Die doodeskaders voorzien van vuurwapens mét geluidsdemper

Flanelcondoom 29 september 2009 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4362456)
Mijn voorstel : Die doodeskaders voorzien van vuurwapens mét geluidsdemper

En kussens leggen onder de vallende lichamen.

praha 29 september 2009 22:16

Bijkomend voorstel : Geëxecuteerden laten verwerken tot koekjes die in grote winkelketens verkocht worden teneinde de onkosten van opruim ed te financieren

praha 29 september 2009 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4362458)
En kussens leggen onder de vallende lichamen.

idd.. dat ik daar niet aan dacht
zéér goed initiatief Flanelleke... doe zo voort !

praha 29 september 2009 22:18

botinnes voor de doodsekaders mét van die konijnenpelskes om

praha 29 september 2009 22:19

rood wijntje voor mij

De schoofzak 30 september 2009 10:10

Citaat:

Okee, ik ga met je mee.
Euh .... de Schoof gaat de populistische toer op, wat gaan we nog meemaken ?

Okee, er is een voorwaarde.

We voorzien jouw sisteem, maar pas over een periode van 20 jaar.
Niet gepanikeerd, we beginnen wel degelijk vandaag aan de aanpak van je probleem.

De misdrijven die je opsomt, worden vanaf vandaag eindelijk eens aangepakt zoals de straffen vandaag reeds voorzien zijn. En ook een iets hogere pakkans, voorlopig nog zonder heksenjacht. En een ietsepietske meer fantazie (voor sommige sjoffeurs vb. het verbod om met een auto te rijden met meer vermogen dan een polootje of fiesta, of hoe heten die andere dinges ... voor sommgie sjoffeurs een rijverbod, tenzij direkt voor het werk en/of tenzij ziijn gezin erbij zit in de auto ..)
Dat zal voor sommigen al een hele boterham zijn, en voor de klein-kriminelen (en de groot-krimineel van de zatte sjoffeur, toch poepzatte sjfoffeur, want een halve pint teveel op is niet hetzelfde als acht pinten teveel op ....)
Bij onvoldoende effekt (wat ik al zeer betwijfel) gaan we volgend jaar de straffen licht verhogen. Ook de pakkans natuurlijk.
En zo gaan we jaar per jaar verder.
Tot binnen 20 jaar, aan jouw doodstraffen.

Maar ik durf wedden ..... ge hebt het al lang door hé ...

Allez, begin maar met mijn sisteem te bejubelen!

Bhairav 30 september 2009 10:11

Ik vind controversiële meningen verkondigen ook bangelijk...

ossaert 30 september 2009 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4362463)
Bijkomend voorstel : Geëxecuteerden laten verwerken tot koekjes die in grote winkelketens verkocht worden teneinde de onkosten van opruim ed te financieren

Zei er iemand Soylent Green?

Fallen Angel 30 september 2009 10:50

Citaat:

Ik wist niet dat gij ook zo'n verzuurd NIMBY geval zijt.
Verleden weekend last gehad ofzo?

Flanelcondoom 30 september 2009 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4363049)
Ik wist niet dat gij ook zo'n verzuurd NIMBY geval zijt.
Verleden weekend last gehad ofzo?

Wat is daar zuur aan?

Scherven A. Mok 30 september 2009 12:56

Vermits tot 20 % van de bevolking af entoe of altijd 's nachts werkt moet bovenstaande evengoed voor overdag gelden.

Flanelcondoom 30 september 2009 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4363241)
Vermits tot 20 % van de bevolking af entoe of altijd 's nachts werkt moet bovenstaande evengoed voor overdag gelden.

Klinkt goed.

Scherven A. Mok 30 september 2009 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4363245)
Klinkt goed.

Alle gemotoriseerd verkeer afschaffen. :-D

De schoofzak 30 september 2009 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4363265)
Alle gemotoriseerd verkeer afschaffen. :-D

Als ik (vorige weken) in mijn tuin een boom aan het doorzagen was (siësta houden, als ge verstaat wat ik bedoel) na mijn middagmaaltje, en er passeerde een brommerke met zijn originele uitlaat, daar werd ik niet wakker van.

Maar als er zo ene passeert met wel een andere uitlaat, of hoe flikken ze het ... dan ...

respekt jong, daar komt het op aan;

in 't stad is 't leven anders dan op den buiten;
op den buiten moete niet komen zagen voor een haan die kraait enzovoorts,

maar vuilzakken kapotstampen, in brievenbussen pissen .... daar moet ge nu niet voor in den bak gesmeten worden, allez kom, een uur of twee ten hoogste in de sel van de polies, maar toch geen lintje voor de roi de Laeken voor krijgen zeker.

Flanelcondoom 30 september 2009 13:29

Een haan die kraait is niet echt een groot probleem. Bovendien kan men in huizen die alleen staan gemakkelijk een feestje houden zonder anderen te storen.

In een studiocomplex is het onmogelijk.

Schoofzak: boetes enzo, dat duurt allemaal te traag. Plebejers hebben dingen traag door. Als ze weten dat ze hun leven kunnen verliezen, zullen ze het niet doen.

De schoofzak 30 september 2009 13:35

Ik krijg bang van u. Ge gaat mij niet meer tegenkomen in uw draden.

Johan Bollen 30 september 2009 15:23

Is dat soort van praat niet typisch voor 'plebejers', het semi zelfbewuste type dan...menen dat er zoiets bestaat als een plebejers, maar er zichzelf boven verheven voelen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be