Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Duo vernielt 32 bushokjes (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129097)

cookie monster 1 oktober 2009 01:00

Duo vernielt 32 bushokjes

Duo vernielt 32 bushokjes

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door http://www.zita.be/nieuws/binnenland/488271_duo-vernielt-32-bushokjes.html

Hebbendie echt niks anders doen ??
Wat bezieltmen zoiets te doen ??
Respekt ver te zoeken bijzulktuig !!
Hoe zoudenzij reagerenwanneer hunspullen zou vernielen ??

Hoemoet men zoiets aanpakken ??

Nog bijvoegen:
Mechelen - Vandalen vernielen zes bushokjes in Mechelen - Gva.be

ZEfilmen dus zelfshuneigen baldadigheden ,
en dan op youtube ofzo zetten !!
ditdan als bewijs wordengebruikt ??
Hun eigen "stoerheden" , veelstoer er niet aan !!

Johan Bollen 1 oktober 2009 01:31

Het antwoord op de vraag naar het 'waarom' van vandalisme is complex. Tenzij je graffiti als vandalisme wil bestempelen komt het in La Paz bijvoorbeeld gewoon niet voor. Voor een deel is het een protest'stem' dat vandalisme, dikwijls niet eens bewust.

Metternich 1 oktober 2009 01:36

Genoeg drinken en iedereen wordt vandaal...

Johan Bollen 1 oktober 2009 01:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4364637)
Genoeg drinken en iedereen wordt vandaal...

spreek voor jezelf. Ik wordt gewoon sociaal en (veel te) lief.

Metternich 1 oktober 2009 01:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4364640)
spreek voor jezelf. Ik wordt gewoon sociaal en (veel te) lief.

Ik ga er verder niet op ingaan :D

kiko 1 oktober 2009 05:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4364636)
Het antwoord op de vraag naar het 'waarom' van vandalisme is complex.

Niet echt.

Bhairav 1 oktober 2009 07:57

Vandalisme gebeurd vooral tegenover dingen die geen privébezit zijn, maar behoren tot de overheid. Zegt genoeg.

Herr Flick 1 oktober 2009 08:25

Ge kunt uit frustratie omdat dien buschaufeur nie stopte bvb wel eens een trap tegen zo een kotteke geven. Ja best te begrijpen.

Ze allemaal slopen, is dan weer er ver over, ... als ze die gastjes pakken, alles laten opkuisen met nen tandenborstel, ook de bussen in de stelplaats, tot ze kraaknet zijn van binnen en van buiten... na een weekje schrobben kunnen we eens evalueren wat ze geleerd hebben.

Bhairav 1 oktober 2009 08:28

Moeten ze ook uw bottekes opboenen?

Herr Flick 1 oktober 2009 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 4364756)
Moeten ze ook uw bottekes opboenen?

Wel als ze toch bezig zijn, geen probleem oplikken moet niet gewoon met een doekske is goe, dien tandenborstel zou dat leer toch maar beschadigen. ;-)

Nelle 1 oktober 2009 09:20

Die gastjes zijn nu waarschijnlijk wel fier op zichzelf: ze hebben de pers gehaald!

volgens mij zijn dat gewoon kwajongensstreken, stoer doenerij,...

De schoofzak 1 oktober 2009 11:27

Schadevergoeding: nieuwe bushokjes en een supplement waarmee de Lijn het konfort van de reizigers kan verhogen, ter kompensasie omdat ze een tijdlang zonder buskotteke gezeten hebben;

een boete: 1000 € de man, als straf

en een voorwaardelijke straf, ter prevensie: boete van 10.000 € te betalen indien nog een misdrijf gepleegd wordt, en zes maanden bak effektief te zitten indien nog een misdrijf gepleegd wordt.

Bhairav 1 oktober 2009 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 4364798)
Die gastjes zijn nu waarschijnlijk wel fier op zichzelf: ze hebben de pers gehaald!

volgens mij zijn dat gewoon kwajongensstreken, stoer doenerij,...

Kunt ge hen dat kwalijk nemen, met zo'n ijskoude maatschappij dat alleen om geld draait?

De schoofzak 1 oktober 2009 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 4364726)
Vandalisme gebeurd vooral tegenover dingen die geen privébezit zijn, maar behoren tot de overheid. Zegt genoeg.

Daar geloof ik nu eens geen botten van.

Spiegels van auto's afstampen, krassen op auto's, pissen in brievenbussen, vuilzak-voetbal spelen (vuilzakken kapotstampen), privé bloembakken of bloemperkjes voor huizen, brievenbussen die losstaan van het huis kapot stampen, ...

Bhairav 1 oktober 2009 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4365106)
Daar geloof ik nu eens geen botten van.

Spiegels van auto's afstampen, krassen op auto's, pissen in brievenbussen, vuilzak-voetbal spelen (vuilzakken kapotstampen), privé bloembakken of bloemperkjes voor huizen, brievenbussen die losstaan van het huis kapot stampen, ...

Meestal blijft het bij openbare rommel.

De schoofzak 1 oktober 2009 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 4365055)
Kunt ge hen dat kwalijk nemen, met zo'n ijskoude maatschappij dat alleen om geld draait?

Tuurlijk kunnen wij dat.

Wij vergelijken vandalen helemaal niet met mensen die fisieke agressie plegen tegen anderen, maar we beschouwen hen als vandalen. Kleine kriminelen dus.

Ijskoude maatschappij of bloedhete maatschappij: daar trekken wij ons op dat vlak geen teelbal van aan.

Nelle 1 oktober 2009 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 4365055)

Hopelijk liggen die gasten daar nog niet wakker van ;-)

Tavek 1 oktober 2009 12:27

Kosten bushokjes + boetes betalen.

Kunnen ze een jaartje of 10 afbetalen. Die dingen zijn niet goedkoop.

Johan Bollen 1 oktober 2009 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4364643)
Ik ga er verder niet op ingaan :D

Ik vind 'plots' de wereld een geweldige plaats, mensen zijn mijn vrienden, ik geef mijn dingen weg, dans, en babbel, maar luister niet genoeg. Dat is dan voor de coma;-)

Xenophon 1 oktober 2009 16:18

Ach, dat is toch maar een partij plezier.

Of denken jullie echt dat die jongens nazi's zijn? Verder vergeven we toch alles en iedereen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be