![]() |
Als het Vlaams Blok voor vrije meningsuiting is, waarom waren ze dan zo'n immense voorstander van een algemeen verbod op hoofddoeken zonder onderscheid te maken tussen diegenen die hem willen dragen en diegenen die verplicht worden?
|
Omdat ze enkel voor EIGEN vrije meningsuiting zijn
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ten eerste is de vorming van een jong-volwessene vrij bepalend voor de rest van zijn of haar leven. Zo weinig mogelijk religieuze invloeden dienen dus getolereerd te worden. (waarom dopen ze een kind onmiddellijk bij de geboorte of bestaan er kleine en plechtige communies denk je?) Ten tweede is de staat een vertegenwoordiger van het volk en dient deze absoluut neutraal te staan tov de verschillende religies en of meningen die onder dat volk voorkomen (tenzij dat volk unaniem voor hetzelfde kiest natuurlijk - en dan nog) |
Citaat:
Over die veroordeling: ik ben een democraat en ik erken dit arrest dus niet. Die 3 rechters kunnen vierkant de pot op. |
Citaat:
Het gaan 'm dus om respect voor de andere, respect voor de gebruiken en tradities van het gastland (dat geen islamitische voorgeschiedenis heeft), respect voor de instelling van scheiding tussen kerk en staat. Zoals u zelf heel goed weet wordt de hoofddoek onder het noemertje religieuse identiteit MISBRUIKT om een zekere culturele segregatie te bestendigen en tegelijk de integratie-onwilligheid van een bepaalde bevolkingsgroep te onderlijnen. |
Beste Seba,
Vraagje: waarom dragen er zo weinig niet-moslim vrouwen een hoofddoek ? Groetjes Kilimango |
Citaat:
http://www.vlaamsblok.be/brief_fdw.pdf -L- |
Is dat zoiets als die reportage over Leopold die eerst moest "gekuist" worden alvorens te worden uitgezonden?
Het lijkt me dat fictie en realiteit hier tamelijk door mekaar worden gehaald. |
Citaat:
Citaat:
vrije menigsuiting is hier niet geschonden. In tegendeel. |
Citaat:
Sinds de nazi's hun zwarte uniformen of hun bruinhemden de straten instuurden of zo? het DRAGEN van een hoofddoek is géén MENING, het is een manier "om herkenbaar te zijn als moslima, zodanig dat GE NIET LASTIG GEVALLEN WORDT" (door degenen die mohamedanen moéten kunnen herkennen tussen de meute ongelovigen vermoed ik). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit wil ik jullie tochniet onthouden
Citaat:
even ter vergelijking: gezocht broeders en zusters om een chatbox te starten enkel ernstige vlaams blokkersm/v ik duld geen rasisten op dit kanaal |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be