![]() |
In geval van hereniging : Hoe verschillend denken Vlamingen en Nederlanders ?
Misschien een draad in de marge ingeval van utopie.
We spreken een taal die wel op elkaar gelijk. Maar hoezeer verschillen we echt ? In dat verband schieten volgende denkcriteria me door het hoofd : Verschillen in : - Godsdienst. - Eten & drinken. - Reizen. - Solidariteit. - Zuinigheid (gierigheid). - Vrijetijdsbesteding. - Seks. U mag de lijst altijd "zinnig" aanvullen. Ik ben benieuwd. |
Citaat:
Wellicht kunt u zelf aftrappen en een echt verschil aanduiden en onderbouwen. |
Citaat:
Het is de bedoeling op een constructieve wijze verschillen te belichten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ben je weer aant kamscheren? |
Toeval of niet, gisteren had ik een gesprek met iemand uit een buurdorp over de al dan niet gewenste fusie tussen onze gemeenten. Misschien moet ik maar een topic starten over de verschillen tussen de bewoners van beide gemeenten? :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mensen uit het Noorden en het Zuiden kunnen veel overeenkomsten hebben in leefstijl en opvatingen en ook verschillen. Verschillen kun je ook hebben met mensen uit je eigen stad en streek en lopen niet paralel met Noord en Zuid. Verschillen kunnen er zijn tussen stad en platteland. Verschillen kunnen er zijn tussen Oost en West. Kortom mensen uit een dezelfde taal en cultuurgebied ,kunnen op verschillende noemers overeenkomsten en verschillen hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Op wereldschaal zijn Nederland en Vlamingen gemeenten. Deze Europese stadsaglomeraties moeten gefuseerd worden tot één bloeiende, groeiende en sterke gemeente. |
Er is een groot en onoverkoombaar verschil tussen Vlaanderen en Den Haag.
Terwijl in Vlaanderen de nadruk ligt op heel het gewest, ligt in Den Haag de nadruk hoofdzakelijk op de 2 Hollandse provincies en word de rest slechts stiefmoederlijk bedeeld. Om je een concreet voorbeeld te geven, moest Den Haag het voor het zeggen hebben over Antwerpen, dan lag die haven binnen de kortst mogelijke tijd dicht om Rotterdam te doen groeien. De Vlaamse kusthavens zouden gesloten worden en als onbelangrijk worden verklaard en als een hinder voor de economie van Rotterdam. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kunt u het bovenstaande, waarover ik mijn twijfels heb, staven met voorbeelden waaruit dat blijkt? Dat de inkomsten van de Staat der Nederlanden deels voortvloeien uit de aardgasbaten van Slochteren (Groningen) en dat de Betuwelijn door Gelderland slechts van nut is voor Rotterdam, betekent niet dat 'Den Haag' een monsterlijk bestuursapparaat is. Wel even realistisch blijven, hè? |
Citaat:
|
Citaat:
Nederland heeft nog andere havens dan Rotterdam hoor. Bovendien denk ik niet dat de bevolking van Rotterdam zit te wachten op extra Vlaamse industrie. Hou dat maar lekker daar. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be