![]() |
Wegwijzer - Zekerheden
Deze maandagmorgen lagen er in de wagons van de trein naar Brussel boekjes met deze titel.
Op het eerste zicht dacht ik dat het om reclame ging over verzekeringen, gezien de titel 'zekerheden' en een foto van geld, maar iets later viel mijn oog op een foto van Bono (zanger van U2) onderaan in't klein, en ik ben iets dichter gaan kijken, blijkt nu dat dit propaganda is van de "Het goede boek vzw", propaganda voor het christelijk geloof dus, en op't eerste zicht staat het nog bol van de fouten ook. Nu, zoiets doet mijn bloed koken, propaganda en fud die ons strot ingeramt wordt door enkele archaïsche idioten die menen het recht te hebben hun waanideeën in mijn gezicht te duwen, en ik vind dat zoiets niet kan, het is een verspilling van papier en inkt, om maar te zwijgen van geld, ze zouden godverdomme beter eens kijken naar hun idool Jezus en dat geld besteden om de mensen in nood te helpen, in plaats van de mensen lastig te vallen. De reden waarom zoiets voor mij niet kan? De NMBS is een staatsbedrijf, de scheiding van staat & kerk betekend dat de NMBS dus geen pamfletten over religie mag verspreiden, ik vermoed echter dat de NMBS hier niet van op de hoogte was en dat gewoon vrijwilligers zijn die op de treinen stapten en die vodden voorzag, wat volgens mij van betwijfelbare legaliteit is... Willen ze pamfletten verspreiden, dat ze het dan doen zoals iedereen, en gaan staan aan de ingangen & de boekskes persoonlijk uitdelen, dan kan ik ze direct ook mijn gedacht zeggen, zeker op een maandagmorgen! |
Gratis toiletpapier -wat is het probleem ? :-)
|
Citaat:
Het probleem is dat ik een hekel heb aan fud. |
Vrijheid van meningsuiting.
Maar ook het bewust verspreiden van zwerfafval. |
Citaat:
|
2 Bijlage(n)
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Nu, over het verspreiden van flyers. Dit is inderdaad verboden op treinen, in stations en zelfs(!) binnen een straal van 50 meter rond de uitgang van een station. Ook wanneer dit op de openbare weg is. Je moet er toestemming voor vragen bij Publyrail. Tot daar de wet. We hebben al verschillende keren ambras gehad met de Security daarvoor. Want we pikken niet dat we toestemming moeten vragen aan een privébedrijf om onze mening te uiten op de openbare weg. ("We" = LSP-Mechelen.) Ik heb gestemd dat dat natuurlijk kan. De openbare ruimte moet heroverd worden! |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Je bent niet verplicht zoiets te lezen, en misschien heeft iemand anders er iets aan. Ik ben in elk geval blij met veel lectuur die ik op de trein vind (metro's, kranten, aldi-bladjes, ...) sinds ik geen laptoptas meer meeneem (waarom zou je ook - naar je werk :D).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, bepaalde Belgische treinen (NMBS dubbeldekkers dacht ik) hebben helemaal geen mandjes! Waarom is dat eigenlijk? |
Citaat:
Er wordt dus verondersteld dat men die rotzooi in eigen vuilnisbak gooit onder het motto 'eigen vuilbak eerst'. Temeer door de opeenvolgende economische _ en financiële crisissen die ons landje kende in combinatie met de groene alles-moet-gerecycleerd-worden golf wilden mensen dat ook gaan gebruiken als wc-papier. Echter ... er bleek bij het wachten op de noeste arbeid ook in gelezen te worden ... en toen maakte jij je opmars op dit forum |
Ik heb "kan niet" gestemd. Maar helaas kan ik enkel het "vervuilings" argument inroepen.
Van mij mag de verantwoordelijke uitgever opdraaien voor het verwijderen van die idiote rommel. |
1 Bijlage(n)
tada! :-D
|
Tuurlijk mag dat!
|
vrede,
ik heb het niet voor fundamentalisten, gelijk van welk merk ze zijn. ik vind echter dat ook zij (zelfs zij) het recht hebben om hun mening te uiten in de openbare ruimte. het gebeurt niet veel dat ik het met mijn zusters en broeders van de LSP eens ben, maar hier kan ik alleen maar beamen dat de openbare ruimte opnieuw veroverd moet worden. vrede, redwasp |
vrede,
Citaat:
vrede, redwasp |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be